از حاشیه رفتن و گفتن جملات کلیشهای پر، کنید. بهتر است هدف خود از برقراری تماس را در ابتدای مکالمه بیان کنید. بیان واضح هدف در بازاریابی تلفنی باعث کاهش احتمال رد تماس و افزایش شانس موفقیت میشود. با بیان هدف و محتوای دقیق، مشتریان از علت تماس آگاه میشوند و راحتتر برای ادامه صحبت یا قطع آن تصمیم خواهند گرفت.
بایدها و نبایدها در بازاریابی تلفنی
در کنار هر بایدی همیشه نبایدهایی نیز وجود دارد. در ادامه به نبایدهای تله مارکتینگ اشاره خواهیم کرد.
- از پرحرفی و سوالات بیمورد بپر،ید
- در اولین تماس سعی نکنید حتما چیزی به مشتری بفروشید
- عجول نباشید به مخاطب فرصت فکر و تصمیمگیری بدهید
- روی روند کار خود پافشاری نکنید و از چندین الگو مختلف برای برنامه فروش استفاده کنید
- بهخاطر تماسی که گرفتید معذرتخواهی نکنید و شرمنده نباشید
- بین صحبت مشتری نپرید
- ،م نخورید
- مشتری را بیش از اندازه منتظر نگذارید
متاسفانه بهدلیل نحوه اجرای اشتباه و غیراصولی، این روش در ایران به،وان یک روش بازاریابی مزاحم شناخته میشود؛ درحالیکه اگر اصول تبلیغات و فروش تلفنی بهدرستی و هنرمندانه انجام شود، یک روش کمهزینه و بسیار سودآور خواهد بود.
اهمیت بازاریابی تلفنی برای ،بوکارها؛ تعامل موثر بین فروشنده و مشتری
مشتریان همیشه بهدنبال دانستن قیمت محصول هستند؛ اما این امر سبب میشود مکالمه شما کوتاه و بینتیجه باشد. بهتر است پیش از برقراری تماس تلفنی متن تبلیغات پیامکی را برای مخاطب ارسال کنید تا از ماهیت کلی ،بوکار شما اطلاع داشته باشد. با این کار مکالمهتان را تا حد بالایی ایمن و ثمربخش میکنید.
در زمان من، با مشتریان تماس بگیرید
بهترین روش برای تشخیص زمان من، هر مشتری را میتوان از روی تاریخچه تماس مشتریان پیدا کنید. تحقیقات نشان میدهد بهترین زمان برای بازاریابی برونگرای تلفنی بین ساعت 16 تا 19 است. باتوجهبه پیچیدگی برنامهریزی زم، برای هر فرد، استفاده از نرم افزارهای تماس مجازی همچون CRM میتواند به شما در شناسایی زمان من، برای برقراری تماس با مخاطبان کمک کند. همچنین میتو،د در ابتدای تماس، از مخاطب بپرسید که آیا در حال حاضر در دسترس است یا خیر! این موضوع احتمال از دست دادن فرصت بازاریابی را کاهش میدهد.
لحن خود را رسمی و محترمانه نگه دارید
بیشتر مردم بهندرت براساس منطق تصمیم به ،ید میگیرند. یک کارشناس فروش خبره محرکهای احساسی و نوستالژی افراد را میشناسد و طبق آن فرد را به ،ید ترغیب میکند. بسیاری از این نکات با ،ب تجربه در طول زمان برای کارشناسان فروش روشن میشود؛ اما بهتر است قبل از تجربه تماسهای ناموفق، آنها را از بر باشید تا تعداد چنین مکالماتی را به حداقل برس،د.
حس اعتمادبهنفس از طریق مکالمه به مخاطب القا میشود؛ اگر کارشناس استرس داشته باشد یا فاقد اعتماد به نفس کافی باشد، مشتری بهسادگی این موضوع را از صدای شما تشخیص میدهد.
هنگام برقراری تماس از پرحرفی و طرح سوالات بیمورد پر، کنید
قبل از برداشتن تلفن و تماس با مشتریان باید همه خدمات و محصولاتی که عرضه میکنید را بشناسید. اگر محصولی برای عرضه دارید بهتر است آن را قبلا استفاده کرده باشید. بهاینترتیب با کارایی و نقاط قوت آن آشنا خواهید شد. برای تسلط کامل به موضوع میتو،د نکات مهم را در یک کاغذ یادداشت کنید تا در زمان برقراری تماس با یک نگاه همه چیز را بهخاطر بیاورید.
مراحل بازاریابی تلفنی موفق با پرورش کارشناسان حرفهای
کلید یک مکالمه موفق در تله مارکتینگ طرح سوالات کوتاه و واضح است. لیست سوالات شما باید برای مخاطب جذاب باشد. بهاینترتیب طرف مقابل به ادامه مکالمه مشتاق میشود. در غیراینصورت مکالمه شما کوتاه و بیفایده خواهد بود.
تلفن مارکتینگ در نگاه اول شاید شما را یاد تماسهای اعصابخوردکن و پردردسر در طی یک روز کاری شلوغ بیاندازد. درصورتیکه از نظر کارشناسان اگر این تکنیک پرکاربرد بازاریابی اصولی و با تلفیق روشهای دیگر انجام شود، بسیار مفید خواهد بود. استفاده از تلفن برای توجیه مشتری یک روش قدیمی و تاثیرگذار در مارکتینگ است. در این مقاله بهطورکامل به بررسی بازاریابی تلفنی، اصول و مراحل آن میپردازیم. اگر شما هم فکر میکنید در دنیای امروز telemarketing دیگر فایده ندارد بعد از خواندن این مقاله نظرتان کاملا تغییر خواهد کرد.
آشنایی با مدلهای بازاریابی تلفنی؛ از نوع درونگرا و برونگرا
به جرات میتوان اقرار کرد با وجود روشهای نوین همچنان بازاریابی تلفنی یکی از موثرترین روشهای تعامل بین فروشندهها و مشتریان است. فروش تلفنی برخلاف پیامهای دیجیتالی در زمان واقعی رخ میدهد و به اتصال اینترنتی متکی نیستند. اگر هنوز برای استفاده از بازاریابی تلفنی در ،بوکارتان شک دارید به این آمار توجه کنید: «حدود 60 درصد از ،یداران سطح بالا و 50 درصد مدیران دوست دارند در قالب تماس تلفنی از برند شما آگاهی پیدا کنند؛ بنابراین شانس شما برای فروش از طریق تماس تلفنی با،ت». همچنین میتو،د با استفاده از پنل اس ام اس رایگان ارتباط خود با مشتریان را حفظ کنید.
به پروسه تماس و تعامل با مشتریان بهوسیله تلفن، بازاریابی تلفنی یا فروش تلفنی گفته میشود؛ این تکنیک جزو روشهای بازاریابیهای مستقیم به حساب میآید. تلفن مارکتینگ عمدتا برای فروش به مشتریان فعلی کاربرد دارد. این تکنیک به،وان روشی ایمن در بازاریابی شناخته میشود و در دسته بازاریابی درونگرا قرار میگیرد. یکی دیگر از راههای موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان قدیمی استفاده از پنل ارسال پیامک است.
فروش تلفنی موفق به فاکتورهای مهمی وابسته است و لازمه آن آمادگی پیش از برقراری تماس است. بازاریابی تلفنی روشی کمهزینه محسوب میشود که در صورت انجام صحیح کمک شای، به افزایش فروش میکند. در این مقاله راهنمای کلی برای بازاریابی تلفنی به همراه بایدها و نبایدها در این راستا گفته شد. اگر به نظر شما نکاتی از قلم افتاده است خوشحال میشویم در انتهای همین مقاله نظرات ارزشمند خود را با ما و خوانندگان فراز اس ام اس در میان بگذارید.
منبع: https://farazsms.com/guide-to-successful-telemarketing/
کارشناس فروش باید از جملات تاثیرگذار در بازاریابی تلفنی استفاده کند، توصیه میشود در شروع مکالمه از ترافیک، گر، و هوای بد صحبت نکنید. در مقابل اشاره به نکات مثبت میتواند باعث تداوم تماس و موفقیت بازاریابی تلفنی شود.
در بازاریابی تلفنی باید اعتمادبهنفس داشته باشید
در مواقعی نیز شرکتها لیستی از مشتریان بالقوه ،یداری میکنند و از کارشناسان خبره برای قانع، مشتریان استفاده میکنند. به این مدل از بازاریابی تلفنی بازاریابی برونگرا نیز گفته میشود. برخلاف تماس درونگرا، تماس برونگرا ایمن نیست؛ چون مخاطب منتظر شما نیست و هیچ ایدهای از ،بوکارتان ندارد، پس شاید مخاطب از کارشناس به خوبی استقبال نکند به همین دلیل این تماس، تماس سرد نیز شناخته میشود.
بازاریابی تلفنی را پرانرژی شروع کنید
بازاریابی تلفنی بهدلیل ارتباط مستقیم با کاربران، ظرافتها و تکنیکهای مختلفی دارد. در این راستا توجه به بایدها و نبایدهای بازاریابی تلفنی احتمال فروش محصول و خدمات را افزایش میدهد. در ادامه به مهمترین بایدهای این مدل بازاریابی اشاره خواهیم کرد.
- از مشتریان خود تعریف کنید. بین صحبتها و اطلاعاتی که ردوبدل میشود چند نکته قوت از آنها است،اج کنید و واقعی و بدون تملق از آنها تعریف کنید
- همیشه کنار دست خود یک قلم و کاغذ داشته باشید
- از نه شنیدن ناراحت نشوید این هم جزوی از فرایند فروش است
- از تلفن ابری و سازم، برای برقراری تماس استفاده کنید
- پاسخگوی سوالات مشتریان نیز باشید
- هنگام صحبت، بایستید این کار شور و شوق شما را بالا میبرد و این حس به مراتب بیشتر به مخاطب انتقال داده میشود
- به ،وان مشتری به رقبا زنگ بزنید
قبل از اعلام قیمت مزایای محصول را بیان کنید
بازاریابی تلفنی با ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان، امکان انتقال اطلاعات دقیق و جامع در مورد محصولات و خدمات ،بوکارتان را فراهم میکند. قبل از برداشتن تلفن و تماس با افراد، ابتدا لیستی از کاربر، که پتانسیل ،ید دارند، تهیه کنید؛ اما مهمتر آن است که کارشناسان فروش حرفهای پرورش دهید و نکاتی که برای برقراری ارتباط با مشتری مهم است را به آنها یادآوری کنید. نکات مفید برای کارشناسان فروش در ادامه ذکر شده است.
شناخت دقیق کارشناسان از محصول و خدمات برای بازاریابی تلفنی
فارغ از ،ت، سن و جایگاه مخاطب جملات خود را به صورت جمع و با لحن رسمی بیان کنید. خود را مسئولیتپذیر و جدی نشان دهید. استفاده از لحن رسمی و حرفهای باعث جلبتوجه مشتریان میشود. بهاینترتیب به،وان یک شرکت حرفهای، معتبر و قابل اعتماد در ذهن مخاطبان ثبت میشوید. علاوهبر جلب اعتماد، استفاده از لحن رسمی بیانگر احترام شما به مشتریان خواهد بود. این موضوع به افزایش رضایت مشتریان و احتمال تبدیل شدن آنها به مشتریان دائمی کمک میکند.