پیام رس، کمپین باید در هر منطقه با اطلاعات پیش زمینهای، از جمله سوابق و رزومهی کاری نامزد در این زمینه و برنامهی او در سالهای آینده به گوش مردم برسد. پس اطلاعرس، این موارد، پیام کلی تبلیغات انتخاباتی که برندسازی شخصی نامزد را هم شامل میشود باید اجرا شود. به یاد داشته باشید که برای تاثیر هرچه بیشتر باید متمایز از دیگران باشید. پیام شما می تواند همانند مخالفان شما باشد اما باید به گونه دیگری ارسال شود.
همانطور که گفتیم شما نیاز به پرسشنامه دارید تا متوجه شود چه تعداد رای دهنده در منطقه شما وجود دارد و چه تعداد احتمالاً رای می دهند یا چه ،، احتمالاً به رقیب شما رأی خواهند داد. داشتن پاسخ این سوالات به شما کمک میکند تا از طریق پایگاه دادههای رأی دهندگ، که جمع کردهاید کار هدف گیری را برای آنها شروع کنید. هیچ کمپینی انتظار برقراری ارتباط با همه افراد در منطقه و یا کشور خود را ندارد. در حالت ایدهآل، شما فقط با افرادی صحبت خواهید کرد که احتمالاً رأی میدهند و یا طرفداران شما هستند و یا میتوانند متقاعد شوند که به شما رأی دهند. اگر آن گروه از افراد به اندازه کافی بزرگ نیستند تا بتوانند شما را انتخاب کنند، پس باید به این فکر کنید که از این رقابت هرچه زودتر خارج شوید!
۸. ارتباط مجازی یا حضوری با رای دهندگان داشته باشید.
هر رقابت انتخاباتی منحصر به فرد است و چندین جنبه وجود دارد که باید برای ایجاد یک کارزار سیاسی موثر در نظر گرفته شود.
دلیل استقبال کاندیداها و سیاسیون از این روشهای تبلیغاتی هر چه باشد، باید استراتژی تبلیغات انتخاباتی هم در بر بگیرد. با ظهور شبکههای اجتماعی، تبلیغات جنبهای مستقیم، واقعی، تعاملی و کاملاً متمرکز بر ایجاد روابط دوطرفه و گروهی گرفته است. چنین فرصتی برای کاندیدای انتخابات یک امتیاز ویژه محسوب میشود. واضح است که اگر آنها با هدفی مشخص و برنامهای کامل به سراغ این رویداد مهم بروند، برندهی انتخابات خواهند شد.
تمام استراتژیهای کمپینهای انتخاباتی باید بر مبنای هدفگذاری، برنامهریزی و انتخاب تیم اجرایی قدرتمند باشد.
چنین دادههای مهمی مشخص میکند که چرا و برای چه ،، باید تبلیغ کنید. در واقع شما را با واقعیت موجود در رابطه با نظر مردم نسبت به این رویداد آشنا میکند. همچنین علاوه بر شناخت بهتر رای دهندگان، این دادهها این امکان را میدهند که اگر تا به الان مسیر اشتباهی برای ،ب رای بیشتر رفتهاید را اصلاح کنند.
۵. برای رأی دهندگان هدف گذاری کنید.
بخشهای بعدی این مقاله در مورد برخی از ،اصر اصلی بحث خواهد کرد. اگر میخواهید تجربهی موفقی از برگزاری کمپین خود داشته باشید در ادامهی این مطلب با ما همراه باشید.
در حقیقت این افراد باید با ایجاد اعتباری دوباره در حوزهی فعالیت خود، شانسشان را بار دیگر امتحان کنند. نکته مهمتر اینکه، اگر تصمیم به کاندید شدن دارند باید بنشینید و از خود بپرسند، “چرا میخواهم کاندیدا شوم؟”. نگاهی دقیق به آنچه برای برنده شدن لازم است (صلاحیتها، شرایط سیاسی کشور، معیارهای جمع آوری کمک مالی و غیره) داشته باشند و با در نظر داشتن این اطلاعات، در مورد اینکه آیا راهی واقعی برای پیروزی وجود دارد یک تصمیم منطقی بگیرند.
نکتهی پای، …
استراتژیهای مبارزات انتخاباتی در درجه اول باید به تبلیغات دیجیتالی نیز توجه داشته باشند. آماده سازی و دسترسی آسان وب سایتهای کاندیداها، بهینهسازی کانالهای اجتماعی کاندیداها، ایجاد لیستهایی برای ارسال ایمیل، ارسال پیامک انتخاباتی و ساخت تبلیغات جذاب ویدیویی در رسانههای اجتماعی از جمله روندهای تاثیرگذار تبلیغات در دههی اخیر بوده است.
[کل: ۸ میانگین: ۴.۸]
منبع: https://sms.ir/election-campaign/
استفاده از چهرههای شناخته شدهی فضای مجازی میتواند بهترین تبلیغ برای کمپین انتخاباتی شما باشد.
واتساپ: در حال حاضر مهمترین ابزار ارتباطی در ایران واتساپ است. با اینکه تیمهای تبلیغاتی واتساپ را به ،وان یک ابزار ارتباطی و تبلیغی ثانویه در نظر میگیرند اما میتوانند در ارسال پیامها و فایلهای مهم از آن استفاده کنند. همچنین ساخت گروههای بحث و گفتگو در رابطه با انتخابات در این شبکهی اجتماعی میتواند به شما در پیشبرد مسیر تعاملی کمپین کمک کند.
تلگرام: کانالهای تلگرامی هنوز طرفداران خود را دارند. اطلاعرس، از طریق این اپلیکیشن در رابطه با زمان برگزاری دیدارهای حضوری یا آنلاین، پخش ویدیوهای تبلیغاتی، پوسترها و ساخت کانالی که خبرهای مهم مربوط به کمپین شما را به گوش مردم برساند قطعا تاثیر مثبتی در تبلیغات شما خواهد گذاشت.
پیامک انتخاباتی: به صرفهترین و سریعترین رسانهی ارتباطی هنوز پیامک است. در سالهای گذشته بسیاری از کاندیداهای انتخاباتی از این طریق مهمترین اخبار و اطلاعات مربوط به برنامههای خود را به مردم و در سطح انبوهی از مخاطبان ارسال کردهاند. این روش همچنان موثر است و میتواند به ،وان ابزاری که همه به آن دسترسی دارند مورد استفاده قرار بگیرد.
چه دوست داشته باشید چه مخالف باشید، برگزاری کمپین انتخاباتی یک اتفاق مهم مربوط به شخص شما است. شما به ،وان یک نامزد، ارزش های کمپین را مجسم میکنید و باید آن را در شخصیت عمومی خود نشان دهید. از موضع گیریهای قوی نترسید و خیلی سیاسی نباشید. رأی دهندگان میخواهند شخصیت شما را بشناسند و این شخصیت در شبکههای اجتماعی، حضورهای عمومی و پیامهای تبلیغاتی به آنها اثبات میشود. بحث در مورد پرسنال برندینگ نامزد انتخاباتی در ابتدای کار بسیار مهم است. بنابراین استراتژیک و فعال باشید، نه اینکه فقط به آنچه در مسیر تبلیغات رخ میدهد واکنش نشان دهید.
هرچه اطلاعات بیشتری از رای دهندگان داشته باشید، مسیر صحیحتری برای تبلیغات انتخاباتی پیش روی قرار خواهد گرفت.
بنابراین در جلساتی که برای برنامهریزی کمپین دارید، ،ن بزنید که چه تعداد افراد و چقدر در روز/ هفته باید فعالیت مداوم داشته باشند. وظیفهی هریک از موارد مختلف تبلیغاتی باید بر عهدهی تیمی ماهر و سختکوش باشد. چارت ستاد انتخاباتی کاندیدا باید بر اساس تحقیق اعضای گروه نوشته شود. هرچه تعداد ایدهها و برنامههای متنوع زیادتر باشد، اجرای آن هم سختتر میشود. در نتیجه شما به گروه بزرگتری برای عملی ، آنها نیاز خواهید داشت.
۱۱. پیام کمپین را به اطلاع همگان برس،د.
روش آمادگی برای حضور در رسانه باید از پیش تمرین و مشخص شود. اگر میخواهید در مقابل رقبای خود در مناظرهی انتخاباتی به طور زنده قرار بگیرید، باید خود را برای پاسخ به هر سوال یا موقعیتی آماده کنید. در موارد دیگر بهتر است با مصاحبهگر و یا رای دهندگان به زب، مش،، با احترام و چالشبرانگیز صحبت کنید. مهارت داشتن در سخنگویی در اینجا به شما کمک فرآوان خواهد کرد. اگر میخواهید که خبره و موفق باشید باید از استادهای حاذق در این زمینه مشاوره بگیرید چرا که از این طریق باید بتو،د با عمدهی مردم ارتباط موثری برقرار کنید.