اگر به مخاطب درست در مکان درست دسترسی داشته باشید، ترافیک باکیفیت و هدفمندی را میتو،د به سمت وبسایت خود هدایت کنید. همچنین با تمرکز روی استراتژی بازاریابی درونگرا میتو،د به این نوع مخاطبان دسترسی پیدا کرده و برای دستیابی به اه، بازاریابی دیجیتال خود، مشتریان هدف را جذب کنید.
اصطلاح بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing نخستین بار در سال ۲۰۰۵ توسط برایان هالیگان (بنیانگذار و مدیرعامل سایت HubS،) به کار برده شد. بازاریابی درونگرا یا بازاریابی ربایشی از مهمترین مباحث مارکتینگ مطرح شده در سالهای اخیر به شمار میآید. بازاریابی درونگرا، ارتباطی که مشتریان به دنبال آن هستند را شکل میدهد و مشکلات واقعی مشتریان را حل میکند. ما در این مقاله، به شرح کاملی از بازاریابی درونگرا و نقش آن در جذب مشتریان پرداختهایم. چنانچه میخواهید در جذب مشتریان ،بوکار خود عملکردی متفاوت داشته باشید، نکات ذکر شده در این متن به شما عزیزان کمک خواهد کرد.
بازاریابی درونگرا چیست؟ نوعی استراتژی جدید در مارکتینگ برای جذب مشتریان
بازاریابی اینباند یک رویکرد استراتژیک برای ایجاد محتوای ارزشمند است که با نیاز مخاطبان هدف شما هماهنگ بوده و الهامبخش روابط بلندمدت با مشتری خواهد بود. از مزایای روش بازاریابی جاذبهای، به موارد زیر میتوان اشاره کرد:
- مقرونبهصرفه
- ارتباط ماندگارتر نسبت به بازاریابی برونگرا
- دسترسی به مخاطبان و بازارهای جدید
- نتیجه سریعتر از بازاریابی برونگرا
- ایجاد اعتبار و آگاهی از برند
در این مقاله ما در مورد بازاریابی درونگرا و نقش آن در جذب مشتریان صحبت کردیم. معمولا اینباند مارکتینگ برای بسیاری از ،بوکارها نتایج فوقالعاده درخش، به همراه دارد و شما میتو،د به کمک اصول Inbound Marketing، به رشد قابلتوجهی دست پیدا کنید. نکته مهم در استفاده از اصول و تکنیکهای بازاریابی جاذبهای این است که بتو،د بهدرستی از اصول این نوع بازاریابی کمک بگیرید.
بعد از اینکه که شما بازدیدکنندگان سایت یا ،بوکار خود را جذب کردید، قدم بعدی تبدیل آنها به دنبالکننده (lead) است. بهطورمثال میتو،د با ارسال پیامک به افرادی که قبلا به برند یا محصول/خدمت شما علاقه نشان دادهاند این ارتباط را قویتر کنید و آنها را از تخفیفها یا آموزش رایگان و هر خدمات دیگری آگاه سازید.
آشنایی با مراحل سفر مشتری در Inbound Marketing
هر چه بیشتر با بازدیدکننده وبسایت و صفحه سوشال خود ارتباط بگیرید، از دغدغهها و نیازهای او بیشتر با خبر میشوید. در نتیجه میتو،د محصولات و خدمات بهتر و پرکاربردتری تولید کرده و در اختیار او بگذارید.
بازاریابی درونگرا بهطورکامل مشتری محور است. در این روش همه اطلاعاتی که مصرفکنندگان برای یک تصمیمگیری درست نیاز دارند از سوی شما در دسترس آنها قرار میگیرد. این فرآیند در 4 مرحله از سوی مشتری طی میشود که شامل موارد زیر است:
مرحله جذب (Attract)؛ اولین قدم برای معرفی محصول و ،بوکار
به،وان مثال وقتی شما از سامانه پیامک تبلیغاتی یا ایمیل مارکتینگ استفاده کرده و ارتباطی بین برند خود و مشتری ایجاد کنید، در واقع روشهایی از بازاریابی برونگرا یا Outbound Marketing را به کار بردهاید. اما زم، که مخاطب شما، به دنبال یکی از سوالها و نیازهای خود، در یکی از شبکههای اجتماعی جستجو میکند و به شما میرسد؛ این نوعی بازاریابی جاذبهای یا ربایشی محسوب خواهد شد.
نظر شما در مورد بازاریابی درونگرا چیست؟ آیا تا به حال از این نوع بازاریابی برای ،بوکار خود بهره گرفتهاید؟ تجربیات و نتایج خود را از استفاده از اینباند مارکتینگ برای ما بنویسید.