منبع: https://sms.ir/customer-club/
باشگاه مشتریان گروهی از مشتریان یک مجموعه است که اطلاعات آنان در یک بانک اطلاعاتی ثبت شده است. آن مجموعه نیز میتواند از این اطلاعات در جهت بهبود ارتباط با مشتری و حفظ مشتریان وفادار، استفاده میکند. در این مقاله از مجله ایده پردازان به این پرسش پاسخ میدهیم که باشگاه مشتریان چیست، سپس به بررسی مزایا و معایب آن میپردازیم.
بازی نیز از سرگرمیهایی است که همه افراد در هر سنی به آن علاقه دارند. شما با ارائه یک بازی برای مشتریان میتو،د متن، با امتیازی که ،ب میکنند خدماتی به آنها عرضه کنید.
ویتام، از برندهای مشهور تولید لوازم خانه است. این برند باشگاه مشتری، داشت که طبق آن افراد با ،ید از سایت، امتیازات ویژهای دریافت می،د. از اقدامات جالب این برند هنگامی بود که ویروس کویید ۱۹ همهگیر شد. این برند برای مشتریان ویژه خود برنامه غذایی سالم برای افزایش مقاومت بدن در برابر این ویروس، ارائه داد. علاوه بر آن آموزش ساخت مایع ضدعفونیکننده با استفاده از مخلوطکن ویتام، را نیز آموزش دادند.
استاربا، برای افرادی که به صورت اینترنتی از فضای خاصی که استاربا، برای آنان در نظر گرفته، ،ید میکنند امتیاز ویژهای قائل میشود. این برند به مشتریان با توجه به اطلاعات شخصیشان هدایایی شخصی سازی شده که مورد توجه آنان قرار بگیرد را هدیه میدهد. اقدامی که در سودآوری و افزایش مشتریهای آن تأثیر دارد.
هر ،بوکاری در هر زم، تعدادی مشتریان پر و پا قرص دارند. این مشتریان وفادار، اطلاعرس،های شما را با دقت میخوانند، به شما چه حضوری چه به صورت نظرخواهی مجازی بازخورد میدهند و در انتظار زمان تخفیفهای ویژه و ارائه خدمات جدید شما هستند. باشگاه مشتریان در واقع روشی است که این مشتریان را سازماندهی میکند و در سازوکار مدیریتی بهینهتری به آنان اطلاعرس، و خدمترس، میکند. پس از تشکیل باشگاه مشتریان، باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش تعداد این مشتریان وفادار باشید.
در این نمونه برنامه، شما در ازای ،ید مشتری، یک ارزش م،وی نیز برای آن در نظر میگیرید. برای مثال ممکن است دیده باشید که در ازای ،ید در بازارچههای خیریه مقداری از سود آن صرف اه، خیریه میشود. یا ،بوکاری که با فروش محصولات دستساز ،ن روستایی درصدی از سود را برای توانمندی آن روستا هزینه میکند.
از دیگر مزیتهای باشگاه مشتریان این است که به حفظ مشتریان کمک میکند و مشتریان موقت را به بلندمدت تبدیل میکند. جذب مشتری جدید به مراتب هزینه بیشتری نسبت به حفظ مشتریان فعلی دارد. مشتریان قدیمی، به این دلیل قدیمی هستند و وفادار ماندهاند که به خدماتی که شرکت شما ارائه میدهند اعتماد دارند و شرکت شما پس از بررسی و خطاهای بسیار نسبت به رقیبان پیروز شده است. به همین دلیل مشتریان حاضرند هزینه بیشتری صرف میکنند و ترجیح میدهند از خدمات شما استفاده کنند تا دوباره هزینه و زمان را صرف شناخت برندهای جدید کنند.
بعضی از ،بوکارها برای افرادی که حساب آنها از حسابهای ویژه است و برای عضویت در آن مبلغی را پرداخته، خدمات ویژهای در نظر گرفته میشود. نمونه آن را در بسیاری از برنامههای نرمافزاری مانند یوتیوب یا سوند کلود (Sound cloud) دیدهاید. بهتر است هزینهای که برای این عضویت گرفته میشود متن، با خدمتی که عرضه میشود باشد تا مشتری برای تمدید آن اقدام کند.
باشگاه مشتریان خود روشی برای ارتباط مؤثرتر با این مشتریان است. با توجه به اینکه مشتریان بلندمدت سود بیشتری نسبت به مشتریان کوتاهمدت دارند، در این بستر تلاش میشود مشتریان بلندمدت را زمان طول،تری در کنار خود نگه دارند و تعداد آنها را بیشتر کنند. در باشگاه مشتریان امکانات ویژهای مانند کوپن، تخفیف ویژه، شرکت در برنامههای خاص و قرعهکشی ارائه میشود. در نهایت اینکه هدف باشگاه مشتریان حفظ مشتریان وفادار آن ،بوکار است.
مجموعهای از مشتریان و اطلاعات آنها که خدمات ویژهای دریافت میکنند.
شما میتو،د چندین نمونه از برنامههای باشگاه را با هم ،یب کنید و با توجه به راهکاری که بیشترین بازدهی را دارد، از آنها استفاده کنید.
امتیاز به این مطلب