میخواهیم ببینیم که آیا بازاریابی پیامکی واقعاً میتواند تاثیری در ،ب و کارتان داشته باشد یا نه؟
بازاریابی پیامکی چیست؟
،ب و کار شما نیاز به فروش بیشتر دارد. برای این منظور باید:
- مشتریان فعلی را به برند خود وفادار نگه دارید. شاید برایتان جالب باشد بد،د آمارها نشان دادهاند که 40% از درآمد ثابت ماهیانۀ شما توسط مشتریان وفادارتان تامین میشود.
- همواره مشتریان جدیدی برای خود بدست آورید. بدون جذب مشتریان جدید، شما هیچوقت نمیتو،د ،ب و کار خود را گسترش دهید.
بازاریابی پیامکی راهکاری است که میتواند در هر دو مورد به شما کمک کند. با پیروی از اصول درست، پیامک میتواند به یکی از سادهترین، موثرترین و البته، کمهزینهترین روشهای بازاریابی شما تبدیل شود.
چرا پیامک یک ابزار ارتباطی موثر است؟
شکی نیست که استفاده از پیامک برای ارتباط با مشتریان، یک امر حیاتی برای بسیاری از ،ب و کارها (به خصوص ،ب و کارهای خدماتی) است. اما چه چیزی باعث شده پیامک تا این حد در تجارت اهمیّت داشته باشد؟ بیایید با هم، دلیل این موضوع را بفهمیم:
ارتباط مستقیم
با پیامک، شما بدون واسطه به شخصیترین ابزار ارتباطی افراد، ی،ی تلفن آنها دسترسی دارید.
سطح پوشش بالا
امروزه دیگر، همه گوشی همراه دارند و شما میتو،د با تمام جامعه در ارتباط باشید.
ارسال پیامک در لحظه
تبلیغ شما در ،ری از ث،ه ارسال و معمولاً همان لحظه توسط مخاطبان دیده میشود.
تبلیغات هدفمند
با هدفگیری درست پیامک، شما فقط مشتریان واقعی خود را مخاطب قرار خواهید داد.
ارتباط دو طرفه
شما نه تنها به مشتریان پیامک ارسال میکنید، که میتو،د از آنها پیامک هم دریافت کنید.
اتوماسیون پیامکی
به کمک سامانه پیامکی میتو،د خدمترس، اتوماتیک پیامکی راه بیندازید.
هزینه ارسال پایین
ارسال هر پیامک تنها چند ریال هزینه دارد و ارسالهای شما میتوانند دهها برابر بازگشت خواهند داشت.
امکان ارزیابی نتایج
بر خلاف روشهای سنتی (مثل تبلیغ در تلویزیون)، شما به آمار دقیق پیامکهای ارسالی خود دسترسی دارید.
پیامک چه کارکردهایی برای ،ب و کارها دارد؟
در نگاه کلی، پیامک دو کارکرد برای شما خواهد داشت، کارکرد تبلیغاتی و خدماتی. اما اگر دقیقتر شویم، میتو،م کاربردهای مختلفی برای پیامک پیدا کنیم:
تبلیغات
با پیامک میتو،د محصولات و خدمات خود را تبلیغ و برند خود را به مخاطبها معرفی کنید.
اطلاعرس،
اخبار، اطلاعات و هشدارها را به سرعت به دست مشتریان خود برس،د. حتی میتو،د.
ارائه پیشنهاد
پیشنهادی وسوسهکننده به مشتری بدهید. مثلاً یک کوپن تخفیف برایش ارسال کنید.
خدمترس،
خدمات متنوعی ارائه دهید. مثلاً اصالت یک کالا را بعد از دریافت کد آن تائید کنید.
نظرسنجی
از مشتریان بخواهید در مورد کیفیت محصولات و خدمات شما یا … نظر بدهند.
مسابقه
یک مسابقه برگزار کنید تا برند شما بیشتر شناخته شود و فروش شما افزایش پیدا کند.
وب سرویس
اتصال پیامک به نرم افزار و وبسایت و فروشگاه اینترنتی به کمک وب سرویس اس ام اس به سادگی انجام می گیرد.
آمار مربوط به بازاریابی پیامکی
هیچ چیزی نمی تواند بهتر از آمار جه، مربوط به پیامک باشد. آماری که میتواند چشمهایتان را از تعجب ، کند و البته، نشان دهد که چرا پیامک واقعاً میتواند موثر باشد.
- 96% دارندگان گوشیهای هوشمند، از پیامک استفاده میکنند.
- یک فرد معمولی، روزی 150 بار به تلفن همراه خود نگاه میاندازد.
- 98% از پیامکهای ارسالی به ظرف همان 90 ث،ه اول خوانده میشوند.
- میانگین وصول کوپنهای پیامکی 20% است. این ی،ی بعد از ارسال 100 کوپن تخفیف از طریق پیامک، به طور متوسط 20 نفر از آن استفاده خواهند کرد.
- نرخ مشارکت مخاطب با پیامک، 6 الی 8 برابر بیشتر از ایمیل تبلیغاتی است.
- پیامکهای تبلیغاتی که حاوی کوپنهای تخفیف هستند، 10 برابر بیشتر از کوپنهایی که از سایر روشها منتشر میشوند، مورد استفاده قرار میگیرند.
- 68% از مشتریان میخواهند پیشنهادات پیامکی دریافت کنند.
- با توجه به گزارشMAIL CHIMP، تنها 2/4% از تمامی ایمیلهای ارسالی منجر به کلیک بر روی لینک محتوا میشود، در حالیکه پیامک با نرخ کلیک 19% در این زمینه نیز پیشتاز است.
- 43% از مصرفکنندگان، از طریق پیامک با یک برند در ارتباط هستند.
- 22% از پیامکهای دریافتی به دوستان و آشنایان ارسال میشوند.
- حداقل 90% از کاربران تلفنهای همراه که شماره موبایل آنها در لیست بانک شماره برند محبوبشان قرار داشته، ،وان کردهاند که از امتیازات مادی و م،وی محسوسی در قالب پیامکهای دریافتی بهرهمند شدهاند.
به دنبال رشد ،ب و کارتان هستید؟ ملیپیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/what-is-sms-advertising/