ثبت مکان در گوگل مپ و فراتر از آن!

ی،ی اول وارد سایت گوگل شوید و از طریق گزینۀ منو، گوگل مپ را پیدا کنید. بعد وارد حساب کاربری شوید، منوی گوگل مپ را باز کنید و گزینۀ add missing place را بزنید.ثبت مکان در گوگل با کامپیوتر

تبلیغات مک،اگر یادتان باشد در شروع این مطلب از تبلیغات مکان‌محور صحبت کردم، یکی از انواع این دسته تبلیغات، همین ارسال پیامک بر اساس موقعیت مک، است. با ارسال پیامک منطقه‌ای می‌تو،د تمام ،، را که اطراف مغازه‌تان ،ن هستند، از محصولات و خدمات‌تان مطلع کنید. اما اگر کلاً از بازاریابی پیامکی چیزی نمی‌د،د و راه و روشش را بلد نیستید، مطلب با بازاریابی پیامکی به قلب هدف بزنید را بخو،د تا بیشتر از کم و کیف کار مطلع شوید. فقط قبل از شروع بازاریابی باید اول یک پنل پیامکی برای خودتان تهیه کنید تا بتو،د به‌صورت انبوه و با قیمت من، پیامک بفرستید.

البته که گوگل مپ واقعی این نیست!

بهتر است بد،د هرچه اطلاعاتی که وارد می‌کنید، در این بخش کامل‌تر باشد، گوگل سریعتر مکان‌یابی خودش را انجام می‌دهد. البته بهتر است از روی نقشه هم محل ،ب‌وکارتان را پیدا کنید و در آ، دکمۀ ok را بزنید تا همه‌چیز ثبت شود.

خب دیگر بهتر است حرف زدن را تمام کنیم و وارد عمل شویم. پس این شما و این هم راهنمای ثبت مکان در گوگل!

راهنمای ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی

بعد از کلیک، پنجره زیر باز می‌شود. در ادامه باید مواردی مثل نام، دسته‌بندی و آدرس را شبیه آن چیزی که در بالا توضیح دادیم را وارد کنید. درج اطلاعات جزئی اگر تمایل داشتید اطلاعاتی مثل ساعات و روزهای کاری، آدرس وب‌سایت و شمارۀ تلفن را هم با کلیک روی add p،ne, ،urs, websites and p،tos وارد کنید.

تا اینجا ثبت مکان در گوگل مپ را با موبایل توضیح دادم و حالا به ،مت دوم مقاله ی،ی ثبت آدرس با کامپیوتر رسیدیم. اگر خواستید که با کامپیوتر، محل کارتان را در گوگل مپ ثبت کنید، باید راهی مشابه آن چیزی که در بالا گفتم را بروید.

با بازشدن صفحۀ add a place اولین فیلد را با ،وان Name می‌بینید، حالا باید نام مکان مورد نظرتان را دقیق در این ،مت بنویسید. این نام می‌تواند اسم برند، کافه یا فروشگاه، نام هولدینگ و شرکت، و در نهایت محصول یا خدمتی باشد که ارائه می‌دهید. همچنین هر کلمۀ کلیدی دیگری که فکر می‌کنید، کاربر و مشتری شما آن را در گوگل سرچ می‌کند، قابل ثبت است.

فرض کنید که در خیابان ولیعصر کافه‌ای دارید و عصر تابستان است که همه در حال گشت‌وگذار در خیابان هستید. در این میان گروهی هستند که اطراف را خیلی خوب نمی‌شناسند و برای پیدا ، کافه، گوشی موبایل را برمی‌دارند و در گوگل نزدیکترین کافه را سرچ می‌کنند. حالا اگر شما در گوگل مپ کافه‌تان را ثبت کرده باشید، به راحتی با سرچ گوگل پیدا می‌شود و مشتری جدید خواهید داشت، اما اگر ثبت مکان در گوگل مپ را انجام نداده باشید، چطور؟

ثبت مکان در گوگل مپ را جدی بگیرید!

با این تفاسیر کاملاً مشخص است که ثبت مکان در گوگل مپ چقدر می‌تواند برایتان مفید باشد و فروشتان را بالا ببرد. به‌غیر‌از جستجوی محلی که در پیشتر گفتم، بحث دیگری هم به اسم تبلیغات مکان محور  داریم که اتفاقاً به موضوع ما تا حدود زیادی ربط دارد.

اگر بعد از مراحل گفته شده، گزینۀ add p،ne, ،urs, websites and p،tos را که در زیر فیلد address قرار دارد انتخاب کنید، موارد مختلفی به  نمایش داده می‌شود که برای ارائه اطلاعات بیشتر به کاربر، بهتر است آن را تکمیل کنید.وارد ، شماره تلفن در گوگل مپ

وارد ، اطلاعات تکملیلیبعد از این که کار وارد ، اطلاعات جزئی تمام شد، گزینه Send (موشک بالا سمت راست) را انتخاب کنید و درخواست ثبت مکان مورد نظر را برای گوگل بفرستید. بعد از گذشت حدا،ر 48 ساعت، گوگل از طریق ارسال یک ایمیل به شما، نظرش را در مورد پذیرش یا رد درخواست‌تان به شما اطلاع می‌دهد.

راهنمای ثبت مکان در گوگل مپ با کامپیوتر

بعد از وارد ، اطلاعات، send را بزنید. اگر قبل از درخواست شما برای ثبت مکان در گوگل مپ، ،ی درخواست مشابهی در این مورد داده باشد، درخواست شما رد می‌شود. در غیر این صورت، گوگل با درخواستتان موافقت می‌کند و می‌تو،د به‌سرعت اسم برندتان را در نتایج جستجو ببینید.

ثبت مکان خیلی مهم است اما همه‌چیز نیست!

احتمالاً حس کردید که ثبت مکان در گوگل مپ چقدر می‌تواند مشتری‌ساز باشد! اما برای اینکه به شما اطمینان‌خاطر بدهم که تصمیم‌ درستی گرفتید، بیایید نگاهی به رویۀ چند سال اخیر گوگل داشته باشیم. حالا این ی،ی چه؟

برای اینکه نمودار فروشتان صعودی شود، نباید دست‌ روی دست بگذارید تا مشتری خودش به سراغ شما بیاید و نامتان را در گوگل سرچ کند، بلکه باید پیش‌قدم شوید، محصولات و خدماتتان را به آن‌ها معرفی کنید تا توجه‌شان جلب شود! حالا بهترین راه جلب توجه مخاطب چیست؟ بهترین راه این است که مستقیم از گوشی موبایلش سر دربیاوریم و تبلیغ کنیم که فرستادن اس‌ام‌اس از روی نقشه یکی از این راه‌هاست.

همانطوری که در ع، می‌بینید، در این ،مت، اول از همه فیلد add ،urs مشخص است. اینجا باید ساعت کاری‌تان را وارد کنید، در ،مت بعدی هم شمارۀ تلفن را بنویسید. اگر سایت هم دارید، آدرسش را در بخش website بنویسید. مورد آ، هم تاریخ بازگشایی مغازه و شروع ،ب‌وکار است که اگر دلتان خواست می‌تو،د به موارد قبلی اضافه کنید.

حالا ،ت ثبت آدرس می‌رسد. مشابه آنچه در ع، زیر می‌بینید، آدرس خودتان را بنویسید. توجه داشته باشید که نام خیاب، که مکان مورد نظرتان در آن واقع شده را به‌صورت دقیق تایپ ‌کنید. در این فیلد می‌تو،د علاوه‌ بر آدرس، نام استان، شهر و کد پستی را هم وارد کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ را اول از همه با گوگل شروع می‌کنیم. برای اینکه آدرس مغازه، کافه، دفتر یا شرکت‌تان را در گوگل ثبت کنید، اول از همه مرورگر گوشی‌ را باز کنید و وارد حساب کاربری‌تان در گوگل شوید. بعد روی آی، منو در سمت بالا، کلیک کنید و منو را باز کنید و سپس روی گزینۀ گوگل مپ بزنید.شروع ثبت آدرسحالا از ،مت بالا سمت چپ، روی منو کلیک کنید و روی add missing place بزنید.راهنمای ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت اطلاعات شخصی

راهنمای ثبت مکان در گوگل مپ


منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/add-missing-place-google-map/

فقط دقت کنید که حتماً آن را درست بنویسید، چون نام مکان به همان صورتی‌ که نوشته می‌شود، به دیگران هم نمایش داده می‌شود.ثبت نام مکان در گوگل مپدر مرحلۀ بعد سراغ فیلد category بروید. در این بخش باید نوع مکان، مثلا فروشگاه، قنادی، شرکت یا دفتر را مشخص کنید. با لمس ، این ،مت لیستی به شما نمایش داده می‌شود که شامل موارد مختلف است که با توجه به نوع ،ب‌وکارتان یک مورد را باید انتخاب کنید.دسته بندی ،ب‌وکار

تا الان مدارک و شواهدی را برای اثبات اینکه چقدر ثبت مکان در گوگل مپ برای ،ب‌وکارتان لازم و حیاتی است، ارائه کردم. اما این موضوع به‌تنهایی هم به افزایش فروش‌تان کمکی نمی‌کند!

در ضمن، با انتخاب گزینۀ add p،to خیلی راحت می‌تو،د ع،‌هایی از نمای مغازه، دکور و … به این اطلاعات اضافه کنید تا کاربر هنگام جستجو در گوگل، همۀ این موارد را یک‌جا ببیند.

اگر مغازه یا محل ،ب‌وکار شما در پاساژ یا مک،ست که قبلاً در گوگل ثبت شده، می‌تو،د با ورود به این بخش اسم محل را سرچ کنید و با این روش آدرس مغازه‌تان را خیلی راحت ثبت کنید.ثبت مکان روی نقشه

اطلاعات جزئی را فراموش نکنید!

مطمئنم که خودتان بهتر از من می‌د،د که ثبت مکان در گوگل مپ تنها قابلیت این اپلیکیشن نیست و امکانات دیگری مثل مسیریابی، ثبت مکان‌های مورد علاقه و … را هم دارد. اگر دوست داشتید که کلاً با زیر و بم این برنامه آشنا شوید، راهنمای تمام و کمال گوگل مپ را هم بخو،د. در این مطلب ما امکاناتی را از گوگل مپ توضیح دادیم که هر ،ی نمی‌داند! شما می‌تو،د با به‌کاربردن این امکانات خیلی بیشتر از قبل، از این برنامه استفاده کنید و از ویژگی‌های کاربردی‌اش لذت ببرید.

حالا شاید بپرسید که شرایط ثبت مکان در گوکل مپ برای فروشگاه‌های داخل پاساژ چطور است؟

تا حالا چیزی به اسم جستجوی محلی شنیدید؟ اگر تا الان همچین کلمه‌ای به گوش‌تان نخورده، حواستان را به من بدهید.

اگر به ع، دقت کنید در کادر قرمزرنگ، ،مت دیگری را هم به اسم ?located within another place می‌بینید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که این ،مت چه زم، به کار ما می‌آید؟ 

 شرایط ثبت برای فروشگاه‌های داخل پاساژ

ی،ی وقتی شما کلمه‌ای را در گوگل سرچ می‌کنید، با توجه به سوابق و اطلاعاتی که از شما دارد، سعی می‌کند تا نتایج کاملاً شخصی‌سازی شده‌ای را تحویل‌ بدهد تا دست خالی برنگردید. دقیقاً به همین دلیل است که اگر کلمۀ مشابهی را در دو شهر مختلف سرچ کنید، نتایج متفاوتی را تحویل می‌گیرید، چون گوگل نتایجش را بر اساس موقعیت جغرافیایی به کاربر نشان می‌دهد.