شاید تابهحال برای شما هم سوال پیش آمده باشد که برنامههای تلویزیونی چگونه مسابقه یا نظرسنجی برگزار میکنند. برنامههای تلویزیونی برای برگزاری مسابقه پیامکی از پنل پیامکی استفاده میکنند. در پنل ملی پیامک با استفاده از ماژول مسابقه و ماژول نظرسنجی بهراحتی میتو،د برای محصولات و خدمات از مخاطبان خود نظرخواهی کرده یا مسابقهای برگزار کنید.
از روی نقشه پیامک ارسال کنید
فرض کنیم ارسال پیامک به مشتریان را با موبایل انجام دادیم، حالا سوالی که پیش میآید این است چقدر زمان برای ارسال پیام هدر میرود؟
فرض کنید مسئول سایتی هستید و برای سایت یک پیج اینستاگرام ایجاد کردید. حالا قصد دارید پیج اینستاگرام را به اطلاع مشتریان برس،د، از چه روشی استفاده میکند؟
در این مقاله به معرفی روشهای مختلف ارسال پیام به مشتریان از طریق تلفن همراه و سامانه پیامکی میپردازیم و ویژگیهای هر روش را بررسی میکنیم.
ارسال اس ام اس به مشتریان از طریق تلفن همراه
از مسابقه پیامکی و نظرسنجی استفاده کنید
تصور کنید شما در شرکتی به ،وان مدیر بازاریابی مشغول فعالیت هستید و پیام تبلیغاتی برای مشتریان ارسال کردهاید. رئیس شرکت از شما گزارش ارسال پیامها را میخواهد، به راحتی میتو،د با استفاده از امکان گزارشگیری آمار پیامهای ارسال شده و ارسال نشده را به صورت فایل ا،ل دانلود و تحویل رئیس شرکت دهید.
یکی از امکانات پنل پیامکی تنظیمات دلخواه است. فرض کنید شما صاحب فروشگاه آرایشی بهداشتی هستید و محصول جدیدی برای معرفی به مشتریان دارید و ترجیح میدهید روز دوشنبه ساعت ۱۱ صبح پیامی برای همه خانمهای بین ۲۰ تا ۳۰ سال در منطقه امیرآباد ارسال شود (البته به دلیل جلوگیری از مزاحمتهای شخصی برای کاربران ارسال بر اساس سن و جنس فعلاً غیرفعال است). با استفاده از ماژولهای سامانه ملی پیامک بهراحتی میتو،د تنظیمات موردنظر را انجام دهید و مخاطبان را گروهبندی و به گروه خاصی پیام ارسال کنید.
هزینه ارسال پیامک مقرونبهصرفه است
قطعاً راههای زیادی برای اطلاعرس، وجود دارد از جمله استفاده از روش تبلیغ در پیجهای اینستاگرام یا تلگرام، اما تبلیغات در شبکههای اجتماعی پُرسروصدا و شلوغ است و مخاطب را سردرگم میکند. یکی از روشهای بسیار مهم و کاربردی ارسال پیامک به مشتریان است زیرا بیش از ۹۵ درصد کاربران پیامها را باز میکنند و بیش از ۲۵ درصد مخاطبان روی پیام کلیک میکنند.
در ادامه سامانه پیامکی و ویژگیهای مهم سامانه را توضیح دهیم.
در مدت زم، کوتاه پیامهای زیادی را ارسال کنید
برای به دست آوردن زمان، همهٔ مخاطبان را در نظر بگیرید و مثلاً اگر برای هر پیام حدود ۲ دقیقه زمان در نظر بگیریم، حساب کنید برای ارسال پیام به همه مخاطبان چقدر زمان نیاز است. هزینه ارسال پیام چقدر میشود؟
هزینه ارسال پیام با موبایل چقدر است؟
وقتی صحبت از ارسال پیام به مخاطب میشود، ذهن ناخودآگاه به سمت موبایل میرود. پس ابتدا ارسال پیام با تلفن همراه را بررسی کنیم و سپس سراغ روش دوم برویم. اگر صاحب ،بوکار کوچکی هستید، شاید تصور کنید که ارسال پیام از طریق تلفن همراه به مخاطب بهتر است. فرض کنید میخواهید پیامی را برای مشتریان ارسال و یکی از محصولات جدید شرکت را معرفی کنید. پیام را مینویسید و سپس از ،مت لیست مخاطبان موبایل یکی از شمارهها را انتخاب و پیام ارسال میکنید. برای بار دوم دوباره پیام را کپی و ارسال میکنید، برای مخاطب سوم و چهارم نیز به همین ترتیب پیام را کپی و میفرستید.
میتو،د به همه مخاطبان که شماره آنها را در گوشی همراه ذخیره دارید، اس ام اس بفرستید و شاید شماره تلفنهایی در سایت یا محیط کارتان داشته باشید و بتو،د پیامک ارسال کنید. همه مخاطبان گفته شده تعداد محدودی هستند. البته در نظر داشته باشید که طبق قو،ن مخابرات اگر بیش از اندازه با گوشی موبایل پیام بفرستید سیم کارت میسوزد.
ارسال پیام به مشتری از طریق سامانه پیامکی
در سامانه ملی پیامک میتو،د از روی نقشه برای مخاطبان پیام ارسال کنید. مثلاً اغذیهفروشی که میخواهد برای ساعت خاصی از روز برای مشتریان محدوده مغازه خود پیامی ارسال کند. در سامانه پیامک، محدوده مورد نظر را انتخاب و پیام را برای ساعت خاص ارسال میکند. یا حتی میتواند به تفکیک برای همراه اول و ایرانسل پیام ارسال کند.
نتیجهگیری از روشهای ارسال پیامک به مشتریان
البته امکان ارسال پیام برای شهرهای مختلف هم به تفکیک در سامانه ملی پیامک وجود دارد. در مورد شهرهای مختلف هم مثالی بزنیم تا واضحتر درک کنید. مثلاً شما مسئول برگزاری کنگره مهندسی در شهر اراک هستید و کنگره در روزهای ۲۲ تا ۲۵ بهمنماه برگزار میشود. میتو،د با استفاده از امکان بانک شماره اصناف و مشاغل ملی پیامک، شاخه مهندسین را پیدا کنید. سپس به مهندسین شهرهای نزدیک اراک که امکان شرکت در کنگره را دارند، پیام ارسال کنید. به این ترتیب نهتنها اس ام اس هدفمند ارسال کردهاید، بلکه لیست مخاطبان نیز افزایش مییابد.
تنظیمات پیامک را به دلخواه انجام دهید
روشهای مختلف ارسال پیامک به مشتریان