تا حالا برای یک آزمایش چند دقیقهای چقدر معطل شدید، یا چهقدر برای بیمۀ رادیولوژی یا سونوگرافی از آزمایشگاههای مختلف پرسوجو کردید؟
آزمایشگاهها فضاهای شلوغی هستند و مراجعان باید ساعتها برای ،ت منتظر بمانند، یا برای گرفتن جواب آزمایش گاهی بارهاوبارها زنگ بزنند و بیشتر وقتها ،ی پاسخگو نیست. حالا وقتی به اخبار مربوط به دفترچه، بیمههای طرف قرارداد هر کلینیک و تج،ات لازم برای انجام بعضی آزمایشها برسیم، متوجه میشوید چقدر آزمایشگاههای سطح شهر هنوز با روشهای قدیمی مدیریت میشوند و زمان زیادی از مراجعان میگیرند!
مثلاً آزمایشی مانند سونوگرافی ساعتها بیماران را معطل میکند و همین باعث شلوغتر شدن آزمایشگاه میشود. پاسخگویی به مراجعان، جواب دادن به تلفن و ،تدهی به بیماران پشت خط باعث ازدحام بیشتر محیط و همهمه میشود! آن هم در محیطی که برخی بیمار هستند و نیاز به آرامش دارند.
شما به ،وان مدیر یک آزمایشگاه حتماً مید،د که خیلی از بیماران استرس و عجله دریافت نتیجۀ آزمایش را دارند، یا پاسخ مثبت تست برخی بیماریهای سخت مانند سرطان باید حتماً همراه با مشاوره درم، و پزشکی باشد. تعدادی از مراجعان هم سن بالایی دارند، نمیتوانند منتظر وقت بمانند!
حتما با این مثالها متوجه شدید که مراجعان نیاز دارند تا دربارۀ تج،ات کلینیک و اینکه اصلاً چه آزمایشهایی را انجام میدهید یا با چه بیمهای طرف قرارداد هستید، بیشتر بدانند و بعد به آنجا مراجعه کنند! از طرفی آنها میخواهند وقت خود را سریع رزرو کنند و برای یک آزمایش چند دقیقهای ساعتها معطل نباشند.
حالا به نظر شما اطلاعرس، لازم و ارتباط دو طرفه با مشتری چگونه انجام میشود؟ چه راهحلهایی به ذهنتان میرسد که هم تبلیغات و بازاریابی برای آزمایشگاه باشد، هم ارتباط دوطرفه مجموعه و بیمار فراهم کند و هم خدمات بهتری ارائه دهد؟
روشهای بازاریابی و تبلیغات آزمایشگاه
اگر صاحب آزمایشگاه هستید، باید علاوه بر دانش پزشکی حتماً قدرت مدیریت خوبی هم داشته باشید زیرا مدیر چنین مجموعهای دائماً با بیمار، در ارتباط است که نگر، و استرس جواب آزمایش را دارند. از طرفی برخی آزمایشها در شرایط خاصی انجام میشود و همراه با رعایت رژیم غذایی یا پر، دارویی است. حالا در کنار این موارد انجام تست ویروسهای ناشناخته مثل کرونا-کووید 19 هم نشان میدهد که مدیر آزمایشگاه نیازمند اطلاعرس، دقیق به مراجعان و ارتباط دوطرفه با آنهاست.
پیشنهاد شما برای این اطلاعرس، چیست؟ با چه روشی میتوان به مراجعان و بیماران دربارۀ داروهای جدید، آزمایشهای دقیقتر و یا تج،ات بهتر خبر داد یا اصطلاحاً بازاریابی کرد تا بیماران برای انجام تست مربوطه به آنجا مراجعه کنند؟ با ما همراه باشید تا در این باره کمی صحبت کنیم!
شبکههای اجتماعی، فرصتی برای ارتباط نزدیک با مشتری!
حالا دیگر کمتر ،ی را میتو،د پیدا کنید که از شبکههای اجتماعی استفاده نکند. اینستاگرام، لینکدین و تلگرام را شاید بتوان کاربردیترین شبکههای اجتماعی دانست که به پرسنل آزمایشگاه این فرصت را میدهد تا ارتباطی دو طرفه با بیماران داشته باشند.
در این شبکهها با روشهای مختلف میتوان دربارۀ انواع آزمایش با بیماران صحبت کرد و اگر نیاز به مشاوره قبل از آزمایش و یا رعایت تغذیه باشد، به بیماران مشاوره داد تا با روند انجام تست آشنا شوند. برای همین بسیاری از کلینیکها این روزها در شبکههای اجتماعی حضور دارند تا دربارۀ آزمایشهای مختلف، نکات بهداشتی، آزمایشهای جدید با بیماران صحبت کنند.
تبلیغات محیطی و بیلبوردی
رزرو بیلبوردها، پخش بروشورها و تراکتها به ،وان قدیمیترین روشهای بازاریابی شناخته میشوند که هنوز هم پرطرفدار هستند. معمولاً آزمایشگاه با تهیه و توزیع تراکت درباره انواع تستها، روشهای درم، و یا تج،ات جدید به شهروندان اطلاع رس، میکنند.
جالب است بد،د که علیرغم قدیمی بودن این روش، هنوز بسیاری به خواندن بروشورهای پزشکی علاقه دارند و ترجیح میدهند از این طریق درباره درمانها و داروهای جدید بدانند.
ایمیل مارکتینگ
ارسال ایمیلی که حاوی اطلاعات مفید و مهم دربارۀ روشهای تشخیص بیماری و انجام تستهای به روز باشد، میتواند توجه بسیاری از مراجعان را به خودش جلب کند. در این ایمیل، بعد از توضیحات مختصر میتوان به مراجعان اطلاع داد که دستگاه یا روش گفته شده در متن ایمیل، در آزمایشگاه موجود است یا این تست با شرایط خاص در مجموعه انجام میشود. البته یادتان باشد که ایمیل مارکتینگ مست،م داشتن آدرس ایمیل مراجعان است و بنابر آمار بیش از نیمی از ایمیلها خوانده نمیشود.
موتور جستوجوی گوگل و استفاده از گوگل ادز
وقتی آدرسی را بلد نیستیم، دربارۀ چیزی نمید،م و یا به دنبال پزشک و کلنیک معتبری هستیم، اولین کاری که میکنیم چیست؟ درست است. سرچ ، در گوگل! همین باعث شده تا تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز به ،وان بهترین روش بازاریابی در بسیاری از مجموعهها شناخته شود.
بیماران هم از این قاعده مستثنی نیستند و معمولاً درباره پزشک، کلینیک یا حتی بیماریشان در گوگل سرچ کرده و همان نتایج صفحه اول را میخوانند. در واقع کمتر کاربری را میتو،د پیدا کنید، که به سراغ صفحات بعدی برود. گوگل ادز یا تبلیغات گوگل در همین نقطه به آزمایشگاه شما کمک میکند تا با قرار گرفتن در لیست پنج رتبۀ اول گوگل یکی از همان نتایجی باشد که بیمار روی آن کلیک میکند.
یک آزمایشگاه کامل، پنل پیامکی کم دارد!
پرسنل آزمایشگاه نیاز به ارتباطی دوطرفه با مراجعان دارند تا از آنها درباره محیط کلینیک و پرسنل نظرسنجی کنند، برای زمان آزمایش وقت بدهند یا نتیجه تست را به آنها اعلام کنند. از طرف دیگر خودتان را به جای بیماران بگذارید و ببینید چه انتظاری از یک کلینیک حرفهای دارید تا همیشه برای هر نوع آزمایشی به آنجا مراجعه کنید، معطل نشوید و خدماتی حرفهای دریافت کنید. هیچ کدام از روشهایی که بالا گفتیم، همۀ این موارد را باهم ندارند یا به زبان ساده شامل همۀ این خدمات نمیشوند.
حالا چاره چیست؟ صاحب آزمایشگاه با چه روشی میتواند مجموعه را بهتر مدیریت کند که هزینه پایینی داشته باشد، از ازدحام مراجعان و معطل ماندن آنها کم کند و خدمات قابلقبولتری ارائه دهد؟ راه حل ادارۀ بهتر آزمایشگاه، ارائه خدمات متفاوت و پاسخگویی سریعتر به مشتری پنل پیامکی آزمایشگاه است.
پنل پیامک آزمایشگاه، نرمافزاری اینترنتی است که امکان ارسال پیام به کاربران مختلف را دارد تا بتو،د در زم، کوتاه و با هزینۀ من، پیامی مشخص یا چندین پیام متفاوت را به شمارههای مختلف ارسال کنید.
مزایای پنل پیامک آزمایشگاه ها
با توجه به محیط کاری کلینیک و ازدحام مراجعان، پنل پیامک آزمایشگاه به مدیریت بهتر، خدمترس، سریعتر و البته پاسخگویی سر وقت به مراجعان کمک میکند.
مثلاً فکر کنید که آزمایشگاه هم بخواهد به بیماران وقت بدهد، هم به چند نفر اعلام کند که جواب آزمایش آماده است. در این میان تبلیغات، قرارداد با داروخانه و پزشکان جدید و برخی کارهای دیگر هم است که نیاز به نیروی انس، و هزینه کافی دارد.
استفاده از پنل پیامکی برای آزمایشگاه مزایای کاربردی و مثبتی دارد، که شاید از یک تبلیغات ساده شروع شود و تا ارائۀ خدمات به بیماران ادامه داشته باشد. اما این مزایای کاربردی و کمهزینۀ پنل ارسال اس ام اس آزمایشگاه چیست؟ در ادامه قدم به قدم دربارۀ آنها صحبت میکنیم.
برای ،نان نواحی اطراف پیامک ارسال کنید!
اولین کاری که باید به،وان صاحب کلینیک تازه تاسیس انجام دهید، معرفی مجموعه به مناطق اطراف است. با ماژول پیامپ سامانۀ ارسال اس ام اس میتو،د پیامک معرفی و شروع کار را در سطحی وسیع و با هزینۀ پایین برای ،نان نزدیک به کلینیک و اطراف آن ارسال کنید.
مثلاً حدود یک ماه پیش بود که برای من و چند همکارانم پیامک زیر ارسال شد :
آزمایشگاه سلامت با تیمی از بهترین متخصصان و طرف قرارداد با تمام بیمهها در همسایگی شما شروع به کار کرد
بدون شک مدیر این آزمایشگاه با ابزار ارسال منطقهای این پیامک را ارسال کرد، که من و چندتا از دیگر همکاران آن را دریافت کردیم. طرف قرارداد بودن با همۀ بیمهها دیگر مزیت این کلینیک تازه تاسیس بود که باعث شد برای چکاب سالانه سری به آنجا بزنیم.
به راحتی آب خوردن به بیماران وقت بدهید!
ماژول ،تدهی یکی از کاربردیترین ابزارهای پنل پیامکی برای آزمایشگاه ها است. حتماً تابهحال متوجه شدید که صدای تلفن و ،تدهی مکرر منشی چقدر آزاردهنده است. برای رفع این مشکل، ماژول ،تدهی را طراحی کردیم و کافیست تا آزمایشگاهتان یک سامانه اختصاصی داشته باشد و از مراجعانش بخواهد تا با ارسال عددی مشخص وقت خود را رزرو کنند.
شاید مشکل همکار من مزیت ماژول ،تدهی را برایتان شفافتر کند. چند وقت پیش همکارم سونوگرافی کلیه داشت ولی هر آزمایشگاهی رفت، مسئول پذیرش برخورد خوبی نداشت و بین ده-دوازده نفر هم در ،ت بودند. از طرفی سونوگرافی، آزمایشی زمانبر است و هر بیمار بین 10 تا 20 دقیقه زمان لازم دارد، در نتیجه معطلی برای انجام این آزمایش زیاد است. تا اینکه با کلینیکی در نزدیکی محل کار آشنا شدیم که برای گرفتن وقت، شماره سامانهای را به ما داد و گفت عدد 1 را ارسال کنیم. سامانه در کمتر از یک دقیقه به پیامک ما جواب داد
وقت آزمایش سونوگرافی کلیه شما برای ساعت 17 سه شنبه تنظیم شد. دفترچه بیمه همراه داشته باشید
برای سرعت و نظم بیشتر در ،تدادن، بهترین کار فعال ، ماژول ،تدهی است تا از بیماران بخواهید برای وقت گرفتن عدد مشخصی را بفرستند. با ارسال این عدد، وقت اختصاصی هر بیمار توسط سیستم ارسال میشود و سیستم بهصورت خودکار پرش دارد تا برای نفر بعدی که عدد را ارسال کرد، بیست دقیقه دیگر وقت دهد. این ابزار قابلیت تعریف تعداد نفرات را دارد و در صورت تکمیل ظرفیت با ارسال پیامک “،تدهی تکمیل شده است” بیمار را آگاه کند. همین سیستم در صورت پیشامد هر مشکلی برای مجموعه میتواند با ارسال پیام، وقت بیمار را کنسل کند.
به تمام پزشکان شهر اس ام اس بفرستید!
هر آزمایشگاه با تعدادی از داروخانهها، پزشکان و دندانپزشکان همکاری میکند. بسیاری از مطبها نیز با آزمایشگاههای مختلف قرارداد کاری دارند تا بهترین خدمات را ارائه دهند و از بیمار وقت کمتری بگیرند. حالا آزمایشگاه تازهتاسیس برای شروع همکاری با پزشکان به ماژول ارسال پیامک برای مشاغل خاص نیاز دارد.
پنل پیامکی آزمایشگاه این امکان را به شما میدهد تا به بانک شماره مشاغل دسترسی داشته باشید و بتو،د برای صنف مورد نظرتان با هزینهای من، پیامک ارسال کنید. این روش بازاریابی را با ایمیل مارکتینگ هم میتوان دنبال کرد ولی معمولاً بیش از نیمی از ایمیلها خوانده نمیشود، در صورتی که 98% از پیامکهای ارسالی خوانده میشوند.
ابزار پیام متناظر برای یادآوری!
ارسال پیامک متناظر یکی دیگر از کاربردیترین ماژولهای آزمایشگاه است تا بتواند برای هر بیمار پیامهایی را به صورت زماندار و با متنهای متفاوت ارسال کند. یادآوری زمان آزمایش، یادآوری چکاب ماهانه یا سالانه، یادآوری نکات مهم قبل مراجعه برای بیماران بهویژه بیماران خاص از خدمات مهم هر کلینیک است که با ابزار پیامک متناظر رسیدگی به آن هزینه زیادی نمیخواهد و سریع انجام خواهد شد.
مثلاً پیام زیر را در نظر بگیرید، این پیام میتواند همزمان با ده پیام متفاوت دیگر و برای افراد مختلف همزمان ارسال شود. تنها کافیست تا پیامکهای موردنظرتان را بعد از نوشتن مطابق با نمونۀ موجود در سایت به صورت فایل ا،ل یا متنی بارگزاری کرده و برای بیماران ارسال کنید.
بیماران با این یادآوری نه تنها حس خوب توجه و رضایت از طرف مجموعه را احساس خواهند کرد، بلکه نسبت به سلامت خود نیز حساستر میشوند.
اطلاعرس، درباره آزمایشهای خاص
مید،د که برخی از آزمایشها مخصوص سن و یا جنس خاصی است. مثلا بانوان بالای 40 سال باید نسبت به بروز سرطان ، حساس باشند، یا ،ن و مرد، که در فضای پر استرس مشغول کار هستند، باید مراقب سلامت قلبشان باشند و حتماً بعد از 50 سالگی آزمایش التهاب عروق و تست سلامت قلب بدهند. یا مثلاً به آزمایش ژنتیک زوجهای جوان فکر کنید که در بدو شروع زندگی باید حتما انجام شود.
حالا اگر آزمایشگاه بخواهد انجام این آزمایشها را به شهروندان اطلاعرس، کند، چه راهی را پیشنهاد میدهید؟ ماژول ارسال پیام با “فیلتر سن و جنس” برای همین نیاز طراحی شده است تا انجام تستهای مربوطه را برای همان گروه ارسال کند. مثلا ارسال پیامکهای زیر را در نظر بگیرید:
زوجهای جوان برای آزمایش ژنتیک خود میتوانند روزهای زوج از ساعت 8 تا 12 به کلینیک سلامت مراجعه کنند
تست ماموگرافی روزهای فرد از ساعت 14 تا 20 در آزمایشگاه سلامت انجام میشود
در پنل پیامک برای آزمایشگاه با دسترسی به بانک شمارههای بهروز و اجرای فیلتر سن و جنس، این مدل اس ام اسها با هزینه پایین ارسال میشود.
اطلاع رس،های مهم و انبوه!
حالا که ماژولهای کاربردی پنل پیامک برای آزمایشگاه را میشناسید، باید سراغ اطلاع رس، بروید. برای اطلاعرس، از طریق پنل پیامک آزمایشگاه ها هم میتو،د از بانک شمارهها استفاده کنید و هم بانک شمارۀ مشتریانتان داشته باشید.
مثلاً اگر تج،ات بهتر و یا امکان انجام آزمایش جدیدی به کلینیک اضافه شود، بهترین روش اعلام آن اطلاعرس، با ارسال پیامک انبوه است. این پیامها در واقع اطلاعرس، به شهروندان است و شما با ماژولهای مختلف پنل پیامکی آزمایشگاه ها میتو،د آن را برای گروههای مختلف ارسال کنید. نمونههای زیر از جمله پیامهایی است که با مازول ارسال انبوه برای شهروندان فرستاده میشود:
شهروندان عزیز امکان انجام تست کرونا در آزمایشگاه سلامت انجام میشود
پزشکان محترم امکان انجام تست CBC برای بررسی فاکتورهای خونی در کلینیک سلامت انجام می شود
،ت خبرنامه است!
بعد از استفاده از ماژولهای مختلف و تبدیل شدن کلینیک به یک مجموعۀ معتبر، حالا دیگر بیمار، از سنین مختلف به آزمایشگاه مراجعه میکنند. در این مرحله بهترین پیشنهاد برای مدیریت بهتر مجموعه استفاده از خبرنامه پیامکی است. خبرنامه یکی از ابزارهای پنل پیامک آزمایشگاه است که نیاز به دفترچه تلفن و مراجع، دارد که مشتاق شنیدن اخبار و اطلاعات مربوطه باشند و در خبرنامه عضو شوند. برای خبرنامۀ پیامکی شما میتو،د از بیماران بخواهید که با ارسال عدد 1 در خبرنامه پیامکی عضو شوند تا پیامهایی مانند:
قو،ن بیمه از ماه آینده برای بازنشتگان تغییر خواهد کرد. اطلاعات بیشتر در لینک زیر بخو،د
آدرس آزمایشگاه سلامت تغییر کرد و از خیابان یازدهم به نبش خیابان 16 منتقل شد
تعرفههای آزمایش بدون دفترچه بیمه از ماه آینده تغییر خواهد کرد
از طریق پنل پیامکی برایشان در کوتاهترین زمان ممکن ارسال شود.
نظرسنجی آزمایشگاه و پرسنل
نظر سنجی از مراجعان آزمایشگاه برای خدمترس، بهتر، رضایت آنها از پرسنل و بهداشت محیط آزمایشگاه برای بسیاری از مدیران اهمیت ویژه دارد.
نظرسنجی از طریق پنل پیامکی برای آزمایشگاه به راحتی انجام میشود و یکی از ماژولهای کاربردی پنل است که بعد از دریافت پاسخ مخاطبان گزارش دقیقی را ارائه میدهد. یادتان باشد برای نظرسنجی باید حتماً خط اختصاصی داشته باشید که امکان دریافت پیامک مخاطبان را داشته باشد.
آنچه باید در هنگام ،ید پنل پیامک بد،د!
اگر میخواهید بهترین پنل پیامک آزمایشگاه را داشته باشید، باید به فاکتورهایی مانند دسترسی به بانک شمارههای بهروز و جامع، پشتیب، فنی، امکان ارسال پیامک به بلک لیست مخابرات، داشتن خط اختصاصی برای دریافت پیام مشتری و موارد مشابه توجه کنید. تمامی این معیارها در ملی پیامک پوشش داده شده است، البته شما برای اطلاعات بیشتر میتو،د معیارها و راهنمای ،ید بهترین پنل را هم بخو،د.
در ضمن تمامی ابزارها و نحوۀ کار با پنل پیامکی آزمایشگاه توسط کارشناسان ما آموزش داده میشود، پس دیگر جای نگر، دربارۀ نحوۀ کار با پنل نیست.
آ،ین حرف
با دنیایی که به سرعت در حال پیشرفت است و زمان کمی که هر کدام از ما داریم، استفاده از پنل پیامک آزمایشگاه ضروری است. با پنل پیامک آزمایشگاه به راحتی میتوان به بیماران وقت داد و یا به آنها اعلام کرد برای تحویل گرفتن جواب تست مراجعه کنند. از طرفی برخی یادآوریهای پزشکی، چکابهای ماهانه و سالانه، خبرهای مربوط به بیمه و موارد مشابه دیگر نیاز به هزینه زیادی ندارد.
برای دریافت پنل پیامکی خود میتو،د همین حالا با شماره 02163404 تماس بگیرید و با کارشناسان ملی پیامک برای مشاورۀ بیشتر صحبت کنید، یا در صفحه اول سایت ثبتنام کنید.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/laboratory-sms-panel/