بعد از این همه زمان و هزینه تازه میبینید، که فلان گزینهٔ اپلیکیشن درست کار نمیکند یا اصلاً این برنامه به درد مشتریان نمیخورد. اگر با چنین قضیهای مواجه شوید، چه کاری از دستتان بر میآید؟
همانطور که گفتم رقابت در دنیای اپلیکیشن خیلی با،ت و طبیعتاً دیده شدن و تبلیغات در آن هم پیچیدهتر و حساستر شده است، پس اگر به فکر ساخت و تبلیغ اپلیکیشن هستید، حتماً از راههای درست و پربازده آن استفاده کنید، چون یک اشتباه کوچک میتواند شما را خیلی از رقابت عقب نگه دارد.
با بازار وارد رابطه شوید!
همهٔ بازاریابان و تبلیغکنندهگان حرفهای این اصل را میدانند، که محصول قبل از تولید باید تبلیغ شود! شنیدنش کمی عجیب به نظر میآید، اما اگر دلایلش را بخو،د نظرتان عوض میشود.
درست است که اپلیکیشن را شما ساختید، اما هیچ ،ومی ندارد که فقط خودتان هم تبلیغ کنید، ی،ی میخواهم بگویم که از افراد اطراف هم میتو،د برای تبلیغ اپلیکیشن استفاده کنید، شاید حتی بعضی وقتها تنها چیزی که لازم است، این باشد که شخص دیگری به جز خودمان از ما بگوید، پس اگر بتو،د رابطهای صمیمی و صادقانه با این افراد برقرار کنید، مسیر طول،ایی در تبلیغ را رفتید.
به نظر ا،ر افراد، تقریباً هیچکاری نمیتو،د انجام دهید، چون تصمیمتان را گرفتید: به جای خود و به جای مشتریها تصمیمگیری کردید، درحالیکه استفاده کننده اصلی اپلیکیشن، مشتری است نه شما! پس در نهایت همهٔ تلاشها بیهوده است و رضایت مشتریان را نمیتو،د به دست آورید.
دوم اینکه اگر دارای ،بوکاری باشید که با قشر خاصی از مردم در ارتباط است، یا اصلاً بخواهید در یک منطقه خاص تمرکز کرده و آنها را ترغیب به دانلود اپلیکیشن کنید، خیلی راحت میتو،د این کار را با سامانه پیامک انجام دهید، بله درست متوجه شدید! سامانه ملی پیامک این امکان را به کاربر میدهد، تا پیام را مثلاً فقط به پیششمارههای خاص بفرستید یا پیامک را فقط به ،نین یک منطقه خاص ارسال کنید.
چیزی که اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که حتماً سعی کنید با اینفلوئنسرهایی کار کنید، که مخاطبانش با ،بوکار و اپلیکیشن شما ارتباط داشته باشند. حالا این ی،ی چه؟ مثلاً از یک نویسنده نخواهید که تبلیغ شامپو کند! مثلاً میتو،د این کار را با یک آرایشگری که تاثیرگذار باشد انجام دهید، منظورم از ارتباط این است.
یکی از مهمترین ویژگیهای پیامک تبلیغاتی و پیامک انبوه این است، که هزینهتان تا چند برابر کاهش پیدا میکند و از طرف دیگر بازده کارتان به 98 درصد میرسد! مهمترین دلیل این آمار 98 درصدی این است که موبایلها الان یکی از شخصیترین وسیلههای هر فرد هستند و کاربران روزانه تقریبا 14 ساعت تلفنشان را نزدیک خودشان نگه میدارند.
به دنبال رشد ،ب و کارتان هستید؟ ملیپیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/،w-to-promote-your-app/
آ،ین راهی که در این مقاله برای تبلیغ اپلیکیشن میدهم، استفاده از پیامک تبلیغاتی است! تا اینجای مقاله حتماً خودتان هم متوجه شدید که موارد گفته شده، کمی بر خلاف تصور مردم عادی است، دقیقاً همین مورد آ، هم به این شکل است! ی،ی خیلی از افراد هنوز فکر میکنند که خب الان این همه شبکه اجتماعی وجود دارد. مگر ،ی از پیامک هم استفاده میکند! اما میخواهم بگویم که باز هم تعجب خواهید کرد!
فرض کنید چندین ماه زمان صرف کردید و شاید چند برابر آن بودجه ،ج کردید، تا بالا،ه اپلیکیشن خودتان را ساخته و آماده کردید، حالا به نظر شما ،ت چه کاری است؟
آماری که از تحقیقات انجام شده داریم، نشان میدهند که تقریباً 98 درصد پیامکهای ارسال شده به کاربران دیده میشوند! که فوقالعاده است، این آمار ی،ی گنجینه تبلیغات! چرا؟ چون کمتر روشی را پیدا میکنید (یا اصلاً شاید پیدا نکنید) که درصد دیده شدن آن 98 درصد باشد! کلاً اگر مزایای پیامک تبلیغاتی را باهم مرور کنیم، شاید حتی پشیمان شوید که چرا زودتر با آن آشنا نشدید!
طبیعتاً ،ت آن که اپلیکیشن را به بازار ارائه داده و به دست مشتری برس،د. حالا این کار را هم انجام دادید و اپلیکیشن به دست مشتری رسید، اما تقریباً ا،ر مشتریها از آن راضی نشدند! الان تکلیف چیست؟
حالا میبینید که چرا پیامک تبلیغاتی میتواند گزینۀ بسیار خوبی برای تبلیغ اپلیکیشن باشد؟ چون واقعاً بهینه و دقیق عمل میکند و در عین حال به اندازه روشهای دیگر زمانبر و هزینهبردار نیست.
تصمیم نهایی برای تبلیغ اپلیکیشن
چگونه اپلیکیشن خودمان را تبلیغ کنیم؟