چگونه پیامک کوتاه‌تری بنویسیم؟ +معرفی روش‌های کوتاه نویسی


زم، که با گوشی تلفن همراهتان پیامک ارسال می کنید، همیشه به این نکته دقت می کنید تا پیامک‌تان بیش تر از چند بخش یا چند صفحه نشود زیرا اگر متن پیامک تان طول، باشد، ممکن است ناقص ارسال شود و نیز زیاد شدن متن پیامک، هزینه پیامک‌تان را بیشتر می‌کند. در ارسال انبوه و تبلیغاتیِ پیامک از طریق پنل اس‌ام‌اس نیز، همین قانون حکمفرما است. هر چه تعداد کاراکترهای شما بیشتر شود پیامک چند بخشی شده و در نتیجه به صورت ضریبی مانند این خواهد بود که در ارسال به یک نفر گویی چند پیامک جدا ارسال می‌کنید. به این م،ی که نوشتن متن پیامک، نامحدود نیست. ما در این مقاله قصد داریم در این مقاله به پاسخ این سوال که چگونه پیامک کوتاه‌تری بنویسیم؟ بپردازیم، اما در عین حال به شکلی هم سعی کنیم که پیامک مفیدتر و گویاتری ارسال کنیم.

چگونه پیامک کوتاه‌تری بنویسیم؟

اگر شما نیز برای ،ب‌وکارتان پنل پیامکی تهیه کرده‌اید و می‌خواهید ارسال انبوه انجام دهید حتماً باید به تعداد کارکترهای متن پیامک دقت کنید. در پنل ملی‌پیامک، هر پیام که به ،ی تایپ می‌شود، 70 کاراکتر است و در ،یسی 160 کاراکتر است؛ درست مشابه چیزی که در گوشی موبایل خود دارید. چنانچه متن پیامک‌تان ،یبی از حروف ،ی و ،یسی است تعداد کاراکترهای پیامک شما به 70 کاهش پیدا می‌کند و هر 70 کاراکتر که ،یبی از ،ی و ،یسی باشد معادل یک پیامک محسوب می‌شود.

چگونه پیامک کوتاه‌تری بنویسیم؟

در گذشته طوری بود که اگر در ابتدای پیامک از کاراکتر ،یسی استفاده می‌کردید و ما بقی را با زبان ،ی تایپ می‌کردید پیامک ،یسی مح،ه شده و در نتیجه هزینه کمتری نیاز بود بپردازید. البته منظور از کاراکتر، هر حرکتی است که شما بر روی کییوردتان انجام می‌‌دهید. مثلا نقطه، ویرگول، تمام علائم نگارشی، حتی ،e یک کاراکتر محسوب می‌شود. مثلاَ به متن زیر دقت کنید:

ملی‌پیامک، تجربه ای جذاب و متفاوت از تبلیغات پیامکی.

به نظر شما متن بالا شامل چند کاراکتر است؟ اجازه بدهید پاسخ این چالش را آ، متن به شما بگویم.

در مجموع فرصت نوشتن متون طول، در پیامک وجود ندارد و شما باید از کلمات مخفف استفاده کنید مثلا فینگلیش(نوشتن متن ،ی با استفاده از کاراکترهای ،یسی) نوشتن متون پیامکی حجم متن را به شدت کاهش می‌دهد. در نوشتن پیامک نیز باید از همین روش برای کوتاه تر ، نوشته استفاده کرد. مثلا بسیار پیش می‌آید که ما به جای نوشتن salam از slm استفاده می کنیم و حروف کوچک ،یسی را حذف می‌کنیم. و یا می‌توان ،e و یا فاصله را از جمله حذف کرد و حروف اول کلمات را با حروف بزرگ نوشت مانند:

WhatAreYouDoing?

به جای اینکه نوشته شود:

what are you doing?

در جمله اول 16 کاراکتر وجود دارد و در جمله دوم 19 کاراکتر. ی،ی 3 اسپیس در جمله دوم اضافه شده است که اگر محتوای پیامک ما کمی بیشتر و نزدیک به 160 کاراکتر باشد، دو بخشی خواهد شد.

وبعضی جملات و اصطلاحات که به صورت مخفف جا افتاده اند مانند OMG که مخفف oh my god است. با استفاده از این روش‌ها می‌توان یک پیامک کوتاه ایجاد کرد که هزینه را برای شما به حداقل می‌رساند.

یکی دیگر از راهکارهای نوشتن اس ام اس کوتاه نیز استفاده از شکلک‌ها یا همان اموجی‌ها است. شکلک‌ها می‌توانند در کوتاه‌تر ، جملات ما نقش خوبی ایفا کنند.

آیا متن‌های تبلیغاتی طول، تاثیرگذار است؟

زم، که متن‌های طول، تبلیغاتی را می‌بینید چه احساسی در مورد آن دارید؟ چقدر برای‌تان جذاب است که در معرض پیام های تبلیغاتی باشید؟ آیا اصلاً وقتی دارید تا برای خواندن متن‌های طول، صرف کنید؟ آیا این جذاب است که دائماً نوتیفیکیشن اس‌ام‌اس گوشی‌تان شما را به سمت گوشی سوق دهد و شما با اشتیاق بخواهید پیامک را بخو،د اما در پایان ناامید شوید؟

اگر تمام موارد بالا را تجربه کرده‌اید و حس خوشایندی از تصور آن ندارید، پس وقت آن است که استارت تغییر شرایط در تبلیغات پیامکی توسط شما زده شود. نگران نباشید. همچنان هستند ،، که پیامک‎‌های تبلیغاتی را به امید داشتن یک تخفیف و یا یک پیشنهاد و آفر ویژه استقبال کنند.

شاید جالب باشد که بد،د که یکی از فاکتورهای انتخاب یک کتاب برای خواندن به صورت ناخودآگاه، حجم کتاب است و در بیشتر مواقع حجم کتاب کفه ترازو را برای انتخاب و یا عدم انتخاب آن کتاب سنگین می کند.

در متون پیامکی هم تقریباً همین قانون حکمفرماست. به این م،ی که هرچه متن پیامک شما کوتاهتر و مختصرتر باشد، می‌تو،د در گرفتن نتیجه، موفق‌تر عمل کنید. دو متن پیامکی پائین را با هم مقایسه کنید:

پیامک اول:

کافه رستوران ستاره شهر مفت، است که با ایجاد فضایی صمیمانه و گرم با انواع غذاهای سنتی و فرنگی باب طبع شما، پذیرای شما مهمانان عزیز باشد. نهار از ساعت 12 تا 3 و شام از ساعت 19تا 23 در خدمت شما هستیم.

جهت رزرو با شماره 02163404 تماس بگیرید.

پیامک دوم:

غذای سنتی یا ایتالیایی؟
کافه رستوران ستاره شهر
میدان ونک نبش عطار
02163404
دریافت تخفیف 30% = ارسال عدد 1

فکر می کنید پیامک اول چند بخش است؟ 4 بخش! در ضمن مانند تبلیغاتی است که هر روز در تلویزیون می‌بینیم و با دیدن آن، کانال تلویزیون را عوض کرده و به سراغ شبکه چهار می‌رویم یا اینکه اگر خیلی از این تبلیغات عاصی نشویم، برنامه‌هایی مثل راز بقا را تماشا می‌کنیم.

اما در متن دوم شما با یک پیامک دو بخشی طرف هستید که حتی یک بن تخفیف هم برای شما دارد.

در متن دوم شما یک متن کوتاه دارید که تکلیف مخاطب با آن روشن است. آدرس، شماره تماس، حتی نوع غذای مورد نظر نیز قابل مشاهده است. و مهمتر از همه اینکه این پیامک برای شما ارزشمند است. زیرا با سفارش از این رستوران از تخفیف استفاده می کنید. پس حتما این پیامک را نگه داشته و لغو نمی‌کنید.

اصولاً برای نوشتن پیامک کوتاه می‌تو،د از جملات کوتاه و جملاتی که فعل در آنها نیست استفاده کنید. به طور مثال به جای اینکه بگوئید برای دریافت کد تخفیف عدد یک را ارسال کنید به صورت زیر عمل کنید:

دریافت تخفیف=ارسال عدد 1

نتیجه گیری و جمع‌بندی

توجه به زمان مشتری و نگرفتن وقت مشتری برای خواندن پیامک‌هایی با محتوای طول، یکی از موارد مهم در بازاریابی است. این امر به قدری مهم است که می‌تواند موجب از دست دادن یا حفظ مشتری شود. پس لازم است که با روش‌هایی اقدام به ایجازنویسی کنیم. توسط آنچه که ما در این مقاله به شما گفتیم هم می‌تو،د پیامک های کوتاه‌تری بنویسید و هم می‌تو،د پیامک‌های مفیدتری ایجاد کرده و با نحوه بازاریابی پیامکی آشنایی پیدا کنید. با ایجاد پیامک کوتاه که حاوی متن های کوتاه و جذاب هستند، مشتریان خود را حفظ کرده و نیز مشتریان جدید جذب کنید.

راستی تا یادمان نرفته، تعداد کارکاترهای جمله ای که در ابتدای متن ایجاد کردیم 51 کاراکتر بود 🙂

برای مطالعه مطالب مفید و مثال های بیشتر در زمینه پیامک و بازاریابی از طریق پیامک، می‌تو،د به وبلاگ ملی پیامک به آدرس مراجعه کنید. همچنین در صورتی که نیاز به استفاده از قابلیت ارسال پیامک از طریق اینترنت دارید، می‌تو،د به صفحه تعرفه‌ها مراجعه کرده و بهترین پنل اس‌ام‌اس متن، با ،ب و کار خود را انتخاب کنید؛ یا اینکه با شماره 63404-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در ملی پیامک پاسخگوی شما باشند.

چگونه پیامک کوتاه‌تری بنویسیم؟

به دنبال رشد ،ب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه


منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/،w-write-s،rt-sms/