مرحله سوم: پس از اینکه ارزیابی شما با موفقیت صورت گرفت، مطابق با شکل 3 در صفحه مربوط به ثبتنام، میتو،د نام کاربری و رمز عبور مربوط به کنسول ملی پیامک را انتخاب کنید و یک شماره همراه نیز جهت ارسال پیامکهای اطلاع رس، تیکت وارد فرمایید.
بخش دیدهبان
شکل 2 – ارزیابی حساب کاربری
مرحله اول: پس از تهیه پنل پیامکی در سامانه ملی پیامک در صورتی که اولین بار وارد صفحه کنسول میشوید، ابتدا نیاز است که در کنسول ثبتنام کنید. برای این کار با انتخاب گزینه “ثبتنام کنید” (مطابق شکل 1) کلیک کنید تا وارد بخش ثبتنام شوید.
وبسرویسها: دو ک، ارسال و دریافت پیامک در حال حاضر به کنسول اضافه شده است.
شکل 4 – پنل کاربری کنسول
ارسال پیامک: متدهای آماده برای ارسال پیامک در این بخش وجود دارند.
ساده: ارسال تکی از طریق شماره اختصاصی پنل کاربری پیامکی
پیشرفته: ارسال تکی و انبوه از شماره خط اختصاصی پنل کاربری پیامکی
از خط خدماتی: ارسال از طریق وبسرویس خدماتی اشتراکی (ارسال به لیست سیاه مخابرات)
با دامنه: ارسال پیامک برای دامنه خاص از طریق شماره ارسال کننده اختصاصی پنل کابری پیامکی
در نظر داشته باشید در صورتی که اطلاعات ورود به حساب کاربری کنسول میپیامک با پنل اصلی شما ی،ان باشد هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.
مرحله دوم: سپس مطابق با شکل 2 نام کاربری و رمز عبور مربوط به پنل کاربری سامانه ملی پیامک (که پس از ،ید پنل پیامکی از طریق پیامک برای شما ارسال شده است) را وارد نمایید و بر روی گزینه ارزیابی کلیک کنید تا عضویت شما در سامانه ملی پیامک بررسی شود.
برای دسترسی به کنسول میتو،د از اینجا یا با استفاده از لینک زیر اقدام فرمایید.
پس از ورود به پنل کاربری میتو،د از تور آشنایی استفاده کنید.
همانطور که در تصویر فوق مشاهده میکنید، نمونه کدها به همراه توکن مربوط به پنل کاربری مربوطه و آماده برای استفاده قرار داده شده است.
حساب کاربری: در ابن بخش تنظیماتی مانند بروز رس، توکن، تکمیل اطلاعات حساب کاربری را میتوان انجام داد.
در راستای بهبود خدمت رس، به مشتریان و افزایش کیفیت وبسرویس پیامکی، سامانه ملی پیامک محصول جدید خود به نام “کنسول ملی پیامک” را به کاربران ارائه مینماید. این سرویس برای برنامهنویسان و توسعه دهندگان در هر سطحی از دانش برنامهنویسی تولید شده است تا پیادهسازی API پیامکی در پروژههای مختلف را به آسانترین شکل ممکن، میسر گردد.
شکل 1
شکل 3 – ثبتنام در کنسول
پشتیب،: در این بخش درخواستهای پشتیب، نمایش داده خواهد شد.
حالا ثبتنام شما در کنسول ملی پیامک تکمیل شده و میتو،د وارد حساب کاربری خود شوید.
پنل کاربری کنسول ملی پیامک
بخشهای متفاوت کنسول به اختصار شرح داده خواهد.
کنسول ملی پیامک
قبل از هر چیز برای استفاده از کنسول میبایست یک پنل پیامکی در سامانه ملی پیامک داشته باشید، در صورتی که هنوز پنل را تهیه نکردهاید میتو،د از صفحه تعرفهها پنل خود ،یداری کنید و یا با شماره 02163404 تماس حاصل فرمایید تا پس از مشاوره با کارشناسان فروش، پنل کاربری مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
یکی از اه، اصلی در کنسول ملی پیامک ایجاد روندی آسان و سریع برای استفاده از وبسرویس این سامانه میباشد تا تنها با یک عمل کپی و جایگذاری کدها در پروژهی خود، امکان ارسال و دریافت پیامک را فراهم سازید. این سرویس بر اساس معماری REST api پیاده سازی شده و برای ارسال درخواستها از توکن استفاده میشود. دیگر نیازی به استفاده از نام کاربری و رمز عبور در هنگام کار با وبسرویس نخواهید داشت.
به دنبال رشد ،ب و کارتان هستید؟ ملیپیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
دیدهبان: در این سرویس سعی شده است تا وابستگی کاربران به پشتیب، را تا حد امکان کاهش داد. به همین دلیل از بخش دیدهبان میتو،د دلیل دریافت خطاهای خود در سرویس را با توضیحات کامل مشاهده کنید. مواردی چون ک، وبسرویس(ارسال یا دریافت)، متد مورد استفاده در وبسرویس (ارسال ساده، پیشرفته و …) ، ip درخواست دهنده به سرورهای ملی پیامک، شرح کامل خطا و زمان رخداد آن را مشاهده کنید. حتی با کلیک بر روی هر رکورد خطای دریافتی در بخش دیدهبان میتو،د برای ارسال به واحد پشتیب، اقدام کنید.
در ادامه به معرفی کامل این سرویس میپردازیم، در زیر ویدیو آموزشی کنسول ملی پیامک نیز برای تسریع در آشنایی قرار داده شده است. با ما همراه باشید.
برای استفاده از وبسرویس خدماتی (ارسال پیامک از طریق پترن) میتواید مقاله از اینجا وارد مقاله مربوطه شوید.
امکانات ارائه شده در کنسول:
پشتیب، از معماری REST
استفاده Token به جای نام کاربری و رمز عبور در وبسرویس
ارائه نمونه کدهای آماده برای استفاده برای 5 زبان برنامه نویسی (asp , php, pyt،n, java, node.js)
پشتیب، از وبسرویس ارسال و دریافت پیامکی
وابسته بودن توکن به اطلاعات پنل کاربری اصلی (در صورت تغییر نام کاربری و رمز عبور پنل کاربری پیامکی، توکن فاقد اعتبار خواهد بود)
نمایش تمامی خطاهای دریافتی در پروژهها از طریق پنل کاربری کنسول
نمایش پیامکهای ارسال شده موفق و ناموفق در پنل کاربری کنسول به صورت مجزا
قابلیت تست ارسال پیامک
بهبود خوانایی مقدار برگشتی متدهای وبسرویس
سهولت و سرعت در ارسال تیکت برای پشتیب،
قابلیت ارسال پیامک متناظر (ارسال پیامک به شماره تلفنهای متفاوت، با متن اختصاصی برای هر گیرنده)
سرعت ارسال پیامک بالا
قابلیت مدیریت کلید API
ثبتنام در کنسول
دریافت: در این بخش متدهای مربوط مدیریت پیامکهای دریافتی قرار گرفته.
وضعیت ارسال: مشاهده وضعیت پیامکهای ارسال شده.
لیست پیامکها: مشاهده پیامکهای ارسال شده و یا دریافت در پنل کاربری سامانه ملی پیامک
تعداد پیامکهای دریافتی: برای مشاهده تعداد پیامکهای دریافتی خوانده شده و خوانده نشده.
میزان اعتبار: مشاهده میزان اعتبار باقی مانده در پنل.
تعرفه ارسال: برای اطلاع از مجموع هزینه پیامک ارسالی با توجه به شماره فرستنده موردنظر و نوع سیم کارتهای دریافت کننده آن پیام از این متد استفاده کنید.