قبل از برداشتن تلفن و تماس با مشتریان باید همه خدمات و محصولاتی که عرضه میکنید را بشناسید. اگر محصولی برای عرضه دارید بهتر است آن را قبلا استفاده کرده باشید. بهاینترتیب با کارایی و نقاط قوت آن آشنا خواهید شد. برای تسلط کامل به موضوع میتو،د نکات مهم را در یک کاغذ یادداشت کنید تا در زمان برقراری تماس با یک نگاه همه چیز را بهخاطر بیاورید.
بایدها و نبایدها در بازاریابی تلفنی
تلفن مارکتینگ در نگاه اول شاید شما را یاد تماسهای اعصابخوردکن و پردردسر در طی یک روز کاری شلوغ بیاندازد. درصورتیکه از نظر کارشناسان اگر این تکنیک پرکاربرد بازاریابی اصولی و با تلفیق روشهای دیگر انجام شود، بسیار مفید خواهد بود. استفاده از تلفن برای توجیه مشتری یک روش قدیمی و تاثیرگذار در مارکتینگ است. در این مقاله بهطورکامل به بررسی بازاریابی تلفنی، اصول و مراحل آن میپردازیم. اگر شما هم فکر میکنید در دنیای امروز telemarketing دیگر فایده ندارد بعد از خواندن این مقاله نظرتان کاملا تغییر خواهد کرد.
آشنایی با مدلهای بازاریابی تلفنی؛ از نوع درونگرا و برونگرا
به جرات میتوان اقرار کرد با وجود روشهای نوین همچنان بازاریابی تلفنی یکی از موثرترین روشهای تعامل بین فروشندهها و مشتریان است. فروش تلفنی برخلاف پیامهای دیجیتالی در زمان واقعی رخ میدهد و به اتصال اینترنتی متکی نیستند. اگر هنوز برای استفاده از بازاریابی تلفنی در ،بوکارتان شک دارید به این آمار توجه کنید: «حدود 60 درصد از ،یداران سطح بالا و 50 درصد مدیران دوست دارند در قالب تماس تلفنی از برند شما آگاهی پیدا کنند؛ بنابراین شانس شما برای فروش از طریق تماس تلفنی با،ت». همچنین میتو،د با استفاده از پنل اس ام اس رایگان ارتباط خود با مشتریان را حفظ کنید.
از حاشیه رفتن و گفتن جملات کلیشهای پر، کنید. بهتر است هدف خود از برقراری تماس را در ابتدای مکالمه بیان کنید. بیان واضح هدف در بازاریابی تلفنی باعث کاهش احتمال رد تماس و افزایش شانس موفقیت میشود. با بیان هدف و محتوای دقیق، مشتریان از علت تماس آگاه میشوند و راحتتر برای ادامه صحبت یا قطع آن تصمیم خواهند گرفت.
بهترین روش برای تشخیص زمان من، هر مشتری را میتوان از روی تاریخچه تماس مشتریان پیدا کنید. تحقیقات نشان میدهد بهترین زمان برای بازاریابی برونگرای تلفنی بین ساعت 16 تا 19 است. باتوجهبه پیچیدگی برنامهریزی زم، برای هر فرد، استفاده از نرم افزارهای تماس مجازی همچون CRM میتواند به شما در شناسایی زمان من، برای برقراری تماس با مخاطبان کمک کند. همچنین میتو،د در ابتدای تماس، از مخاطب بپرسید که آیا در حال حاضر در دسترس است یا خیر! این موضوع احتمال از دست دادن فرصت بازاریابی را کاهش میدهد.
لحن خود را رسمی و محترمانه نگه دارید
کلید یک مکالمه موفق در تله مارکتینگ طرح سوالات کوتاه و واضح است. لیست سوالات شما باید برای مخاطب جذاب باشد. بهاینترتیب طرف مقابل به ادامه مکالمه مشتاق میشود. در غیراینصورت مکالمه شما کوتاه و بیفایده خواهد بود.
متاسفانه بهدلیل نحوه اجرای اشتباه و غیراصولی، این روش در ایران به،وان یک روش بازاریابی مزاحم شناخته میشود؛ درحالیکه اگر اصول تبلیغات و فروش تلفنی بهدرستی و هنرمندانه انجام شود، یک روش کمهزینه و بسیار سودآور خواهد بود.
اهمیت بازاریابی تلفنی برای ،بوکارها؛ تعامل موثر بین فروشنده و مشتری
فروش تلفنی موفق به فاکتورهای مهمی وابسته است و لازمه آن آمادگی پیش از برقراری تماس است. بازاریابی تلفنی روشی کمهزینه محسوب میشود که در صورت انجام صحیح کمک شای، به افزایش فروش میکند. در این مقاله راهنمای کلی برای بازاریابی تلفنی به همراه بایدها و نبایدها در این راستا گفته شد. اگر به نظر شما نکاتی از قلم افتاده است خوشحال میشویم در انتهای همین مقاله نظرات ارزشمند خود را با ما و خوانندگان فراز اس ام اس در میان بگذارید.