آموزش کامل نحوه فعال کردن پیامک قبض (آب،برق،گاز،تلفن و..)

روش دیگری که برای فعال ، پیامک قبض گاز وجود دارد، استفاده از پیامک است. برای استفاده از این روش شما باید شماره اشتراک گاز خود را پیدا کنید. پس از آن پیامکی را برای سامانه ۱۰۰۰۱۹۴ ارسال کنید. این پیامک باید حاوی شماره اشتراک، علامت ستاره و عدد ۱ به صورت شماره اشتراک*۱ باشد. پس از آن پیامکی حاوی تأییدیه برای شما ارسال خواهد شد و می‌تو،د قبض گاز خود را در هر دوره از طریق پیامک مشاهده کنید.(البته توجه داشته باشید ممکن است شماره پیامک برای شهرهای مختلف متفاوت باشد حتماْ شماره پیامک را استعلام بگیرید)

نحوه فعال ، پیام کوتاه قبض برق

اولین روشی که برای فعال ، پیامک قبض آب وجود دارد، استفاده از سامانه پیامکی این مجموعه است. برای این کار تنها لازم است که کد اشتراک ۸ رقمی خود را در شرکت آب بد،د.

اولین روش فعال سازی پیامک قبض برق، استفاده از پیام کوتاه است. برای استفاده از این روش باید شما از طریق قبض‌های برق قبلی، شماره شناسه کنتور برق خود را پیدا کنید. پس از آن پیامکی حاوی شماره شناسه، علامت ستاره و عدد ۱ (شماره شناسه*۱)  را برای سامانه ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید.

۴- چگونه پیامک قبض آب را فعال کنیم؟

یکی دیگر از قبوضی که باید هر ماه پرداخت کرد، قبض گاز است. برای فعال‌ سازی پیامک، استعلام و پرداخت قبض گاز نیز روش‌های متفاوتی وجود دارند. این روش‌ها عبارتند از:

۱- استفاده از سایت شرکت گاز ایران

نحوه فعال ، پیام کوتاه قبض گاز

از دیگر قبض‌هایی که باید برای پرداخت آن پیامکش را فعال کنید، قبض برق است. روش‌های متفاوتی برای فعال سازی قبض برق وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱- فعال سازی از طریق پیامک

چند سالی است که با حذف قبض کاغذی، دیگر قبض‌های متفاوت مانند قبض آب، برق، گاز و تلفن به در خانه‌های نمی‌آید و افراد متفاوت به صورت پیامکی از میزان مصرف و هزینه‌ای که باید پرداخت کنند، مطلع می‌شوند. اما شاید هنوز هم برخی افراد با روش و نحوه فعال ، پیامک قبض، آشنا نباشند. به همین دلیل لازم دانستیم در این مطلب از وبلاگ ایده پردازان شما را با نحوه فعال ، پیامک قبض‌های متفاوت آشنا کنیم و در خصوص این کار نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

دلیل حذف قبض کاغذی

چاپ قبوض متفاوت نیاز به صرف هزینه برای چاپ و توزیع آن‌ها داشت. همچنین کاغذ بسیار زیادی در این روش مصرف می‌شد که به محیط‌زیست آسیب وارد می‌کرد. به همین دلیل ،ت تصمیم گرفت که قبض‌های کاغذی را حذف کند و به جای این نوع قبض، پیامک قبض را برای مش،ین ارسال کند.

پس از حذف قبض کاغذی آب، برای استعلام و پرداخت این قبض باید از روش‌های متفاوت دیگری مانند فعال سازی پیامک استفاده کرد. برای انجام این کار می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد.

۱- فعال سازی از طریق پیامک

۳- چگونه پیامک قبض گاز را فعال کنیم؟

قبض تلفن ثابت، یکی از انواع قبض‌هایی است که باید در ماه پرداخت شود. برای فعال ، پیام کوتاه این نوع قبض چند روش وجود دارد. این روش‌ها عبارتند از:

۱- فعال سازی از طریق پیامک

برای این که بتو،د پیامک قبض تلفن ثابت را دریافت کنید باید از روش‌های متفاوت آن را فعال کنید. استفاده از سامانه پیامکی، فعال سازی به صورت حضوری و استفاده از وب سایت رسمی مخابرات از روش‌هایی است که می‌توان توسط آن‌ها پیامک قبض تلفن ثابت را فعال کرد.

پس از آن این کد ۸ رقمی را برای سامانه ۳۰۰۰۴۱۲۲ ارسال کنید و منتظر دریافت پیامک تأییدیه باشد. پس از دریافت این پیامک می‌د،د که مراحل را با موفقیت انجام داده‌اید و تنها باید منتظر بم،د تا در زمان لازم، پیامک قبض آب برای شما ارسال شود.

۲- فعال سازی به صورت حضوری

راه دیگری که برای استعلام و پرداخت قبض تلفن وجود دارد، استفاده از سایت مخابرات است. از طریق سایت مخابرات می‌تو،د آ،ین قبض تلفن ثابت را مشاهده کرده و سپس آن را پرداخت کنید.

نحوه فعال ، پیام کوتاه قبض گاز

روش دیگری که از طریق آن می‌تو،د پیامک برای قبض آب دریافت کنید، مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان ،ت است. البته باید در هنگام مراجعه به این دفاتر یکی از قبض‌های آب قبلی خود را همراه داشته باشید. پس از آن، مسئولین این دفتر شماره تلفن همراه شما را می‌پرسند و کار فعال سازی پیامک قبض آب را انجام می‌دهند.

جمع‌بندی

  • با توجه به حذف قبض کاغذی، برای این که بتو،د کار پرداخت هزینه قبوض متفاوت را انجام دهید، باید پیامک آن‌ها را فعال کنید.
  • فعال سازی پیامک هر قبض با دیگری تفاوت دارد و باید با استفاده از روش‌های متفاوتی این کار را انجام دهید.
  • برای فعال ، پیامک قبض تلفن ثابت می‌توان از روش‌های متفاوتی مانند استفاده از پیامک، فعال سازی حضوری، استفاده از کد (USSD) و وب سایت رسمی مخابرات این کار را انجام داد.
  • فعال سازی قبض گاز به روش‌های استفاده از پیامک و استفاده از وب سایت رسمی شرکت گاز انجام می‌شود.
  • برای این که پیامک قبض برق را دریافت کنید باید آن را از طریق استفاده از پیامک یا استفاده از سایت شرکت گاز فعال کنید.
  • پیامک قبض آب را باید از طریق ارسال پیامک به سامانه این مجموعه یا مراجعه به دفاتر پیشخوان ،ت فعال کرد.

پرسش‌های پرتکرار

نحوه فعال ، پیام کوتاه قبض برق

 

امتیاز به این مطلب

آموزش کامل نحوه فعال ، پیامک قبض

روش دیگری که برای فعال ، پیامک قبض تلفن ثابت وجود دارد، مراجعه به اداره مخابرات منطقه است. برای این کار باید قبض تلفن پرداخت شده یا کارت شناسایی معتبری را به همراه داشته باشید. پس از آن در این مرکز می‌تو،د شماره تلفن ثابت خود و شماره تلفن همراهی را که قصد دارید پیامک برای آن بیاید، اعلام کنید تا صورتحساب هر دوره را به راحتی توسط پیامک دریافت نمایید.

۳- استفاده از کد (USSD)

نحوه فعال سازی پیامک قبض تلفن ثابت

اولین روش برای فعال ، پیامک قبض تلفن ثابت، ارسال یک پیامک به شماره ۰۲۱۲۰۲۰ است. در این پیامک باید ابتدا شماره تلفن ثابت خود را تایپ کنید و پس از آن کد شهر را وارد کنید. پس از این که این پیامک ارسال شود، یک تأییدیه برای شما ارسال می‌شود و از آن به بعد قبض تلفن همراه برای شما به صورت پیامکی ارسال خواهد شد.

۲- فعال سازی به صورت حضوری

با استفاده از روش‌هایی مانند ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۲۲ و مراجعه به دفاتر پیشخوان ،ت می‌توان پیامک قبض آب را فعال کرد.

روش دیگری نیز برای استعلام و پرداخت قبض برق وجود دارد و آن هم استفاده از سایت این مجموعه است. با ورود به سایت این مجموعه می‌تو،د شناسه قبض و کد امنیتی را وارد کنید تا قبض برق برای شما به نمایش در آید. پس از آن می‌تو،د از طریق اطلاعات موجود روی قبض و یا گزینه پرداخت، آن را پرداخت کنید.

نحوه فعال سازی پیام کوتاه قبض آب

۲- فعال ، قبض تلفن ثابت از چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

همان‌طور که می‌د،د قبوض متفاوتی وجود دارند که نحوه فعال ، پیامک قبض برای هر کدام از آن‌ها با دیگری تفاوت دارد. در ادامه به روش های مختلفی که برای فعال سازی قبض‌های متفاوت وجود دارد، پرداخته‌ایم.

نحوه فعال سازی پیامک قبض تلفن ثابت

برای این که بتو،م پیامک قبض گاز را دریافت کنیم باید با استفاده از پیامک یا سایت این مجموعه آن را فعال کنیم.

برای اطلاع و استعلام قبض برق خود، می‌تو،د از طریق تلفن گویای این مجموعه به شماره ۱۵۲۱ استفاده کنید. ابتدا باید با این شماره تماس بگیرید و پس از آن با وارد ، شماره شناسه برق، میزان بدهی به شما اعلام می‌شود. در صورت تمایل می‌تو،د پس از اطلاع از میزان بدهی، تلفن را قطع نکرده و در ادامه آن را پرداخت کنید.

۳- استفاده از سایت شرکت برق

در گذشته قبض‌های متفاوت به صورت کاغذی به در منازل می‌آمد. اما این کار معایبی داشت که باعث شد این گونه قبض‌ها حذف شوند. هزینه چاپ قبض‌های متفاوت بسیار زیاد بود و با توجه به تعداد زیاد قبض‌ها و مش،ین، میزان زیادی از بودجه کشور صرف چاپ این قبض‌ها می‌شد. همچنین این کار باعث می‌شد تا هزینه دیگری نیز به ،وان دستمزد به مأمور رساندن قبض‌ها پرداخت شود. حذف قبض کاغذی باعث شده تا این دو هزینه از بودجه کشور کم نشود و ،ت بتواند از آن‌ها برای مقاصد بهتر دیگری که در نظر دارد استفاده کند.

۱- چرا قبض‌های کاغذی حذف شدند؟

استفاده از کد دستوری #۲۰۲۰* یکی دیگر از روش‌های استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت است. شما با استفاده از این کد می‌تو،د از مبلغ قبض تلفن خود مطلع شوید و آن را پرداخت کنید.

۴- استفاده از سایت مخابرات

اما این موارد تنها فواید حذف قبض کاغذی نبود. هر ساله میزان بسیار زیادی کاغذ برای پرینت ، این قبض‌ها مصرف می‌شد. همان‌طور که می‌د،د کاغذ از درختان به دست می‌آید و مصرف این میزان کاغذ تنها برای چاپ قبض‌های متفاوت، به محیط‌‌ زیست کشور، آسیب زیادی وارد می‌کرد. به همین دلیل از سال ۱۳۹۸ به بعد، قبض‌های کاغذ دیگر صادر نمی‌شود.

[کل: ۰ میانگین: ۰]


منبع: https://sms.ir/activate-bill-sms/

توجه داشته باشید که میان کاراکترهای این پیامک نباید هیچ‌گونه فاصله‌ای وجود داشته باشد. بعد از انجام این کار، تأییدیه برای شما می‌آید که از طریق آن متوجه می‌شوید که فعال سازی قبض برق را با موفقیت انجام داده‌اید. پس از آن قبض برق خود را به راحتی و از طریق پیامک دریافت خواهید کرد.

۲- استعلام و پرداخت قبض برق از طریق تلفن گویا

راه جایگزینی که برای دریافت تمام قبوض وجود دارد، دریافت پیامک قبض‌های متفاوت است. با این روش علاوه بر این که در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود و به محیط‌زیست آسیب وارد نمی‌شود، قبض صادر شده به دست فرد من، برای پرداخت می‌رسد. دیگر لازم نیست فرد در خانه باشد تا بداند چه میزان باید برای قبض‌های متفاوت پرداخت کند. می‌تواند با در دست داشتن گوشی تلفن همراه در هر مک، از میزان قبض‌های خود مطلع شود و آن‌ها را پرداخت کند. اما قبل از آن باید پیامک قبض‌های متفاوت را برای شماره مورد نظر فعال کرد.

نحوه فعال ، پیامک قبض های متفاوت

روش اولی که برای فعال‌ سازی پیامک قبض گاز وجود دارد، استفاده از سایت رسمی این شرکت است. شما باید وارد سایت رسمی این مجموعه شوید و در آن شماره اشتراک و ارقام سیاه رنگ کنتور را وارد کنید تا به مرحله بعدی بروید. پس از آن اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا قبض هر دوره را به صورت پیامک دریافت کنید.

۲- فعال سازی از طریق پیامک