ارسال پیامک زنده (Live) در زمان حضور یا ورود مخاطب به محدوده دلخواه

از آنجایی که می‌د،د حداقل تعداد درخواست ارسال پیامک لایو، 5000 عدد است، پس مجموع اعدادی که در این ستون وارد می‌کنید، می‌بایست حداقل برابر با 5000 عدد باشد. به ،وان مثال شما می‌تو،د 1000 پیامک را برای روز شنبه و 4000 پیامک را برای روز دیگری مانند چهارشنبه تنظیم کنید.

گپ ارسال پیام کوتاه

دوماً: دارای سیمکارت همراه اول فعال و روشن در گوشی موبایل خود باشند.

تفاوت سرویس ارسال پیامک زنده با سرویس ارسال منطقه ای

اگر ،ب‌وکار شما بین‌المللی است و در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخل ایران شرکت کرده‌اید و صاحب غرفه هستید، ارسال پیامک زنده بر اساس ورود افراد به مکان نمایشگاه، کاری مهم است که باید انجام دهید. ارسال پیامک تبلیغاتی از دکل‌های LBS و مبتنی بر مکان، فقط مخصوص نمایشگاه‌های بین‌المللی نیست، شما می‌تو،د برای سایر نمایشگاه‌های داخلی نیز از این سرویس لو، بهره‌مند شوید و برند خودتان را یک پله جلوتر از رقبا به علاقه‌مندان معرفی کنید.

معرفی آفرهای ویژه به حاضرین در همایش‌‌ها، سمینارها یا…

قبل از هر چیزی شما نیاز به یک پنل اس ام اس دارید که با کد تخفیفی که برای‌تان قرار دادیم، می‌تو،د سامانه ارسال پیام کوتاه خودتان را تهیه نمائید. پس از تهیه پنل پیامکی، کافی است که مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

ارسال پیامک زنده علی‌رغم همه ویژگی‌های مثبتی که دارد، ممکن است برخی محدودیت‌هایی را نیز داشته باشد که برخی از آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

محدودیت تعداد گیرندگان

اولاً: در محدوده و مکان جغرافیایی شما حضور دارند و یا به محدوده شعاعی محل ،ب‌وکار شما وارد می‌شوند.

یکی از روش‌های پربازده و البته جذاب بازاریابی پیامکی، همانطور که می‌د،د ارسال پیامک live به حاضرین یک مکان خاص است. ارسال پیامک قبل از برگزاری همایش و سمینار برای دعوت از افراد امری مهم و ضروری است ولی اگر بخواهید در پایان یا حین برگزاری سمینارها یا همایش‌ها، به افرادی که حضوراً مراجعه کرده‌اند، پیامک ارسال کنید، حتماً باید از روش ارسال زنده یا دکل BTS استفاده نمائید. چرا که تعیین لیست افراد حاضر در سالن بسیار زمان‌بر خواهد بود، در حالیکه با پیامک زنده، این کار به راحتی انجام‌پذیر است.

تفاوت سرویس ارسال پیامک زنده با ارسال پیامک (BTS) ایرانسل

سرویس ارسال پیامک از دکل LBS همراه اول، برای صاحبین ،ب‌وکارهای آژانس‌های مسافرتی و توریستی، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و… بسیار کاربردی است. از آنجایی که نصب تابلو و بیلبورد در ورودی‌های شهر بسیار هزینه‌بر بوده و از طرفی محدودیت فضای تبلیغاتی در این مکان‌ها وجود دارد، ارسال اس ام اس live می‌تواند بهترین روش تبلیغاتی جایگزین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش باشد. این شرکت‌ها می‌توانند با ارسال پیامک زنده به ورودی‌های هر شهر مانند فرودگاه‌ها، ترمینال‌های اتوبوس، مترو‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و… مشتریان هدف خود را سر بزنگاه جذب کنند.

هدفمندی دقیق مخاطبین و مشتریانکاربردهای ارسال پیامک زنده

در این مرحله، نیاز است که فایل ا،ل خود را تکمیل نمائید. برای مثال به شکل زیر توجه نمائید.

نمونه فایل ا،ل پیامک زنده

سرویس پیامک زنده می‌تواند یک روش تبلیغاتی مطمئن و موثر و زودبازده و البته بسیار هدفمند برای صاحبین ،ب‌وکارهای مختلف باشد. در ادامه برخی از پرکاربردترین آن‌ها را نوشته‌ایم.

جذب توریست و مسافر

در ،مت مربوط به نام مکان، باید نام مکان دقیق آن محل را بنویسید.

مختصات جغرافیایی

3- پیامک live شما با خطوط همراه اول ارسال خواهند شد. بنابراین گزارش جزئی نخواهد داشت.

ابتدا وارد پنل پیامکی خود شوید و از “صفحه نخست“، به اطلاعیه “سرویس جدید ارسال پیامک زنده (خطوط همراه اول)” مراجعه نمائید.

اطلاعیه پیامک زنده

4- امکان ارسال لینک در متن اس ام اس در این سرویس وجود دارد.

اگر ،ب‌وکاری دارید که می‌خواهید فقط به هم‌محله‌ای یا به همشریان خود پیامک بفرستید و یا اگر قصد دارید که به صنف و شغل خاصی پیامک بفرستید، نیاز به بانک شماره موبایل دارید. در سامانه ارسال پیام کوتاه ملی پیامک بانک شماره موبایل منطقه‌ای، محله‌ای، مشاغل و اصناف و ،ت هر شهر وجود دارد. مثلاً فرض کنید که مزون لیاس و یا آرایشگاه ،نه دارید، بنابراین یکی از شیوه‌های هدفمند بازاریابی پیامکی ،ب‌وکار شما، ارسال پیامک به خانم‌ها است.

1- حداقل تعداد گیرندگان برای سفارش ارسال پیامک زنده 5000 عدد می‌باشد.

شکل 3 – مختصات جغرافیایی از گوگل مپ

شعاع (متر)

اکنون برای ارسال پیامک LIVE نیاز به یک پنل اس ام اس می‌باشد.

شکل 1 – اطلاعیه پیامک زنده

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اس ام اس زنده، توسط دکل‌های مخابراتی همراه اول ارسال می‌شوند که به این م،است وقتی درخواست ارسال اس ام اس لایو را دارید، پیامک‌های شما توسط شرکت همراه اول ارسال خواهند شد. بنابراین امکان دانلود و یا دریافت فایل گزارش گیرندگان اس ام اس وجود ندارد.

عدم امکان ارسال با سرشماره دلخواه

در ارسال از طریق BTS، حداقل تعداد درخواست پیامک در سامانه ملی پیامک 50,000 عدد می‌باشد در حالیکه در پیامک زنده می‌تو،د 5000 عدد انتخاب کنید.

زمان آپدیت شماره‌ها در دکل همراه اول و ایرانسل

نکته) دقت داشته باشید که در این حالت، درج عبارت “لغو=11” در انتهای پیامک ا،امی است. زیرا این عبارت جز کاراکترهای متن پیامک زنده شما محسوب می‌گردد.

تاریخ شروع و پایان

حال اگر برای شما هم سوال پیش آمده که سرویس ارسال پیامک زنده چیست و چگونه می‌توان آن را سفارش داد، پیشنهاد می‌کنم ادامه مطلب را مطالعه کنید.

ارسال پیامک زنده live چیست؟ارسال پیامک زنده live چیست؟

پس اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم، دقت ارسال پیامک از طریق دکل LBS بسیار بیشتر از ارسال پیامک به محله و مناطق است.

مزایای اصلی سرویس ارسال پیامک زنده

شکل 4 – پشتیب، (تیکت) ملی پیامک

حتماً تاکنون اصطلاح “زدن توی خال” را شنیدید. ممکن است شما صاحب یک رستور، باشید که در نزدیکی بازار یا اداره‌ها و ساختمان‌های کاری باشد. از آنجایی که افرادی که در محدوده رستوران شما قرار دارند، به قصد ،ید از بازار آمده باشند و یا کارمندان آن اداره‌ها باشند، علاوه‌بر کمک گرفتن از سایر روش‌ها (مانند تبلیغ و انتشار رستوران در اسنپ‌ فود و…) می‌تو،د با ارسال پیامک تبلیغاتی زنده این افراد را مورد هدف قرار دهید. ارسال اس ام اس زنده از طریق دکل LBS همراه اول برای این نوع ،ب‌وکارها مصداق بارز آن اصطلاح است.

اکنون با ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای آن آشنا شدید، کافی است شرایط زیر را نیز بررسی کنید و در صورت دارا بودن شرایط، با بخش فروش و پشتیب، ملی پیامک در ارتباط باشید.

برای اینکه بتو،م تفاوت‌های ارسال پیامک زنده و ارسال منطقه‌ای را مقایسه کنیم اول از هر چیز باید تعریف ساده ارسال پیامک منطقه‌ای را بررسی کنیم. تماشای ویدئوی آموزشی ارسال پیامک به منطقه، محله، اصناف، مشاغل و ،ت موردنظر به شما در آشنایی بهتر با ارسال منطقه‌ای کمک می‌کند.

ارسال پیامک منطقه‌ای چیست؟

مهم‌ترین مزیت این سرویس، امکان انتخاب محل خاص برای ارسال پیامک تبلیغاتی به صورت زنده و Live می‌باشد. در دیگر حالت‌ها قبلاً اشاره کردیم که افراد سیمکارت‌شان را ممکن است در منطقه A فعال کرده باشند و شما از طریق ارسال منطقه‌ای، پیامک را به منطقه A بفرستید، اما شخص مخاطب شما در منطقه B یا در شهر دیگری س،ت داشته باشد. بنابراین مهم‌ترین ویژگی ارسال LBS، انتخاب مکان و ساعت دقیق است.

جذب مشتریان بالقوه از مکان

قبلاً ارسال پیامک زنده را معرفی کرده‌ایم، اصلی‌ترین تفاوت ارسال پیامک live با ارسال اس ام اس منطقه‌ای، این است که در پیامک زنده، فرد در همان لحظه در مکان جغرافیایی مورد نظر شما حضور دارد. در حالیکه در سرویس منطقه‌ای، ممکن است شخص در لحظه در منطقه حضور نداشته باشد.

دقت ارسال پیامک زنده بیشتر است یا منطقه‌ای؟

ارسال پیامک با سرویس مبتنی بر مکان LBS به افرادی انجام می‌گردد که:

شکل 2 – نمونه تکمیل شده در فایل ا،ل پیامک زنده

نحوه تکمیل فایل ا،ل ارسال LBS

پس از ارسال تیکت به ملی پیامک، منتظر دریافت پاسخ از سوی همکاران ما بم،د. به تیکت شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد.

محدودیت های ارسال پیامک لایو

حال ممکن است بپرسید که چطور می‌تو،م فایل ا،ل را تکمیل کنیم و م،ی هر کدام چیست؟ پس آموزش زیر را مطالعه نمائید.

نام مکان

5- از آنجایی که پیامک LIVE با خطوط همراه اول از دکل LBS ارسال خواهد شد، بنابراین سفارش شما به‌صورت کامل انجام می‌گردد. ی،ی اگر 5000 عدد پیامک درخواست کرده باشید، دقیقاً 5000 پیامک شما ارسال خواهد شد. (ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات در این روش انجام نمی‌گیرد.)

سرویس LBS یا همان Location Based Service، خدماتی است که از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، قبلاً فقط برای شرکت‌های مطرح و شهر‌های مرزی ایران ارائه می‌شد. با رشد ،ب‌وکارها و نیاز مبرم افراد به تبلیغات پیامکی زنده، همراه اول تصمیم گرفته است که از طریق سامانه‌های پیامکی، این سرویس را در اختیار ،ب‌وکارها قرار دهد. ارسال پیامک زنده به م،ای ارسال پیامک به افرادی است که در همان مکان حضور دارند و یا به محض ورود به آن مکان مورد نظر، پیامک را دریافت می‌کنند. این نوع پیامک که اس ام اس زنده شناخته می‌شود، مبتنی بر مکان و موقعیت جغرافیایی افراد است.

شکل 5 – ارسال تیکت به پشتیب،

6- به‌دلیل انجام تشریفات اداری و ارائه درخواست شما به همراه اول، لازم است که درخواست خود را 72 ساعت قبل به کارشناس فروش و پشتیب، ملی پیامک ارسال نمائید.

قبل از اینکه تفاوت ارسال پیامک live و ارسال پیامک BTS را بررسی کنیم، پیشنهاد می‌کنم مقاله “چگونه از طریق آنتن ایرانسل پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم ؟” را مطالعه کنید. همچنین تماشای ویدئوی شرایط ارسال SMS از طریق آنتن ایرانسل نیز به شما برای آشنایی بیشتر با ارسال BTS کمک می‌کند.

مقایسه تعداد درخواست پیامک زنده و پیامک BTS

در این ستون کافی است که شعاع محدوده مورد نظر را بر حسب متر وارد نمائید. این عدد در حال حاضر بین 500 الی 2000 متر می‌باشد.

نوع سناریو

شما نیز می‌تو،د از کد تخفیف زیر برای تهیه و فعالسازی آنی پنل پیامک خود استفاده کنید و ادامه مطلب را همراهی کنید.

کاربردهای ارسال پیامک زنده

منظور از نوع سناریو در ارسال پیامک زنده، نوع “ورود” یا “حضور” در آن محل است و به این م،ا می‌باشد که افراد وارد آن مکان یا مختصات جغرافیایی شوند و یا در آن محل حضور دارند.

متن پیام

سپس فایل ا،ل مربوط به LBS را دانلود نمائید.

یکی از آن‌ها عدم امکان انتخاب تعداد دقیق شماره موبایل‌ها است. زیرا در این روش حداقل باید 5000 مخاطب را هدف قرار بدهید در حالیکه در روش‌های دیگر ارسال پیامک تبلیغاتی، شما می‌تو،د از 1 نفر تا هر چند نفر را انتخاب کنید.

عدم امکان گزارش گیری از پیامک زنده

برای بدست آوردن مختصات جغرافیایی یک مکان خاص، کافی است آن محل را بر روی گوگل مپ انتخاب کنید و مختصات جغرافیایی عددی آن را کپی کرده و در سلول مربوطه جایگذاری کنید. (مطابق شکل 3)

مختصات جغرافیایی از گوگل مپ

بنابراین این نوع از ارسال پیامک، کاملاً هدفمند بوده و spam بسیار کمی خواهد داشت.

شرایط و هزینه ارسال پیامک زنده

در سرویس ارسال پیامک منطقه‌ای، پیامک شما فقط به شماره موبایل‌هایی که با آن کدپستی فعال شده باشند، ارسال خواهد شد و ممکن است کمی خطا در این روش وجود داشته باشد. زیرا افراد در حال جابجایی هستند.

در مثالی دیگر، می‌توان به یک تعمیرگاه یا شرکت باربری در ورودی شهر و یا در جاده اشاره کرد، با این توضیح که تمامی رانندگ، که از آن جاده برای تردد استفاده می‌کنند، پیامک ارسال خواهد شد.

شما می‌تو،د انتخاب کنید که پیامک تبلیغاتی شما در کدام یک از روزهای هفته از شنبه تا جمعه ارسال گردد.

ساعت شروع و پایان

یکی دیگر از محدودیت‌هایی که در این روش با آن مواجه هستیم، عدمِ امکانِ انتخابِ سرشمارهِ فرستنده است. زیرا این سرویس تماماً توسط همراه اول اجرا می‌گردد و قابلیت انتخاب سرشماره دلخواه برای ارسال پیام کوتاه زنده وجود ندارد.

جمع‌بندی و کلام آ،

حال ممکن است برای شما سوال به‌وجود بیاید که “چطور سفارش ارسال پیامک زنده را ثبت کنم؟”، برای پاسخ به این پرسش، به سراغ نحوه سفارش LBS می‌رویم.

نحوه سفارش lbs

در این ستون نیز کافی است که فرمت ستون را بر روی “TEXT” قرار دهید و متن پیامک خودتان را در محل بنویسید. با انجام این کار شما قادر خواهید بود که در هر ،مت از متن که نیاز دارید، از کاراکتر Enter یا همان “سطر بعدی” استفاده نمائید.

امیدواریم با مطالعه کامل مقاله، توانسته باشیم شما را با چیستی پیامک زنده و نحوه سفارش آن، به‌خوبی آشنا سازیم. اگر نیاز به دریافت مشاوره دارید و یا سوالی برای‌تان پیش آمده است، با شماره 02163404 تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب ملی پیامک به سوالات شما پاسخ دهند. همچنین شما می‌تو،د از طریق ایمیل و یا بخش تیکت با ما در ارتباط باشید. صمیمانه مشتاق خواندن نظرات شما در ،مت دیدگاه‌ها و انتشار آن در همین مقاله هستیم.


منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/send-live-sms-with-lbs/

در این روش نحوه ارسال پیامک کاملاً مبتنی بر مکان است و به افراد حاضر در محل مورد نظر شما و در همان لحظه ارسال می‌گردد.

امکان انتخاب مکان جغرافیایی و ساعت دقیق

در ،وان درخواست، عبارت “LBS” را اضافه نمائید و از ،مت ضمیمه، فایل ا،ل خودتان را ارسال نمائید و اندکی پس از آن پاسخ کارشناس ملی پیامک در همان بخش “پشتیب،” برای شما نمایش داده خواهد شد.

ارسال تیکت به پشتیب،

سرویس ارسال پیامک مبتنی بر مکان یا همان ارسال از طریق LBS دارای برخی ویژگی و مزیت‌ها نسبت به سایر روش‌های ارسال پیامک تبلیغاتی است. برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

پیامک زنده مبتنی بر مکان شخص

جامعه هدف مخاطبین در این روش دقیق‌تر بوده و بازخورد بیشتری از بازاریابی پیامکی خواهید گرفت. همچنین ارسال پیامک از طریق دکل مخابراتی LBS با سرعت آنی انجام می‌گیرد و فرد به محض ورود در مکان شما، پیامک شما را دریافت خواهد کرد.

دکل مخابراتی ایرانسل برای ارسال BTS در هر دو هفته تا 15 روز صرفاً یکبار آپدیت می‌شوند در حالیکه در هنگام ارسال از طریق LBS، پیامک تبلیغاتی شما در همان لحظه و به محض ورود مشتری به محدوده مورد نظر شما ارسال می‌گردد.

دکل LBS مخصوص چه ،، است؟

در این مقاله قصد داریم به ارسال پیامک زنده (live) یا همان پیامک LBS بپردازیم. یکی از خدمات مختص اپراتور همراه اول که به شما کمک می‌کند بر اساس لوکیشن و به صورت لایو (زنده) به مخاطبین خود پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال کنید.

انتخاب ساعت من، برای آغاز فرآیند ارسال پیامک از دکل مخابراتی LBS برای هر ،ب‌وکار مهم است. پس در دو ستون مذکور می‌بایست ساعت شروع و پایان ارسال پیامک از دکل همراه اول را تعیین کنید.

تعداد ارسال

هنگام تکمیل فایل ا،ل پیامک live باید به این نکته توجه داشته باشید که برای هر روز خاص، می‌بایست یک تاریخ جداگانه درج نمائید. مثلاً اگر می‌خواهید پیامک زنده شما در 2 روز انجام گردد، می‌بایست دو ردیف جداگانه برای هر تاریخ در فایل ا،ل تنظیم بفرمائید.

روزهای هفته

2- متن پیامک شما در هنگام تکمیل سفارش از سمت اپراتور قابل بررسی خواهد بود.

(البته توصیه ما به رانندگان این است که در حین رانندگی از کار ، با گوشی موبایل پر، کنند.)

جذب علاقه‌مندان به غرفه در نمایشگاه

یکی از ،مت‌های مهم فایل ا،ل پیامک لایو، تنظیم گپ ارسال اس ام اس می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم که همواره این مقدار را برابر با “بدون تکرار” تنظیم کنید. زیرا اگر گپ ارسال را برابر با “تکراری” تنظیم کنید، احتمال دارد که اس ام اس تبلیغاتی زنده شما حداقل 2 مرتبه یا بیشتر به یک شماره موبایل همراه اول ارسال گردد.

فیلتر پیش شماره

پس اگر ،ب‌وکار شما هم به موقعیت و محل حضور مشتریان وابسته است پیشنهاد میکنم حتما تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید. قبل از هر چیز بگذارید با یک مثال ساده این امکان فوق‌العاده را بررسی کنیم. چند روز پیش برای یک سفر کاری یک هفته‌ای به شهر مشهد سفر کردم. پرواز من ساعت 09:30 در مشهد به زمین نشست و از آنجایی‌که موبایل خودم را خاموش کرده بودم، به‌محض روشن ، تلفن همراهم، یک پیامک از طرف هتل درویشی مشهد برای من ارسال شد و برای اقامت با تخفیف ویژه در آن هتل از من دعوت کرد! این موضوع به‌قدری برایم جالب بود که چطور بلافاصله پس از روشن شدن گوشی موبایل، به من پیامک آمد؟ که با خودم فکر کردم اگر بتوانم برای ،ب‌وکار خودم هم تبلیغاتی به این شکل داشته باشم چقدر می‌تواند در افزایش فروش مجموعه تاثیرگذار باشد.

پنل اس ام اس، یک نرم‌افزار آنلاین و برخط می‌باشد که دارای امکانات مختلفی برای مدیریت ارسال و دریافت پیامک‌های انبوه است. استفاده از پنل پیامکی، صرفاً نیاز به اینترنت و مرورگر دارد، بنابراین با هر دستگاهی (مانند گوشی موبایل هوشمند، تبلت، لپتاپ، کامپیوتر و…) که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد، می‌تو،د از پنل ارسال پیام کوتاه خود استفاده نمائید. سامانه ملی پیامک در حال حاضر 4 بسته متفاوت دارد که به نام‌های پنل پایه، اقتصادی، شرکتی و VIP ارائه می‌کند. قابلیت ارسال پیامک زنده در هر کدام از پنل‌ها میسر است.

سرویس ارسال پیامک زنده برای ،ب‌وکارهایی که خدمات مبتنی بر مکان ارائه می‌دهند من، است زیرا مشتریان بالقوه آنها در یک مکان خاص گرد هم می‌آیند.

جامعه هدف دقیق

حالا که کاملاً با نحوه تکمیل فایل ا،ل آشنا شدید؛ برای ارسال درخواست پیامک زنده، وارد پنل اس ام اس خودتان شوید و از بخش “پشتیب،” و سپس گزینه “پشتیب،” را انتخاب کنید. اکنون بر روی گزینه “+درخواست جدید” کلیک کنید.

پشتیب، تیکت سامانه پیام کوتاه

آ،ین ستون فایل ا،ل پیامک زنده، فیلتر ، پیش شماره است. ممکن است قصد داشته باشید که فقط صاحبین سیمکارت کد 1 شهر (مثلاً 09121XXXXXX) پیامک شما را دریافت کنند. در این صورت می‌بایست فیلد آن را برابر با 9121 تنظیم کنید.

ارسال درخواست پیامک LBS به پشتیب،