بازاریابی داده محور و نقش آن در موفقیت کسب‌وکارها


آشنایی با بازاریابی داده محور و اهمیت آن برای موفقیت ،ب‌وکار
راهنمای مطالعه

یکی از راه‌هایی که باعث جذب مخاطبان به خدمات و محصولات و وبسایت شما می‌شود، تولید محتوایی است که به دغدغه‌ها و سوالات آن‌ها به‌طور دقیق و شفاف پاسخ دهد. برای اینکه اطلاع دقیقی از دغدغه‌ها و سوالات مشتریان داشته باشید، داده‌های بازاریابی داده محور به کمک شما می‌آیند. تولید محتوایی که در آن از آمارها و اطلاعات ارزشمند استفاده کنید و امتیازات برندتان به‌خوبی معرفی شده باشد، باعث ایجاد احساس رضایت و اطمینان در مخاطبان می‌شود. به‌این‌ترتیب مشتریان متقاعد خواهند شد که خدمات یا محصولات شما برای آن‌ها مفید است.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل با استفاده از اطلاعات بازاریابی داده محور

تبلیغات هدفمند؛ بازدهی بهتر تبلیغات با اطلاعات دقیق از مشتریان

با‌توجه‌به بازخورد بهتر مشتریان به تبلیغات هدفمند، با ارسال پیامک انبوه هدفمند بر‌اساس اطلاعات مشتریان و پیشنهادات من، با نیازهایشان می‌تو،د میزان فروش ،ب‌وکارتان را افزایش دهید. قبل از تهیه سامانه پیامکی برای شرکت یا سازمانتان باید بد،د که پنل پیامکی چیست؟ به‌این‌ترتیب می‌تو،د بهترین سامانه و خدمات را با‌توجه‌به نیازهایتان و سلایق مشتریانتان انتخاب کنید.

طراحی پرسونا مخاطب با کمک از اطلاعات بازاریابی داده محور

بازاریابی داده محور یا مبتنی بر داده (Data-driven marketing) یکی از انواع روش‌های بازاریابی است. در این مدل از بازاریابی از داده‌های به‌دست آمده از تعامل با مشتریان و برنامه‌های شخص سوم (Third parties) برای استفاده می‌شود. در واقع در این مدل، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های بازاریابی بر‌اساس داده‌ها و اطلاعات موثق صورت می‌گیرد. جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با رفتار مخاطبان و همچنین سن، ،ت، شغل، موقعیت مک، و علایق شخصی، شناخت سلیقه و پیش‌بینی نیازها و خواسته‌های مشتریان راحت‌تر می‌شود. با استفاده از پنل پیامک می‌تو،د بسیاری از این اطلاعات را جمع‌آوری کنید.

تعریف بازاریابی داده محور یا مبتنی بر داده

هدف از بازاریابی داده محور؛ تصمیم‌گیری آگاهانه برای جذب مشتریان

یکی از راه‌های بهینه‌سازی نرخ تبدیل و بالا بردن امنیت برای سایت‌‌های فروشگاهی، کوتاه ، مراحل ثبت‌نام و ،ید در سایت است. با ارسال رمز یک‌بار‌مصرف (OTP) مراحل ثبت‌نام کوتاه‌تر و امن‌تر می‌شود. برای اینکه بد،د otp چیست و چه کاربردی برای انواع سایت‌ها دارد، به این مقاله فراز اس ام اس مراجعه کنید.

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که بازاریابی داده‌محور چیست و چه نقشی در موفقیت ،ب‌وکارها دارد. یکی از راهکارهای مفید برای دست‌یابی به اطلاعات دقیق و موثق از مشتریان استفاده از پنل پیامکی است. به‌،وان مثال از طریق نظرسنجی‌های پیامکی متوجه سطح رضایت مشتریان از خدمات و محصولات خود خواهید شد. از این اطلاعات می‌تو،د برای بهبود عملکرد و طراحی یا ارتقای خدمات و محصولاتتان متن، با نیازهای مشتریان استفاده کنید. اگر شما تجربه‌ای در خصوص استفاده از پنل پیامکی و تاثیر آن بر موفقیت ،ب‌وکارتان و دستیابی به اطلاعات مفید در این مدل از بازاریابی داشته‌ باشید، خوشحال می‌شویم که نظراتتان را با ما و خوانندگان عزیز فراز اس ام اس به اشتراک بگذارید.


منبع: https://farazsms.com/data-driven-marketing/

نقش بازاریابی داده محور در تولید محتوای موثر

دست‌یابی به اطلاعات دقیق مشتریان با استفاده از پنل پیامکی

هدف اصلی بازاریابی داده محور، درک عمیق از مشتریان و بهبود عملکرد و دست‌یابی به نتایج موفق در فعالیت‌های بازاریابی است. در بازاریابی داده محور به کمک استفاده از داده‌ها و بر‌اساس اطلاعاتی که به شرکت‌ها داده می‌شود، اتخاذ تصمیمات استراتژیک و تاکتیکی برای شناخت بهتر مشتریان راحت‌تر خواهد شد. در واقع هدف از بازاریابی داده محور درک بهتر از مشتریان و بهینه‌سازی استراتژی‌های بازاریابی است.

زم،‌که اطلاعات دقیقی از مشتریان داشته باشیم، تبلیغات و تولید محصولات و عرضه خدمات را می‌تو،م منطبق با نیازها و سلایق مخاطبان طراحی کنیم. در ادامه خواهیم گفت که بازاریابی داده محور چگونه منجر‌به دریافت نتایج بهتر در انواع کمپین‌های تبلیغاتی خواهد شد و چگونه به رشد ،ب‌وکار ما کمک می‌کند. در بازاریابی داده محور معمولا داده‌های دست سوم (Third parties) نقش موثری دارند.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) در بازاریابی داده محور؛ راهی برای افزایش فروش

دو واحد بازاریابی و فروش در سازمان، نقش مهمی در افزایش درآمد و موفقیت یک ،ب‌وکار دارند. یکی از انواع روش‌های بازاریابی که برای ،ب‌وکار شما نتایج مطلوبی به همراه می‌آورد، بازاریابی داده محور است. به وسیله این مدل از بازاریابی به نحو بهتری می‌تو،د با انگیزه، سلیقه و رفتار مشتریان آشنا شوید. به‌همین‌دلیل بازاریابی داده محور به‌،وان یکی از بهترین روش‌ها در دنیای مارکتینگ شناخته می‌شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت که بازاریابی داده محور چیست و چگونه ،ب‌وکارها می‌توانند از آن استفاده کنند؛ بنابراین اگر به‌دنبال یک راهکار من، برای افزایش سهم فروش و موفقیت خود در بازار هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تعریف بازاریابی داده محور؛ برنامه‌ریزی بر‌اساس داده‌ها و اطلاعات موثق

با تحلیل داده‌ها در این نوع از بازاریابی شرکت‌ها به اطلاعاتی همچون بازدهی تبلیغات، ،ب‌و‌کار آنلاین، رضایت مشتریان و سایر شاخص‌های بازاریابی دست یابند و استراتژی‌های خود را بهبود بخشند. قبل از استفاده از اطلاعات بازاریابی داده محور باید بد،د که بازاریابی چیست؟ و چگونه به ،ب‌وکار شما کمک خواهد کرد.

به میزان تبدیل شدن کاربران به مشتریان واقعی در فرآیند بازاریابی نرخ تبدیل گفته می‌شود. این معیار معمولا برای ،ب‌وکارهای آنلاین استفاده می‌شود. نرخ تبدیل نشان می‌دهد که چند درصد از کاربران که با محصول، خدمت یا وبسایت شما در ارتباط هستند به مشتری تبدیل شده‌اند. با بررسی عملکرد گزینه‌های مختلف در سایت همچون دکمه‌ها کال‌تو‌اکشن، صفحات فرود و فرم‌های ثبت‌نام می‌تو،د نرخ تبدیل را بهینه‌سازی کنید.

با کمک منابع مختلفی همچون تحقیقات بازار، نظرسنجی‌ها و پرسش‌نامه‌ها، ابزارهای آنالیز وبسایت و اطلاعات مشتریان در CRM کار ترسیم پرسونای مخاطب راحت‌تر می‌شود. ما در مقاله crm چیست به شما خواهیم گفت که چگونه مدیریت ارتباط با مشتری باعث طراحی راحت‌تر پرسونای مخاطب می‌شود.

تولید محتوای موثر و ارزشمندتر با اطلاعات دریافتی از بازاریابی داده محور

تاثیر بازاریابی داده محور بر تصمیم‌گیری‌ ،ب‌وکارها

چطور از بازاریابی داده محور برای رشد ،ب‌وکارمان استفاده کنیم؟

در تبلیغات هدفمند معمولا از اطلاعات دقیق درباره مشتریان استفاده می‌شود. مشتریان واکنش بهتری به این نوع از تبلیغات نشان می‌دهند. در نتیجه تبلیغات هدفمند بازدهی برای ،ب‌وکارها خواهند داشت. برای اینکه یک تبلیغات بیشترین بازدهی را داشته باشد باید بد،م که تبلیغ را می‌خواهیم به چه ،، نمایش دهیم؟ بهترین زمان برای انجام تبلیغ را بشناسیم و چه پیشنهاداتی باید به مخاطبان بدهیم. پاسخ این سوالات با استفاده از داده‌های بازاریابی داده‌محور به‌دست می‌آید.

اولین قدمی که در همه فعالیت‌های بازاریابی باید انجام دهید، شناخت مخاطب و نیازهای آن است. ترسیم پرسونا باعث می‌شود تا درک و شناخت دقیق‌تری درباره ویژگی‌های رفتاری و جمعیت‌شناختی مشتریان داشته باشید. یکی از مهم‎ترین مزایایی که استفاده از بازاریابی داده محور برای ،ب‌وکارها دارد، امکان ترسیم پرسونای مخاطب با بهره‌گیری از اطلاعات دقیق‌ درباره مشتریان است. با استفاده از داده‌های این نوع بازاریابی ت،یم‌بندی مخاطبان بر‌اساس عادت‌های و ویژگی‌های مش، راحت‌تر می‌شود.