بهترین شعارهای انتخاباتی 1400 🟠 کاندیدها بخوانند

به ارتباط بین شعار تبلیغاتی و پیام کمپین خود، بسیار دقت کنید. این دو فاکتور باید در یک مفهوم و در یک راستا باشند.

شعار تبلیغاتی ابزاری برای تعامل است، اما نمی‌توان آن را بدون هیچ اصول و قواعدی نوشت. از شعار شما باید به ،وان روشی برای نمایش و تبلیغ پیام کمپین و هدف‌تان از شرکت در انتخابات استفاده شود. به همین دلیل است که وقتی شعار خود را می‌نویسید، مهم است که به موارد زیر فکر کنید:

  • با استراتژی شروع کنید: شعار انتخاباتی باید کاملاً در استراتژی کلی وعده‌های شما جای بگیرد. یک شعار فقط به اندازه استراتژی تبلیغاتی‌ای که پشت آن وجود دارد تاثیرگذار است. اگر خلاقانه باشد، اما مربوط به اه،‌تان نباشد، مسکوت خواهد ماند و اثری بر روی شنونده و راه دهندگان نخواهد گذاشت.
  • واقع‌بینانه انتخاب کنید: اگر شعاری را انتخاب کنید که در آینده نتو،د آن را انجام دهید، به مخاطبان خود دروغ گفته‌اید. این کار اعتماد را از بین می‌برد. برای مثال اگر بگویید «رفاه مالی، پایان گر،» اما در اصل بد،د که این شعار و وعده تا چند سال دیگر هم محقق نمی‌شود، پس در اصل شعاری غیرواقعی را در نظر گرفته‌اید. دقت کنید که شعار باید بر اساس توان‌مندی‌هایی شما انتخاب شود.
  • شعار باید کوتاه، ارجینال و خلاقانه باشد: چنین شعاری نباید بیشتر از ده کلمه باشد. به این دلیل که در یاد مردم نمی‌مانند. از طرفی اگر از جملات یا شعارهایی که قبلا به کار رفته استفاده کنید هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. بسیاری از شرکت کنندگان در انتخابات قبلا آن را شنیده‌اند. همچنین به دلیل اینکه این شعار را کپی کردید اعتماد آن را هم از دست می‌دهید. مثلا شعار «تا یک سال آینده هیچ تورمی در کشور نخواهیم داشت» بیش از حد طول، و ساده است.

جمع‌بندی …

انتخاب یک شعار تبلیغاتی شورای شهر با مفهوم، می‌تواند هدف شما برای شرکت در انتخابات را به خوبی نشان دهد. شما می‌تو،د با یک جمله، تمام حرفتان را به گوش مخاطب برس،د. یا با بیان یک هدف خلاقانه، مخاطب را جذب کنید. شعارهای جذاب و دارای فاکتورهایی مثل غافل‌گیری، بیشتر در ذهن مخاطبین می‌مانند.

چگونه به یک شعار انتخاباتی من، برسیم؟

در حالی که پیام تبلیغات کمپین انتخاباتی شما شعار انتخاباتی شما نیست، اما دقت داشته باشید که این کلمات باید بهم مرتبط باشد. شعار مبارزات انتخاباتی شما اساساً پیام کمپین است که پیغامی را که می‌خواهید به مردم منتقل کنید تکرار می‌کند. به ،وان نامزد می‌تو،د ایده خوبی برای یک شعار داشته باشید، اما فقط در صورتی این شعار کارایی دارد که به پیام‌های تبلیغاتی اصلی شما ارتباط پیدا کند.

هر انتخاباتی در هر سطحی نیاز به تبلیغاتی من، و طبق خواسته‌ی رای دهندگان دارد. انتخابات شورای شهر که چندین سال است همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود برای مردم شهرها از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین نامزدهایی که قصد حضور در شورای شهر را دارند باید کمپین و شعار انتخاباتی مرتبط با هدف خود را تبلیغ کنند.

همین ابتدا بهتر است تاکید کنیم که انتخاب شعار تبلیغاتی نباید بدون دلیل و استراتژی باشد. یکی از بزرگترین اشتباهات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، همین است. آنها یا تیم‌شان تصور دارند که جملات زیبا اما بدون هدف ، می‌توانند گزینه من،ی باشند. یا عده‌ای با وام گرفتن از ضرب المثل‌ها یا دیالوگ‌های معروف در فیلم‌ها و موزیک‌ها، قصد دارند صرفا جلب توجه کنند. پیام خلاصه شده در شعار انتخاباتی شما، باید بیان‌گر برنامه‌ی فعالیت شما پس از پیروزی باشد.

در سال‌های اخیر عمده‌ی توجه نامزدهای هر رقابت سیاسی، برگزیدن موثرترین شعار انتخاباتی برای کمپین خود بوده است. تاثیری که این چند کلمه‌ی کوتاه در روند نتیجه‌ی رویداد انتخابات دارد شگفت‌انگیز است. اغلب مردم تا سال‌ها بعد از انتخابات و حتی اگر کاندیدای مورد نظر پیروز نشود، او را با شعاری که تبلیغ کرده بود می‌شناسند. به همین دلیل برای اینکه با تعدادی از این شعارها که منجر به پیروزی نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری ایران شد آشنا شوید، در ادامه نمونه‌هایی از آن‌ها را مطالعه می‌کنیم:

  • ابوالحسن بنی‌صدر: م،ع عدالت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی
  • محمدعلی رجایی: بدون شعار اما مشهور به ساده‌زیستی
  • آیت الله سید علی خامنه‌ای: حکومت اسلامی آن حکومتی است که مردم را به فکر ، دعوت می‌کند و هدایت ذهن مردم را بر عهده می‌گیرد.
  • اکبر هاشمی رفسنج،: همه با هم کار برای سازندگی ایران (توسعه اقتصادی)
  • سید محمد خاتمی: فردای بهتر برای ایران اسلامی (توسعه سیاسی)
  • محمود احمدی‌نژاد: پول نفت باید سر سفرده مردم بیاید، مردی از جنس مردم (عدالت و ساده‌زیستی)
  • حسن روح،: ،ت تدبیر و امید ( توسعه اقتصادی – دیپلماسی)

شعارهای انتخاباتی شورای شهر

چند نمونه از شعارهای انتخاباتی ریاست جمهوری

امتیاز به این مطلب

چگونه یک شعار انتخاباتی بنویسیم؟

نحوه‌ی نگارش یک شعار انتخاباتی

با نزدیک‌تر شدن به دوره‌ی جدید انتخابات ۱۴۰۰، مدیران کمپین‌های تبلیغاتی کاندیداها باید به بهترین شعار‌های تبلیغاتی فکر کنند. پیش از این در مطلب ارسال پیامک انتخاباتی انواع روش‌ها و پیش‌نیاز‌های موفقیت در انتخابات پیش رو را مرور کردیم. حال نیاز است که کمی عمیق‌تر به ناب ترین شعار های انتخاباتی دوره‌های گذشته برگردیم و برای امسال، شعار انتخاباتی من،ی را برگزینیم. انتخاب شعار من،، یکی از مراحل مهم استفاده از پنل اس ام اس جهت انتخابات است.

اهمیت انتخاب شعار انتخاباتی من،

همانطور که اشاره کردیم، ایده‌پردازی و نحوه‌ی انتخاب این شعار کار آس، برای اعضای تیم یک کاندیدا نیست. برای راهنمایی بیشتر در ادامه ابتدا مفاهیم مربوط به نحوه‌ی انتخاب و نوشتن شعار انتخاباتی را با مطالعه می‌کنیم و سپس چند نمونه از شعارهای رقابت‌های انتخاباتی پیشین ریاست جمهوری و شورای شهر را با هم مرور می‌کنیم.

شعار انتخاباتی چیست؟

هر شهری نیاز به اعضایی در شورای شهر دارد تا مشکلات مردم و آن شهر را به درستی بشناسد و در راستای حل آن‌ها بکوشد. اگر در شعار خود مفاهیم یا کلماتی غیر از اه، اساسی‌ای که دارید را ذکر کنید، رای دهندگان را دچار گمراهی می‌کنید. چند نمونه از شعارهایی که کاندیداهای شهرهای مختلف و همچنین ائتلاف‌ها در طی این سال‌ها از آن برای تبلیغات‌شان استفاده ،د را مرور می‌کنیم:

  • مرتضی طلایی (شورای شهر تهران): شورای مردم
  • بهاره آروین (شورای شهر تهران): شهری تمام شیشه‌ای
  • جلال تعصبی (شورای شهر سبزوار): تداوم سازندگی
  • احمد نوروزی (شورای شهر مشهد): شهر من روح بهارانت کو؟
  • غلامرضا شکوهی‌پور (شورای شهر گ،اران): صداقت، تعامل، تلاش، جهت شهری آباد
  • هاجر چنار، (شورای شهر نیشابور): هستیم بر آن عهد که بستیم.
  • سمیه محمودی (شورای شهر اصفهان): سفیر خدمت
  • ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان مشهد: آماده برای تغییر
  • ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان شیراز: لیست امید، شهر امید
  • ائتلاف اصلاح طلبان (چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران): شهر من، من به تو می‌اندیشم.
  • ائتلاف بزرگ حامیان ،ت (شورای شهر بندر انزلی): تدبیر، تغییر، امید
  • لیست خدمت (شورا شهر تهران): در خدمت شهر
  • لیست امید تهران: ایران را حفظ کنیم، تهران را پس بگیریم.
اگر تا به این لحظه شعار انتخاباتی شورای شهر من،ی را در نظر نگرفته‌اید، احتمالا به زودی در رقابت با کاندیداهای دیگر، دچار مشکل خواهید شد.

[کل: ۶۴ میانگین: ۳.۲]


منبع: https://sms.ir/election-slogans/

همان‌طور که بارها اشاره کردیم برای اینکه در انتخابات ریاست جمهوری و یا شورای شهر از طریق شعار انتخاباتی تاثیر بسزایی در میان مردم بگذارید و با این شعار شناخته شوید، نیاز دارید پس از بررسی و طی ، اصول نوشتن آن، شعاری من، با هدف و وعده‌های خود انتخاب کنید.

اگر دقت کرده باشید اغلب منتخبین بعدها نیز با همان شعاری که در ابتدا بر روی آن تاکید داشتند به خاطر مردم ماندند. شاید سال‌ها از انتخاب آن‌ها بگذرد اما مردم هیچ‌وقت این جملات کوتاه و یا کلماتی که نامزدها بر آن تاکید داشتند و وعده داده بودند را فراموش نخواهند کرد.

شعار مبارزات انتخاباتی یک نسخه کوتاه شده از وعده‌ها و موضوع کمپین انتخاباتی شماست که تضاد آشکاری بین شما و حریف و رقبایان ایجاد می‌کند. پیشنهاد اغلب متخصصان این امر این است که شعارهای تبلیغاتی نامزد‌ها نباید کمتر از هشت کلمه باشد. البته اگر در چهار یا پنج کلمه بتوانند منظور و هدف خود را به رای دهندگان برسانند، بهتر از این شعار استفاده کنند. به علاوه، این ،وان تبلیغاتی شما است که در رویدادهای کمپین و تبلیغات، از جمله پیام‌های مستقیم، تبلیغات دیجیتال و عمومی، ویدیو و شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر کاندیدا می‌شوید، به یک ،وان سیاسی کوتاه و جذاب نیاز دارید.

تفاوت شعار انتخاباتی با پیام کمپین انتخاباتی

همانطور که دیدید در اغلب این شعارها کلمات «شهر» و «خدمت» تکرار می‌شود. به این دلیل که در انتخابات شورای شهر باید مسئله‌ی اصلی خدمت به مردم یک شهر و رفع مشکلات آن‌ها باشد.  بنابراین اگر می‌خواهید در این رقابت شرکت کنید تلاش کنید بدون اینکه به سراغ عبارات تکراری و نامرتبط بروید، چنین نکاتی را در انتخاب شعار خود رعایت کنید.

می‌توان گفت یک پیام کمپین انتخاباتی در واقع قهرمان گمنام یک رقابت سیاسی است. این موضوعی است که شما برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود در همه رسانه‌ها استفاده می‌کنید و باید به شما کمک کند تضاد واضحی بین خود و رقیب خود در مورد موضوعات مورد علاقه‌ای که دارید ایجاد کنید.

چند نمونه دیگر شعارهای مهم از کاندیداهای دوره‌های مختلف ریاست جمهوری:

  • علی لاریج،: هوای تازه با ،ت امید
  • محسن رضایی: آن مرد با نان می‌آید
  • مصطفی معین: ایران برای همه ایر،ان/ دوباره می‌سازمت وطن
  • مهدی کروبی:  تغییر برای ایران
  • محمد باقر قالیباف: زندگی خوب برازنده ایر،
  • سعید جلیلی: مقاومت رمز پیشرفت
  • علی اکبر ولایتی: ،ت متمم (متدین، تجربه‌دار، متخصص، معتدل و مشورت پذیر)
  • محمدرضا عارف: معیشت، منزلت و عقل،ت
  • محسن مهرعلیزاده: ،ت رفاه

چند نمونه از شعارهای انتخاباتی شورای شهر

انتخاب شعار انتخاباتی نامزدها

یک شعار تبلیغاتی نباید بدون فکر و بررسی ساخته شود. یک اشتباه که بسیاری از کمپین‌ها مرتکب می‌شوند، نوشتن شعار سیاسی بدون فکر ، در مورد پیام رس، کلی کمپین است. اشتباه معمول کمپین‌ها هنگام ایجاد شعارها اشتباه گرفتن پیام تبلیغات کمپین انتخاباتی با شعار انتخاباتی است. در نگاه اول، به نظر می‌رسد این دو مفهوم کاملاً شبیه به هم باشند، اما هر یک از آن‌ها جایگاه مشخصی در استراتژی مبارزات سیاسی دارند.

پیام کمپین انتخاباتی چیست؟