دیجیتال مارکتینگ و اهمیت تحلیل دیجیتال در دنیای وب!

تحلیل دیجیتال چیست؟

شاید بتو،م بگوییم، تگ منیجر همان چیزی است که شما برای تحلیل کامل وب سایت خود و رفتار کاربران در آن نیاز دارید. اگر علاقه دارید سرفصل‌های دوره گفته شده را بررسی کنید، به صفحه دوره تگ منیجر وارد شوید. علاوه بر آن، شما می‌تو،د سایر آموزش‌های دیجیتال مارکتینگ را در آکادمی نوین مشاهده کنید و به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ایتبدیل شوید.

کلام آ،؛

اما موضوع مهم این است: اگر توانایی تحلیل دیجیتال نداشته باشیم، نیمی از هزینه‌هایی که بابت فعالیت‌های بالا انجام شده را، هدر داده‌ایم. تحلیل دیجیتال به م،ای بررسی و تحلیل رفتار کاربران در دنیای وب، برای رسیدن به بازدهی بهتر است. این تحلیل‌ها اغلب به کمک ابزارها انجام می‌شود. در مثال پایین بهتر با م،ی و کاربرد این تحلیل آشنا می‌شوید.

کاربرد تحلیل دیجیتال در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ما می‌تو،م با فعالیت حرفه‌ای خودمان در شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان زیادی به این شبکه‌ها جذب کنیم. می‌تو،م با تولید محتوای جذاب وب سایت خودمان را به ،وان یک سایت برند به مخاطبان معرفی کنیم. همینطور می‌تو،م با ارائه تبلیغات کلیکی گوگل یا سئو ، وب سایت روی کلمات مختلف، بازدیدکنندگان زیادی را از موتورهای جستجو به وب سایت خودمان برس،م اما…!

به دنبال رشد ،ب و کارتان هستید؟
ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

ثبت نام و ارسال پیامک
ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه


منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/di،al-marketing-and-di،al-،ytics-in-the-web-world/

دقت کنید که این یک مثال از تحلیل دیجیتال بخشی از فعالیت‌های وب سایت بود و نه همه آن! این صرفا یکی از فعالیت‌هایی است که ما در آژانس بازاریابی دیجیتال نوین از آن برای بهبود نرخ تبدیل مخاطب به مشتری در وب سایت خودمان و مشتریان استفاده می‌کنیم. به خاطر داشته باشید که تحلیل درست دیجیتال، به شما در راه اندازی ،ب و کار اینترنتی کمک فراو، می‌کند و می‌تو،د با تحلیل درست داده‌ها، مسیر درستی را هم انتخاب کنید.

ابزارهای تحلیل دیجیتال چیست؟

در آکادمی نوین (novin.academy)، شما می‌تو،د دورۀ تخصصی آموزش گوگل تگ منیجر را تهیه کرده و صفر تا صد این ابزار پرکاربرد را یاد بگیرید. در این دوره 6 ساعته جامع، شما یاد می‌گیرید که:

  • چطور ابزارهای مختلف وب سایت را به تگ منیجر متصل کنید،
  • چطور تعداد کلیک روی لینک‌ها و دکمه‌های مختلف سایت را به راحتی بررسی کنید،
  • چطور میزان اسکرول صفحه توسط کاربر را بررسی کنید،
  • چطور ورود و ،وج کاربران را در سایت ثبت کنید،
  • چطور تعامل کاربران با بخش‌های مختلف سایت را تحلیل کرده،
  • و…
تصور کنید در یک ماه، حدود 15 مقاله آموزشی روی وب سایت خود منتشر کرده و با سئو ، آنها، روزانه 150 کاربر به وب سایت خود دعوت می‌کنید. اگر با تحلیل دیجیتال آشنا نباشید، باز هم بدون برنامه خاصی این فعالیت را جلو می‌برید و خب احتمالا ماه بعد بازدید وب سایت شما دو برابر شده و فروش محصولات و خدماتتان هم در حدود چند درصد افزایش پیدا می‌کند.

گوگل آنالیتی، یکی از معتبرترین و پراستفاده‌ترین ابزارهای تحلیل دیجیتال در دنیای بازاریابی اینترنتی است. این ابزار رایگان گوگل، به شما کمک می‌کند به خوبی متوجه شوید که:

  • کاربرانتان از کدام کشورها و حتی شهرها به وب سایت شما مراجعه می‌کنند؟
  • و چه تعدادشان در همان ابتدای ورود خارج می‌شوند
  • چه ،تی دارند؟
  • چه سن و سالی دارند؟
  • با چه دستگاه و چه نوع مرورگری به وب سایت وارد شده‌اند؟
  • چه مدت زم، را و در کدام صفحه از وب سایت شما بوده‌اند؟
  • از کدام صفحه به کدام صفحه رفته‌اند؟
  • آیا به یک ،یدار تبدیل شده‌اند؟
  • از کدام مسیر به وب سایت وارد شده و به ،یدار تبدیل شده؟
  • و اصلا کاربران چقدر زمان روی مقالات شما صرف کرده‌اند؟
  • و…

حالا بودجه تولید محتوای این ماه شما، همان 1 میلیون تومان است؛ اما این بار قرار نیست باز هم همان 200 هزار تومان قبلی بازگشت سرمایه شما باشد. زیرا در این حالت به خوبی با،ان را شناخته و احتمالا باید در حدود دو الی چند برابر بازگشت سرمایه داشته باشید.

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ نوین با شماره 63404 – 021 در خدمت شما هستند تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهند. همچنین می‌تو،د از آکادمی نوین به آدرس novin.academy مراجعه فرموده و علاوه بر 10 کتاب رایگان، از سایر آموزش‌ها نیز استفاده بفرمایید.




گوگل تگ منیجر

قبل از هر چیزی، بیایید به این سوال پاسخ دهیم که اصلاً دیجیتال مارکتینگ ی،ی چه؟ اگر این سوال را از متخصصان بپرسید، اغلب با جواب‌هایی مثل این روبرو می‌شوید که: دیجیتال مارکتینگ تمام فعالیت‌های بازاریابی است که در سطح وب انجام می‌شود. اگر از آنها بخواهید کمی تخصصی‌تر جواب بدهند، می‌گویند: بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر است:

  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی،
  • بازاریابی و تولید محتوا در سایت،
  • سئو، (مقاله سئو چیست را حتما مطالعه بفرمایید)
  • تبلیغات گوگل،
  • و…

فرض کنید در ماه اول شما چیزی در حدود 1 میلیون تومان برای تولید محتوا و سئو وب سایت خود هزینه کرده و در انتها 200 هزار تومان بازگشت سرمایه داشته‌اید. اما این بار با کمک تحلیل دیجیتال، سلیقه مخاطبان را شناسایی کرده‌اید، متوجه شده‌اید که کدام مخاطبان می‌توانند برای شما سود مالی بیشتری داشته و کدام می‌توانند باعث افزایش آگاهی نسبت به برند شما شوند.

اگر یک وب مستر باشید، می‌د،د که استفاده از ابزارهای مختلف در سایت می‌تواند باعث کاهش سرعت سایت و مشکلات دیگری مثل افزایش زمان مورد نیاز به برای تحلیل شود. در مقابل تگ منیجر در قدم اول با فعالیت واسطه‌ای خود باعث افزایش سرعت سایت می‌شود و در ادامه می‌تواند با تحلیل دقیق‌تر و البته آسان‌ترِ فعالیت کاربر از طریق گوگل آنالیتی،، به شما کمک کند. با توجه به اینکه تگ منیجر سن زیادی در بین ابزارهای تحلیل دیجیتال ندارد، متخصصان کمی در سطح وب ،ی وجود دارند که بتوانند با آن کار کنند.

تیم دیجیتال مارکتینگ نوین سال‌های زیادی است که برای تحلیل دیجیتال وب سایت مشتریان و وب سایت‌های مجموعه نوین از این ابزار استفاده می‌کنند. در ادامه مقالات رایگان آموزشی زیادی در وب سایت ما در این مورد وجود دارد و حتی یک دوره جامع آموزش گوگل آنالیتی، هم برای آموزش مخاطبان تولید کرده‌ایم که می‌تو،د برای مشاهده آن وارد سایت شوید.

تگ منیجر چیست؟

بر خلاف گوگل آنالیتی،، تگ منیجر یکی از ابزارهای نه چندان قدیمی گوگل است که همچنان به صورت رایگان در تحلیل دیجیتال وب سایت به ما کمک می‌کند. اما تگ منیجر یا همان Google tag manager به صورت مستقیم به تحلیل رفتار کاربر مشغول نمی‌شود! بلکه فعالیت این ابزار کمی متفاوت است!

گوگل آنالیتی،

دیجیتال مارکتینگ و اهمیت تحلیل دیجیتال در دنیای وب!

تگ منیجر ابزاری است که به ،وان یک واسطه بین وب سایت شما و ابزارهای تحلیل دیجیتال قوی مثل گوگل آنالیتی، عمل می‌کند. اما یک سوال: تا زم، که این ابزارها به خوبی عمل می‌کنند، چه نیازی به استفاده از تگ منیجر و واسطه در دیجیتال مارکتینگ داریم؟

اما اغلب مواقع یک موضوع مهم در بین این تعریف‌ها جا می‌افتد، آن هم “تحلیل دیجیتال” است!

تحلیل دیجیتال چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، انجام فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ بدون کمک گرفتن از تحلیل دیجیتال، مثل این است که نیمی از هزینه‌های زم، و مالی خودتان در این پروسه را هدر داده باشید. بنابراین اکیدا پیشنهاد می‌کنیم که به ،وان یک وبمستر حرفه‌ای و با هدف افزایش نرخ تبدیل و نرخ بازگشت سرمایه، از ابزارهای تحلیل دیجیتال سایت و حتی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. با آرزوی موفقیت.

یک تیم دیجیتال مارکتینگ، باید متخصص، را صرفا برای کار با ابزارهای تحلیل دیجیتال در اختیار داشته باشد. در ادامه معروف‌ترین و البته بهترین ابزارهای تحلیل دیجیتال موجود در سطح وب را به شما معرفی می‌کنیم:

گوگل آنالیتی، چیست؟

اما اگر واقعا با دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید، بعد از گذشت یک ماه به سراغ تحلیل دیجیتال می‌روید. ی،ی با کمک ابزارهایی که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم این موضوعات را بررسی می‌کنید:

  • کدام دسته از مقالات بازدید بیشتری برای وب سایت ما دارند؟
  • بازدید کنندگان کدام مقالات بیشتر تبدیل به ،یدار می‌شوند؟
  • کدام مقالات ما توانایی تبدیل مخاطب به طرفدار را دارند؟
  • کدام مقاله‌ها زمان بیشتری مخاطبان را به فعالیت در وب سایت مشغول می‌کنند؟
  • و…