شاید بتو،م بگوییم، تگ منیجر همان چیزی است که شما برای تحلیل کامل وب سایت خود و رفتار کاربران در آن نیاز دارید. اگر علاقه دارید سرفصلهای دوره گفته شده را بررسی کنید، به صفحه دوره تگ منیجر وارد شوید. علاوه بر آن، شما میتو،د سایر آموزشهای دیجیتال مارکتینگ را در آکادمی نوین مشاهده کنید و به یک دیجیتال مارکتر حرفهایتبدیل شوید.
کلام آ،؛
اما موضوع مهم این است: اگر توانایی تحلیل دیجیتال نداشته باشیم، نیمی از هزینههایی که بابت فعالیتهای بالا انجام شده را، هدر دادهایم. تحلیل دیجیتال به م،ای بررسی و تحلیل رفتار کاربران در دنیای وب، برای رسیدن به بازدهی بهتر است. این تحلیلها اغلب به کمک ابزارها انجام میشود. در مثال پایین بهتر با م،ی و کاربرد این تحلیل آشنا میشوید.
کاربرد تحلیل دیجیتال در دیجیتال مارکتینگ چیست؟
ما میتو،م با فعالیت حرفهای خودمان در شبکههای اجتماعی، مخاطبان زیادی به این شبکهها جذب کنیم. میتو،م با تولید محتوای جذاب وب سایت خودمان را به ،وان یک سایت برند به مخاطبان معرفی کنیم. همینطور میتو،م با ارائه تبلیغات کلیکی گوگل یا سئو ، وب سایت روی کلمات مختلف، بازدیدکنندگان زیادی را از موتورهای جستجو به وب سایت خودمان برس،م اما…!
به دنبال رشد ،ب و کارتان هستید؟
ملیپیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/di،al-marketing-and-di،al-،ytics-in-the-web-world/
دقت کنید که این یک مثال از تحلیل دیجیتال بخشی از فعالیتهای وب سایت بود و نه همه آن! این صرفا یکی از فعالیتهایی است که ما در آژانس بازاریابی دیجیتال نوین از آن برای بهبود نرخ تبدیل مخاطب به مشتری در وب سایت خودمان و مشتریان استفاده میکنیم. به خاطر داشته باشید که تحلیل درست دیجیتال، به شما در راه اندازی ،ب و کار اینترنتی کمک فراو، میکند و میتو،د با تحلیل درست دادهها، مسیر درستی را هم انتخاب کنید.
ابزارهای تحلیل دیجیتال چیست؟
در آکادمی نوین (novin.academy)، شما میتو،د دورۀ تخصصی آموزش گوگل تگ منیجر را تهیه کرده و صفر تا صد این ابزار پرکاربرد را یاد بگیرید. در این دوره 6 ساعته جامع، شما یاد میگیرید که:
- چطور ابزارهای مختلف وب سایت را به تگ منیجر متصل کنید،
- چطور تعداد کلیک روی لینکها و دکمههای مختلف سایت را به راحتی بررسی کنید،
- چطور میزان اسکرول صفحه توسط کاربر را بررسی کنید،
- چطور ورود و ،وج کاربران را در سایت ثبت کنید،
- چطور تعامل کاربران با بخشهای مختلف سایت را تحلیل کرده،
- و…
تصور کنید در یک ماه، حدود 15 مقاله آموزشی روی وب سایت خود منتشر کرده و با سئو ، آنها، روزانه 150 کاربر به وب سایت خود دعوت میکنید. اگر با تحلیل دیجیتال آشنا نباشید، باز هم بدون برنامه خاصی این فعالیت را جلو میبرید و خب احتمالا ماه بعد بازدید وب سایت شما دو برابر شده و فروش محصولات و خدماتتان هم در حدود چند درصد افزایش پیدا میکند.
گوگل آنالیتی، یکی از معتبرترین و پراستفادهترین ابزارهای تحلیل دیجیتال در دنیای بازاریابی اینترنتی است. این ابزار رایگان گوگل، به شما کمک میکند به خوبی متوجه شوید که:
- کاربرانتان از کدام کشورها و حتی شهرها به وب سایت شما مراجعه میکنند؟
- و چه تعدادشان در همان ابتدای ورود خارج میشوند
- چه ،تی دارند؟
- چه سن و سالی دارند؟
- با چه دستگاه و چه نوع مرورگری به وب سایت وارد شدهاند؟
- چه مدت زم، را و در کدام صفحه از وب سایت شما بودهاند؟
- از کدام صفحه به کدام صفحه رفتهاند؟
- آیا به یک ،یدار تبدیل شدهاند؟
- از کدام مسیر به وب سایت وارد شده و به ،یدار تبدیل شده؟
- و اصلا کاربران چقدر زمان روی مقالات شما صرف کردهاند؟
- و…
حالا بودجه تولید محتوای این ماه شما، همان 1 میلیون تومان است؛ اما این بار قرار نیست باز هم همان 200 هزار تومان قبلی بازگشت سرمایه شما باشد. زیرا در این حالت به خوبی با،ان را شناخته و احتمالا باید در حدود دو الی چند برابر بازگشت سرمایه داشته باشید.
کارشناسان دیجیتال مارکتینگ نوین با شماره 63404 – 021 در خدمت شما هستند تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهند. همچنین میتو،د از آکادمی نوین به آدرس novin.academy مراجعه فرموده و علاوه بر 10 کتاب رایگان، از سایر آموزشها نیز استفاده بفرمایید.