ریکاوری اس ام اس پاک شده با چندین راهکار ساده و عملی

[کل: ۰ میانگین: ۰]


منبع: https://sms.ir/deleted-sms-recovery/

اگر به هر دلیلی پیامک‌های شما از روی گوشی پاک شوند، می‌تو،د به راحتی و با استفاده از پشتیب، خود اپراتورهای تلفن‌همراه در کشور، پیام‌های حذف شده را بازیابی کنید. این مزیت نه تنها شامل پیام‌های متنی می‌شود، بلکه امکان بازیابی پیام‌های صوتی شما را نیز فراهم خواهد کرد.
نکته جالب در این روش این است که پیام‌های پاک شده برای مدت طول، توسط مخابرات و اپراتورها ذخیره می‌شوند. به همین دلیل تنها با مراجعه به اپراتور سیم‌کارت خود می‌تو،د کار بازیابی را انجام دهید.

علاوه بر تمامی روش‌هایی که گفتیم، برخی دیگر از برنامه‌ها نیز وجود دارند که می‌تو،د در مواقع حذف ناخواسته پیامک‌ها از آن‌ها برای بازیابی اطلاعات استفاده کنید. در ادامه به چند مورد از این اپ‌ها اشاره می‌کنیم.

اگر می‌خواهید ببینید که داده‌های شما در کدام ،مت گوگل درایو ذخیره می شوند، باید وارد این برنامه شده و بخش (Backups) را انتخاب کنید. اکنون می‌تو،د فایل حاوی اطلاعات خود را مشاهده کنید. اما بازیابی پیامک‌ها به این سادگی نیست. زیرا شما با کلیک ، روی این ،مت تنها می‌تو،د جزئیات آن را مشاهده کنید. برای تکمیل عملکرد بازیابی، باید گوشی خود را به حالت تنظیمات کارخانه برگرد،د. برای ریکاوری اس ام اس پاک شده توسط گوگل درایو باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. دستگاه تلفن‌همراه خود را به حالت تنظیمات کارخانه برگرد،د.
  2. از یک حساب دیگر وارد حساب گوگل خود شوید.
  3. در حین راه‌اندازی دستگاه وقتی که از شما پرسیده می‌شود که «آیا می‌خواهید نسخه پشتیبان اندروید خود را بازیابی کنید؟»، باید روی عبارت (Restore) کلیک کنید.
  4. سپس در ادامه مراحل راه‌اندازی را کامل کنید و در انتها پوشه پیامک‌های خود را بررسی کنید.

نکته مهم در ریکاوری پیام‌های گوگل درایو

اگر به صورت مکرر از داده‌های درون گوشی خود پشتیبان‌گیری می‌کنید، بهترین روش ریکاوری اس ام اس پاک شده، بازیابی نسخه پشتیبان خواهد بود. در غیر این‌صورت بهتر است از نرم‌افزارهایی مثل (Android Data Recovery) استفاده کنید.

  1. پیام‌ها و اطلاعات حذف شده در گوشی اندروید به کجا می‌روند؟

پشتیب، گوگل درایو

نحوه پشتیبان‌گیری از پیامک‌ها در گوگل درایو

برای استفاده از گوگل درایو برای بازیابی پیامک‌های حذف شده باید به طبق مراحل زیر پیش بروید. اما قبل از آن بهتر است نحوه پشتیبان‌گیری از داده‌ها در گوگل درایو را با شما به اشتراک بگذاریم. فقط به این موضوع دقت داشته باشید که فضای ذخیره‌سازی گوگل درایو زیاد نیست. پس ممکن است این فضا پس از پر شدن عملکرد خوبی نداشته باشد.

پس از حذف اطلاعات در گوشی آن‌ها به مکان مشخصی منتقل نمی‌شوند. به عبارتی فایل شما تنها در گوشی قابل رؤیت نیست، اما تا زم، که اطلاعات با داده‌های تازه جایگزین نشوند، هنوز در حافظه داخلی گوشی موجود و ذخیره هستند.

برنامه بازیابی پیام

جمع‌بندی

  • در بسیاری از مواقع ما به طور ناخواسته و یا به دلایل دیگر از جمله پر شدن حافظه گوشی یا هجوم ب،زارها با حذف ناخواسته پیامک‌های خود مواجه می‌شویم.
  • چنین حالتی خصوصاً اگر اس‌ام‌اس‌های ما اهمیت داشته باشند، بسیار ناامید‌کننده خواهد بود.
  • برخلاف تصور روش‌های زیادی برای بازیابی پیامک‌های حذف شده روی گوشی وجود دارند که شاید مهم‌ترین آنها درخواست مستقیم از مخابرات و اپراتورها باشد که البته این شیوه به نامه قضایی نیاز دارید.
  • شما با استفاده از گوگل درایو هم قادر خواهید بود پیامک‌ها و سایر اطلاعات گوشی خود را بازیابی کنید. عیب این روش برگشتن به حالت تنظیمات کارخانه است که ممکن است مشکلات را دوچندان کند.
  • برنامه‌های جانبی مثل (Android Data Recovery) از دیگر پیشنهادات ما برای ریکاوری اس ام اس پاک شده خواهند بود.
  • در گوشی‌های سامسونگ هم با فعال ، سرویس ابری قادر خواهید بود تا در هر زم، به داده‌های خود از جمله پیامک‌ها دسترسی داشته باشید.
  • اگر می‌خواهید نتیجه خوبی از بازیابی پیامک‌های حذف شده دریافت کنید، حتماً در سریع‌ترین زمان پس از پاک شدن اطلاعات این کار را انجام دهید.

پرسش‌های پرتکرار

  1. آیا امکان ریکاوری اس ام اس پاک شده وجود دارد؟

البته لازم است بگوییم که این روش هم دردسرهای خاص خود را دارد، زیرا در حالت عادی هیچ اطلاعاتی در اختیار شما قرار نخواهد گرفت. مگر اینکه از طریق مراحل قضایی و دادگاه، نامه‌ای برای انجام این کار دریافت کنید. به همین علت این روش در صورتی پیشنهاد می‌شود که پیام‌های شما بسیار مهم و ضروری باشند و یا اینکه روش‌های ذکر شده کارساز و عملی نبوده باشند.

سایر برنامه‌های کاربردی برای ریکاوری اس ام اس پاک شده

برای این کار می‌تو،د به بخش اکانت نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که یک حساب انتخاب شده است. زیرا این‌جا دقیقاً همان مک، است که داده‌های شما در آن ذخیره شده‌اند. البته برای اطمینان از ذخیره اس‌ام‌اس‌ها باید روی نام دستگاه در زیر بخش اکانت کلیک کنید تا مطمئن شوید فایل (SMS text messages) در لیست داده‌هایی که ذخیره می‌شوند، وجود دارد. ضمن اینکه این نکته را در نظر داشته باشید در گوگل درایو امکان پشتیبان گرفتن از (MMS) وجود ندارد.

بازیابی پیام حذف شده توسط گوگل درایو

یکی از قابلیت‌های جذاب گوشی‌های سامسونگ پشتیبان‌گیری داخلی گوشی‌های ساخت این برند است. به عبارتی در این گوشی‌ها قابلیتی با نام (Samsung cloud) یا سرویس ابری داخلی وجود دارد که به صورت مداوم از تمامی اطلاعات گوشی شما یک نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. این ویژگی فوق‌العاده می‌تواند در هر زم، به کمک شما بیاید و از آن برای ریکاوری داده‌های پاک شده خود استفاده کنید.

بازیابی پیامک

بهترین و قابل اعتمادترین روش ریکاوری اس ام اس پاک شده این است که از طریق مراجع قضایی نامه‌ای دریافت کنید و آن را برای بازیابی پیامک‌ها به مخابرات تحویل دهید.

  1. بهترین نرم‌افزار بازیابی پیام‌های حذف شده چه برنامه‌ای است؟

در صورتی که این قابلیت فعال نباشد می‌تو،د از اپلیکیشن (Samsung Smart Switch) استفاده کنید. البته لازم است تأکید کنیم که این برنامه هم تنها زم، کار می‌کند که شما با استفاده از برنامه‌های جانبی از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید.

آیا امکان ریکاوری اس ام اس پاک شده وجود دارد؟ آیا واقعاً می‌توان پیامک‌های پاک شده را بازیابی کرد؟ ممکن است شما هم در برهه‌ای با این سؤالات مواجه شده باشید. خصوصاً در زم، که به طور ناخواسته اس‌ام‌اس‌های خود را حذف کرده‌اید و در حال حاضر نیاز مبرمی به برگرداندن آن‌ها دارید. البته گاهی هم ممکن است حافظه گوشی پر شده باشد و این عاملی برای حذف پیام‌ها توسط شما باشد.

در تلفن‌های هوشمند اندرویدی می‌تو،د از همه داده‌های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. این پشتیبان‌گیری شامل پیامک‌های شما هم می‌شوند. این کار به کمک فضای ابری در گوگل درایو امکان‌پذیر است. اگر قبلاً با کمک گوگل درایو نسخه پشتیبان گرفته باشید، این امکان وجود دارد که بتو،د پیام‌های حذف شده خود را ریکاوری کنید. در حالت عادی اگر پیامی را از روی یکی از اپلیکیشن‌ها حذف کرده باشید، به شکل راحت‌تری می‌تو،د آن‌ها را بازیابی کنید. اما این امکان برای ریکاوری اس ام اس پاک شده وجود ندارد.

سعی کنید برای اطمینان از عملکرد سرویس ابری سامسونگ این گزینه را در گوشی خود فعال کنید. اگرچه حتی اگر این کار را انجام ندهید هم خود سامسونگ به صورت خودکار این کار را انجام می‌دهد، اما در هر صورت اطمینان حاصل کنید که این عملکرد فعال است.

بازیابی پیام کوتاه پاک شده توسط اپراتورها

بازیابی پیامک‌های پاک شده توسط اپراتورها

ضمناً همانطور که مشاهده کردید، تنها زم، می‌تو،د به اطلاعات گوگل درایو دسترسی داشته باشید که همزمان با اجرای تنظیمات کارخانه در گوشی اصلی، از یک سیستم تلفن‌همراه دیگر استفاده کنید.

بله خوشبختانه بر خلاف تصور بسیاری از افراد امکان بازیابی و ریکاوری اس ام اس پاک شده وجود دارد. حتی در برخی از روش‌ها نیازی به اتصال گوشی به سیستم کامپیوتری برای ریکاوری نخواهد بود. البته باید خیلی سریع برای انجام این کار اقدام کنید.

  1. بهترین روش بازیابی پیام حذف شده چیست؟
بعد از اینکه مراحل بالا را به خوبی پشت سر گذاشتید، می‌تو،د از امکانات جذاب گوگل درایو برای ذخیره و پشتیبان‌گیری از پیامک‌های خود استفاده کنید. البته قبل از آن برای اطمینان بیشتر مطمئن شوید که بعد از انجام تنظیمات از اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه شده باشد.

بازیابی پیامک های حذف شده

استفاده از برنامه (Android Data Recovery)

برای بازیابی داده‌های خود از طریق این برنامه ۳ حالت سریع وجود دارد. این حالت‌ها شامل بازیابی از حافظه داخلی، بازیابی از طریق کارت‌ (SD) اندروید و بازیابی از طریق سیم‌کارت که البته هر کدام شیوه‌های خاص خود را دارند. این برنامه با دستگاه‌های مختلف سامسونگ، سونی، الجی، اچ‌تی‌سی، هواوی و برخی دیگر از برندهای سازنده گوشی سازگاری دارد. برای استفاده از این برنامه باید طبق مراحل زیر پیش بروید. البته فراموش نکنید که برای استفاده از این برنامه فوق‌العاده به یک سیستم کامپیوتری نیاز خواهید داشت.

  1. برنامه (Android Data Recovery) را روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید. برای این کار می‌تو،د از گوگل‌ پلی کمک بگیرید.
  2. در این مرحله دستگاه تلفن خود را به رایانه متصل کنید و اشکال‌زدایی (USB) را فعال کنید.
  3. در ادامه باید در صفحه موجود پیام‌ها (Messages) را انتخاب کرده و روی گزینه بعدی (Next) کلیک کنید.
  4. بعد از طی ، مراحل قبلی باید از طریق خود برنامه یک اپ دیگر با نام (FonePaw) را روی گوشی خود نصب کنید.
  5. در ادامه باید به این برنامه اجازه دهید تا پیامک‌های شما را بخواند.
  6. سپس روی عبارت (Scan aut،rized files) در کامپیوتر خود کلیک کنید.
  7. در انتها نیز روی پیام‌هایی که می‌خواهید بازیابی شوند کلیک کنید و در نهایت روی عبارت بازیابی (Recover) کلیک کنید.

ریکاوری اس ام اس پاک شده در گوشی های سامسونگ

ریکاوری اس ام اس پاک شده

شاید خوشایند نباشد که این جمله را بشنوید که در بیشتر موارد ممکن است پیام‌های حذف شده برای همیشه از بین بروند. زیرا این واقعیت وجود دارد که اغلب ما خیلی دیر برای بازیابی این پیام‌ها اقدام می‌کنیم. با این حال هنوز ممکن است که بتو،د پیامک‌هایی را که حذف شده‌اند بازیابی کنید. در ادامه به معرفی چند روش کاربردی در این زمینه می‌پردازیم. شما هم می‌تو،د با توجه به نیاز خود از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.

بازیابی پیامک‌های حذف شده با کمک گوگل درایو

البته فراموش نکنید که در صورتی این کار امکان‌پذیر است که این حالت را در گوشی خود غیرفعال نکرده باشید. در این شرایط شما می‌تو،د تنها با طی ، مراحل زیر به اطلاعات گوشی دسترسی پیدا کنید.

  1. برای بازیابی اطلاعات باید به بخش تنظیمات گوشی بروید.
  2. در ادامه باید روی ،مت (Accounts and Backup) کلیک کنید.
  3. با کلیک روی این بخش تمامی داده‌هایی که از آنها پشتیبان‌گیری شده است، قابل مشاهده خواهند بود.
  4. در این مرحله باید روی عبارت (Restore Data) کلیک کنید تا بتو،د تمام اطلاعات خود را بازیابی کنید.
  5. برای تکمیل مراحل باید روی آ،ین نسخه پشتیبان کلیک کنید تا تمامی پیامک‌های از دست رفته شما به حالت قبل برگردند.

نکته مهم درباره بازیابی پیام‌های سامسونگ

توجه داشته باشید که این روش همیشه کار نمی‌کند و حتی ممکن است با خطر از دست دادن کل اطلاعات گوشی خود و حتی سایر تنظیمات گوشی مواجه شوید، پس پیشنهاد می‌کنیم که تنها در صورتی از این شیوه استفاده کنید که سایر روش‌های ریکاوری اس ام اس پاک شده نیز مؤثر واقع نشده باشند.

برای اینکه بتو،د از پیامک‌های خود نیز نسخه پشتیبان بگیرید تا در مواقع ،وم از آن‌ها استفاده کنید، می‌تو،د با استفاده از روش زیر این کار را انجام دهید.

  1. وارد برنامه گوگل درایو (Google Drive) در گوشی خود شوید.
  2. پس از باز ، برنامه به بخش تنظیمات بروید.
  3. در این مرحله باید روی گزینه (Backups) کلیک کنید.
  4. در انتها نیز گزینه (Backup now) را انتخاب کنید.

برنامه (Android Data Recovery) یکی از اپلیکیشن‌های فوق‌العاده برای بازیابی اطلاعات از دست رفته در گوشی‌های اندروید محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند که اطلاعات خود را به دلیل ،ابی گوشی تلفن از دست داده‌اید یا اینکه پیامک‌ها را به صورت تصادفی حذف کرده‌اید، زیرا با این برنامه امکان است،اج اطلاعات از دست رفته شما وجود دارد. به عبارتی حتی اگر به دلیل حمله ویروس‌ها به گوشی خود، اس‌ام‌اس‌های روی گوشی حذف شده باشند، می‌تو،د از این اپ کاربردی برای بازیابی آنها استفاده کنید.

امتیاز به این مطلب

به هر حال علت هر چه که باشد، بعضی اوقات نیاز است که داده‌های حذف شده را ریکاوری کنیم. پس اگر شما هم در چنین شرایطی گرفتار شده‌اید، بهتر است همین‌جا نگر، خود را دور بریزید و ادامه مطلب را دنبال کنید.

ریکاوری اس ام اس پاک شده