در سالهای اخیر شبکههای اجتماعی بخش عظیمی از تبلیغات آنلاین ،بوکارها را در اختیار گرفتهاند. تبلیغات کلیکی، بنرهای آنلاین، تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام از جمله این موارد هستند. اما اتفاقی که برای سالها بازخورد من، و قابل قبولی هم از نظر مشتری و هم فروش به دست آورده، بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) است. مزایای این روش به بازاریابان کمک میکند تا کمپینهای فروش و تبلیغاتی موفقی را داشته باشند.
امتیاز به این مطلب
منبع: https://sms.ir/sms-marketing-for-ecommerce/
در دور، که مردم به دلیل پاندمی کرونا سبک زندگی خود را تغییر دادهاند، یکی از مهمترین اتفاقات رو آوردن آنها به ،ید اینترنتی بوده است. پیش از این شاید تنها در مواقع ضروری کاربران به فروشگاه های اینترنتی مراجعه می،د. هنوز ،ید حضوری و رفتن به مغازهها نسبت به ،ید آنلاین طرفدار بیشتری داشت. برآورده شدن نیازهای اصلی مردم به فروشگاه های آنلاین وابسته نبود و این مسئله جامعیت نداشت. اما درچند سال اخیر تمام این قواعد به کلی تغییر کرد و فروش آنلاین به اصلیترین روش بازاریابی تبدیل شد. برای راهنمایی بیشتر توصیه می کنیم حتما مطلب مزایای بازاریابی پیامکی ؛ سکوی پرتاب ،بوکار شما را مطالعه کنید.
مزایای بازاریابی پیامکی ؛ سکوی پرتاب ،بوکار شما
همهی ما این روزها به ،ید آنلاین و استفاده از فروشگاه های اینترنتی به نوعی وابسته شدهایم. دیگر مردم ترجیح میدهند تا مایحتاج زندگی خود را از طریق سفارش آنلاین تهیه کنند. به همین دلیل صاحبان ،بوکار نیز محصولات خود را از تمام پلتفرمها تبلیغ میکنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. یکی از بهترین روشها برای این کار استفاده از بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی است. زیرا از طریق آن در کوتاهترین زمان ممکن به انبوهی از مشتریان و کاربران جدید میتوان دسترسی پیدا کرده و خدمات خود را معرفی کنید.
هر ،بوکاری با هدفی مشخص فعالیت خود را در بازاریابی آغاز میکند. در کمپینهای تبلیغاتی نیز تلاش میشود از مهمترین متدها استفاده شود تا بیشترین فروش را داشته باشند. بهره بردن از این روش نیاز به یک برنامهی اساسی و پیروی از اصول آن دارد. پس از آنکه با تعاریف و نحوهی انجام آن آشنا شدید بهتر است بد،د چه کاربردهای ویژهای برای شما فراهم خواهد کرد. با ارسال پیام کوتاه در فروشگاه اینترنتی خود، میتو،د انتظار مزایای زیر را داشته باشید:
- افزایش ارزش ترافیک نهفته (۲ تا ۳ برابر احتمال ،یداران بیشتر)
- جلوگیری از رها شدن سبد ،ید مشتری
- تحلیل و بررسی بازخورد مخاطب
- ایجاد یک لیست موثر برای بازاریابی پیامکی (نرخ تبدیل ۲ تا ۴ در مقابل ایمیل)
- صرفه جویی در وقت و هزینه در پشتیب، مشتری (۱۰ برابر کارآمدتر از تماس تلفنی، ۴ برابر بیشتر از ایمیل)
- افزایش رضایت مشتری
- افزایش نرخ بازگشت سرمایه
- سرعت بالای ارسال و دریافت
- آگاهی از نام برند و ،بوکار در میان مردم
- بالا رفتن نرخ تعامل با مشتری
مزایای کلی استفاده از پیام کوتاه در یک تجارت الکترونیکی نیز با رضایت بالای مشتری مشهود است. مخاطب امروزه از تمام پلتفرمهای مجازی برای بدست آوردن نیازهای خود استفاده میکند. اما نکتهی مهم این است که هنوز پیامک را به رسمیت شناخته و پذیرای تبلیغات و اطلاعرس، از این طریق هم است. نکتهی دیگر هزینهی کم ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی است. برای بازاریابان این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است که بودجهی کمی برای روش تبلیغاتیای با بازخورد من، اختصاص دهند. بنابراین بهترین فرصت برای بازاریابان این است که از ارسال انبوه پیامک به مخاطبان جهت رشد ،بوکار و فروش خود در حال حاضر استفاده کنند.
چند نمونه بازاریابی پیامکی برای ،بوکارهای آنلاین
بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی و موفقیت در آن نیاز به چنین ایدههایی دارد. شما ممکن است از این موارد یاد شده در تبلیغات آنلاین شبکههای مجازی استفاده کنید. اما تلفیق آنها همراه با پیامک میتواند فروش بالای محصولات شما را تضمین کند. تنها کافیست اصول اولیه را بکار ببرید و تحلیلی صحیح از عملکرد کمپین بازاریابی خود داشته باشید.
نکتهی پای، …
اهمیت و مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی
چرا از بازاریابی پیامکی برای تجارت الکترونیکی استفاده میکنیم؟
- نرخ تعامل با مشتری: ارسال پیام کوتاه فرصتی باورن،ی برای جلب توجه مشتری است. پیام کوتاه ۹۸٪ نرخ باز شدن، که ۹۰٪ آن ظرف ۳ دقیقه است را دارد. این اتفاق بسیار موثرتر از نرخ باز شدن برای ایمیل که ۳۰٪ است. ارسال پیامک شخصیسازی میشود. مانند یک مکالمه صمیمانه با یک دوست، حس تعامل خوبی به مشتری میدهد. به همین دلیل مخاطب در کوتاهترین زمان ممکن به آن واکنش نشان میدهد و میزان اثربخشی بازاریابی پیامکی افزایش پیدا میکند.
- تاثیر و کارایی بالا: ارسال پیامک تعداد تماسهای خدمات مشتری را کاهش میدهد. به طور متوسط این مورد با شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۷ درصدی تعداد تماس همراه است. پاسخ متن نوشتاری کوتاهتر است و نوشتن آن زمان کمتری نسبت به ایمیل میگیرد. مشتریان نیز میتوانند هر زمان که برایشان راحت باشد پیامی سریع را در پاسخ ارسال کنند. مشاغل هم این امکان را دارند بدون نیاز به کارکنان پشتیب، ۲۴ ساعته، به صورت بلادرنگ یا همزمان (چند دقیقه یا چند ساعت بعد) پاسخ دهند. مشتریان از طریق تلفنهای همراه خود همیشه در دسترس هستند.
- اعتماد سازی برای مخاطب: هنگام ،ید از فروشگاههای ناآشنا، مشتریان احساس عدم اطمینان میکنند. در نهایت این عدم اطمینان منجر به تردید و بیعملی آنها میشود. اینجاست که ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن همراه راه حلی من، برای این نوع ،بوکارهای تازهکار ارائه میدهد. ارسال پیامک انبوه به مشاغل تجارت الکترونیکی کمک میکند تا از سد مجازی غیر قابل اعتماد با مشتریان خود عبور کنند. مشتریان با دریافت پیامکی شخصیسازی شده احساس میکنند که مورد توجه و احترام قرار گرفتهاند. همه اینها اعتماد مورد نیاز برای داشتن یک فروش موفق را افزایش میدهد.
در این میان تلاش شد که هم از طریق شبکههای اجتماعی و هم دیگر روشهای تبلیغات ،بوکارهای آنلاین خود را به مشتریان شناسایی کنند. شاید هر چند وقت یکبار یک متد جدید معرفی شد و در فروش بالا نیز تاثیر داشت اما پیام کوتاه همچنان مورد استفاده قرار گرفت و اساماس مارکتینگ رکن اصلی تبلیغات بود. تاثیر مثبت و کاربرد فوقالعاده بازاریابی پیامکی در فروش اینترنتی آنقدر چشمگیر بود و هست که هنوز بازاریابان از آن بهره میبرند. در ادامه بیشتر شما را با مزایای این روش و دلایل استفادهی آن آشنا خواهیم کرد.