چگونه استعلام خلافی ماشین را با پیامک بگیریم؟(آسانترین راه)

همانطور که در ابتدای مطلب بدان اشاره شد، به واسطه زیاد و رایج بودن تخلفات رانندگی، روش‌های بسیاری برای استعلام و پرداخت آن وجود دارد که پس از ذکر روش استعلام خلافی ماشین با پیامک، در ادامه به سایر روش‌ها نیز خواهیم پرداخت:

استعلام خلافی خودرو به صورت حضوری

چگونگی روش استعلام خلافی ماشین با پیامک

چگونگی روش استعلام خلافی ماشین با پیامک

اگر بخواهیم در میان اپلیکیشن‌های موبایل که به جهت استعلام خلافی خودرو قابل نصب بر روی گوشی‌های اندروید و IOS هستند، به معتبرترین آن‌ها اشاره کنیم، باید اپلیکیشن‌های «فرمون» و «قبضینو» را مثال بزنیم، چراکه هر دوی آن‌ها علاوه‌ بر داشتن این مزیت، قابلیت‌های بی‌شمار دیگری نیز دارند.

دریافت و پرداخت خلافی خودرو به صورت آنلاین

دریافت و پرداخت خلافی خودرو به صورت آنلاین

استعلام خلافی ماشین با پیامک

به محض اینکه عبارت «استعلام خلافی» را در اینترنت جستجو کنید، تعداد زیادی سایت‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های موبایل به شما پیشنهاد می‌شود که به وسیله آن‌ها می‌تو،د مسیر استعلام و پرداخت خلافی خودرو را برای خود آسان گرد،د.

بهره‌مندی از سایت‌های اینترنتی برای استعلام خلافی

در حال حاضر تنها شماره فعال برای استعلام خلافی ماشین با پیامک، شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ است.

  • روش استعلام خلافی ماشین با پیامک چگونه قابل انجام است؟

سایر نکاتی که باید درباره خلافی خودرو بد،د به شرح ذیل است:

  • جالب توجه است در صورت داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت، می‌تو،د مبلغ خلافی خودروی خود را از طریق دستگاه عابربانک (ATM) نیز پرداخت نمایید.
  • چک ، خلافی خودرو به صورت هر دو هفته یک بار ا،امی است، زیرا مهلت پرداخت جرائم رانندگی به مدت ۶۰ روز بوده و در صورت عدم پرداخت در این بازه زم،، دو برابر می‌شوند.
  • علی‌رغم اینکه خلافی خودرو به صورت آنی پرداخت می‌شود، پاک شدن جرایم رانندگی از سایت راهور با تأخیر صورت می‌گیرد که این زمان، بازه‌ای بین ۷۲ ساعت تا یک هفته است.
  • برخلاف تصور بسیاری از افراد، راهی برای استعلام خلافی خودرو به وسیله پلاک خودرو یا موتور و یا کد ملی شخص وجود ندارد.
  • در صورتی که برای مواردی چون پرداخت جرایم رانندگی، پاک شدن جریمه‌ها و یا حتی اعتراض به خلافی خودرو دچار مشکل شدید، می‌تو،د به صورت حضوری به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که در حال حاضر تنها شماره فعال برای استعلام خلافی ماشین با پیامک شماره مذکور است. ذکر این مطلب از این جهت مهم تلقی می‌شود که در گذشته شماره‌‎های دیگری مانند ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ و ۳۰۰۰۵۱۵۱ برای این امر وجود داشته‌اند که در حال حاضر همه آن‌ها غیرفعال هستند. هزینه پیامک استعلام خلافی ۳۵۰ تومان است که یا بر روی قبض ماهیانه خط تلفن همراه شما منظور می‌گردد یا از شارژ اعتبار شما ،ر می‌شود.

نکاتی که باید در روش استعلام خلافی ماشین با پیامک به هنگام ارسال کد (VIN) رعایت کنید

  • در زمان تایپ شماره ۱۷ رقمی (کد VIN)، بین آن‌ها فاصله نگذارید.
  • در هنگام تایپ حروف و عدد دقت لازم را به ،ج دهید، زیرا ممکن است بر اثر بی دقتی، هر کدام آن‌ها به جای هم تایپ شوند.
  • این کد یا شماره را می‌تو،د در سند و یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه خود نیز ملاحظه کنید.

سایر روش‌های دریافت خلافی خودرو

برای بهره‌مندی از این روش باید مراحل ذیل را انجام دهید:

  • به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه حضوری داشته باشید.
  • هزینه مخصوص این عملیات را پرداخت نمایید.
  • در نهایت با طی مراحل مربوطه جرایم خودرو و یا موتورسیکلت خود را تسویه کنید.
  • نکته بسیاری مهمی که باید مدنظر قرار دهید، این است که به مقدار مبلغ جریمه خود توجه داشته باشید؛ به این م،ی که اگر مبلغ جریمه شما بیشتر از یک میلیون تومان است، به جای مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید.

استعلام خلافی ماشین با کد دستوری (USSD)

[کل: ۰ میانگین: ۰]


منبع: https://sms.ir/car-violation-inquiry-by-sms/

استعلام خلافی ماشین با پیامک یکی از آسان‌ترین راه‌هایی است که می‌توان از آن به جهت دریافت و پرداخت خلافی خودرو بهره برد. برای استفاده از روش پیامکی به کد (VIN) نیاز دارید. این کد همان شماره ۱۷ رقمی در پشت کارت خودروی شماست که به شکل عمودی حک شده و با حروف (IR) آغاز می‌شود. کد (VIN) را باید از طریق پیامک (SMS) به سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال نمایید و منتظر پاسخ باشید، چراکه در پاسخ به پیامک ارسالی شما، مبلغ خلافی خودرو و تعداد دفعات آن، شناسه قبض و شناسه پرداخت نیز ارسال می‌گردد.

تخلفات رانندگی زم، رخ می‌دهد که رانندگان قو،ن راهنمایی و رانندگی که عملکرد وسایل نقلیه در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را تعریف و تنظیم می‌کند، نقض کنند. از آنجایی که این تخلفات بسیار رایج هستند، روش‌های زیادی برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد. قطعاً با وجود هرج ‌و‌ مرج در کلان شهرها و مشغله‌هایی که در زندگی‌های امروزه شاهد آن هستیم، مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ و ایستادن در صف‌های طول، آن، بسیار وقت‌گیر و دشوار خواهد بود، از این‌رو یکی از آسان‌ترین راه‌هایی که می‌توان برای گرفتن خلافی خودرو انتخاب کرد، استعلام خلافی ماشین با پیامک است.

با استفاده از تلفن همراه و کارت ماشین خود می‌تو،د از طریق کد دستوری (USSD) خلافی خودروی خویش را استعلام نمایید. در گام اول باید کد دستوری #۱۱۰* را شماره‌گیری کنید. پس از انجام این کار، لیستی برای شما باز می‌شود که باید از میان گزینه‌های آن، گزینه استعلام خلافی خودرو را انتخاب نمایید. حال ،ت به وارد ، کد ۱۷ رقمی (کد VIN) مندرج در پشت کارت ماشین شماست. در این مرحله قادر به مشاهده و پرداخت خلافی‌ خودروی خود هستید اما پرداخت مبلغ ۳۵۰ تومان برای این امر ا،امی است. به همین دلیل این مبلغ از شارژ اعتبار شما ،ر یا به هزینه اس‌ام‌اس قبض تلفن شما اضافه می‌شود.

گرفتن خلافی ماشین با تلفن گویا

قطعاً تعداد زیادی سایت‌ها و درگاه‌های آنلاین وجود دارند اما به طور قطع تنها سایت مورد اعتماد در این میان، سایت پلیس راهور است. با مراجعه به سایت پلیس راهور به آدرس اینترنتی rahvar120.ir و وارد ، شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی، می‌تو،د جرائم خودروی خود را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

استعلام خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن‌‌های موبایل

سؤالات متداول:

بسیاری از مردم با مشغله‌های زیادی در زندگی خود دست و پنجه نرم می‌کنند که این امر، زمان را برای آن‌ها محدود کرده و ارزشمند‌تر می‌سازد، اما اگر شما شامل آن دسته از افرادی می‌شوید که زمان کافی برای انجام کارهای خود دارند یا عاشق رانندگی در سطح شهر هستند و یا حتی در صورت شاغل بودن، هنوز مرخصی ماهانه‌شان استفاده نشده، روش استعلام خلافی خودرو به صورت حضوری مخصوص شماست. گرچه شیوه‌‌ای قدیمی است اما مؤثر است!

شاید این پیامک‌ حامل خبر ناخوشایندی باشد اما حداقل دو مزیت مهم را به همراه دارد. اولاً اینکه در مورد تخلف یا تخلفات ماشینمان به ما آگاهی می‌دهد. ث،اً با ارسال این پیامک خلافی خودرو، پیگیری و پرداخت آن آسان‌‌تر می‌شود. اگر دوست دارید در مورد این روش استعلام خلافی خودرو بیشتر بد،د، با ما تا انتهای این مطلب از مطالب ایده پردازان همراه باشید.

امتیاز به این مطلب

این روش، همانطور که از نامش پیداست به اینترنت و تلفن همراه هوشمند نیازی ندارد، بلکه به ارائه اطلاعاتی چون پلاک خودرو و مبلغ خلافی آن احتیاج است. روش ساده تلفنی دریافت خلافی خودرو به راحتی با شماره‌گیری شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸-۰۲۱ امکان‌پذیر است اما باید این مورد را نیز به خاطر بسپارید که تماس تلفنی به علت حجم بالای تماس‌ها و مشغول بودن خطوط، می‌تواند زمان‌‌بر باشد. در این روش نیز مبلغ ۳۵۰ تومان از شارژ اعتبار شما ،ر یا به هزینه قبض تلفنتان اضافه می‌شود.

استعلام خلافی خودرو به صورت حضوری، با کد دستوری (USSD)، با تلفن گویا، به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن‌های موبایل نیز امکان‌پذیر است.

برای استفاده از روش پیامکی به کد (VIN) نیاز دارید که باید از طریق پیامک (SMS) به سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال شود. این کد همان شماره ۱۷ رقمی در پشت کارت خودروی شماست که به شکل عمودی حک شده و با حروف (IR) شروع می‌شود.

  • سایر روش‌های استعلام خلافی خودرو کدامند؟

برای مثال در اپلیکیشن‌ فرمون که می‌توان آن را از طریق گوگل‌ پلی یا کافه‌ بازار دانلود کرد، ضمن امکان استعلام خلافی خودرو، قابلیت‌هایی چون آزمون آیین‌نامه رانندگی، قیمت‌گذاری خودرو و ،ید بیمه شخص ثالث نیز وجود دارد. بعد از دانلود و نصب برنامه مورد‌نظر، با اسکن بارکدی (خطوط باریک و پهن مشکی رنگ) که در گوشه و سمت راست پشت کارت ماشین شما قرار دارد، قادر به استعلام و پرداخت خلافی‌های خودرویتان هستید.

نتیجه‌گیری

کد (VIN) همان شماره ۱۷ رقمی در پشت کارت خودروی شماست که به شکل عمودی حک شده و با حروف (IR) آغاز می‌شود. این شماره را می‌تو،د در سند و یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه خود نیز بیابید.

  • شماره پیامکی فعال برای استعلام خلافی ماشین کدام است؟