چگونه در انتخابات 1400 پیروز شویم؟ 🎯

در فرهنگ فن‌آوری امروز، اگر وب سایت شما اطلاعات کافی را نداشته باشد، رای دهندگان احتمالاً این عدم هیجان را با دلایل نامزدی شما مرتبط می‌کنند. به جای داشتن حقایق اساسی در مورد پیام کمپین خود در وب سایت:

  • یک وبلاگ سرگرم کننده با تولید محتوای جذاب داشته باشید.
  • مداوم ع،‌ها و ویدیوهای تیم و تبلیغاتی را به طور مداوم بارگزاری کنید.
  • بیوگرافی کامل خود و رزومه‌ای از فعالیت‌هایی که داشته‌اید را منتشر کنید.
  • سایر ،اصر تعاملی با مخاطب را در سایت خود در نظر بگیرید.

هر کمپین انتخاباتی باید با این سوال شروع شود: “چگونه در انتخابات پیروز شویم؟” سوالی که نیاز به تحلیل و پاسخ قاطع از سوی فرد کاندیدا و تیم او دارد. تمرکز بر روی چرایی و چگونگی بردن در رقابت انتخابات باید مدت‌ها پیش از شروع آن صورت بگیرد. متأسفانه، بارها شده که این تصمیم بر اساس شواهد موجود ناکافی یا صرفاً با فرض این که یک حزب سیاسی مسلط به پیروزی انتخابات است، اتخاذ شده است.

همیشه در نظر داشته باشید که هیچ جایگزینی برای مکالمه متقابل به خصوص در انتخابات وجود ندارد.

سیاست همیشه بر مبنای شخصیت فرد است. در مرحله‌ی دوم است که خط مشی‌ها اهمیت پیدا می‌کند. ما به نامزدهایی نیاز داریم که از برداشتن قدم‌های مهم نمی‌ترسند و آنچه که هستند را با رای دهندگان به اشتراک می‌گذارند. هر سیاستمداری باید داست، مهم و جالب برای مردم داشته باشد. مردم دوست دارند که با زوایای پنهان شخصیتی و زندگی این کاندیداها بیشتر آشنا شوند. اگر کاندید مورد نظر بتواند داستان اقدامات و اه، خود را به درستی بیان کند، شانس بیشتری برای برنده شدن در انتخابات خواهد داشت.

اخیراً چرخه‌های تبلیغات و انتخاباتی “داده محور” نامیده می‌شود. اگر واقعاً می‌خواهید رأی دهندگان خود را درک کنید و بشناسید، بله، شما به داده‌هایی مربوط به آن‌ها نیاز دارید. پیشینه‌ی افراد با گرایش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. باید بد،د برای چه دسته از افراد می‌خواهید تبلیغ کنید و کاندید شوید. چنین اطلاعاتی قطعا به آس، به دست نمی‌آید. اما در صورت دستیابی به آن تاثیر شگفت‌انگیزی در جریان کمپین انتخاباتی خود مشاهده خواهید کرد.

تاثیر گفتمان و بررسی نگرش‌های مختلف سیاسی در پیروزی انتخابات

در نزدیکی زمان هر تبلیغات انتخاباتی ، روند مبارزات سیاسی می‌تواند برای کاندیداها و تیم آن‌ها بسیار چالش برانگیز و طاقت فرسا باشد.  به ویژه اگر در یک رقابت تنگاتنگ و مهم این اتفاق برگزار شود. برای بسیاری از این افراد هدف از حضور و هزینه در کمپین‌ها، پیروزی در انتخابات است. سوالی که همواره و با گذشت زمان مطرح می‌شود این است که چگونه در انتخابات پیروز شویم و برای این هدف بزرگ به چه چیزهایی نیاز داریم؟

بنابراین استراتژیک فکر کنید و یک تیم خبره و حرفه‌ای برای مبارزات تبلیغاتی و انتخاباتی را جمع‌آوری کنید. این اتفاق باعث می‌شود با برنامه‌ای دقیق و حساب شده به استقبال از رویداد انتخابات پیش‌رو بروید. همچنین مردم نیز متوجه می‌شوند که شما با هدف‌گذاری و اصولی از پیش تعیین شده به میدان آمده‌اید.

۴. بودجه خود را مدیریت کنید

هنوز و با گذشت زمان‌های بسیار از برگزاری انتخابات در سراسر دنیا، انتخاب شعار انتخاباتی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ،اصر پیروزی در انتخابات به حساب می‌آید. اگر به معروف‌ترین رئیس‌جمهورهای دنیا و سیاست‌مداران دقت کنید، شعاری که برای کمپین خود انتخاب کرده‌ بودند هنوز هم به یاد مردم مانده است. تاثیر کلمات شعاری که در راستای هدف نامزد و همچنین خواسته‌ی مردم باشد در نتیجه‌ی انتخابات غیرقابل انکار است.

[کل: ۴ میانگین: ۳.۵]


منبع: https://sms.ir/،w-to-win-elections/

به ویدیوی زیر توجه کنید. در این مصاحبه که از مردم و با سوال بدقولی چه تاثیرات و چه جنبه‌ای از طرف شما دارد آغاز می‌شود. از مردم سوال می‌پرسند که مواجهه شما با فرد بدقول در زندگی چگونه است؟ پاسخ‌هایی که به این سوال داده می‌شود تامل برانگیز است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن را تماشا کنید.

در همین قدم اول توصیه می‌کنیم که بیایید با اصول اولیه آشنا شوید! مح،ه اینکه به چه تعداد رای برای پیروزی در انتخابات خود احتیاج دارید، قدمی است که همه باید از آن شروع کنید. اگر در این رقابت چند نامزد وجود دارد، باید این موضوع را در نظر بگیرید و بد،د که هدف شما برای مثال ممکن است کمتر از ۵۰٪ آرا باشد. شما در ابتدای کار نیاز به تحلیل شرایط موجود و بررسی قو،ن دارید. باید بد،د که از میان نامزدهای مختلف چند درصد احتمال رای به شما وجود دارد. اگر به کمتر از آن ممکن است برسید، باید ببینید که چه راهکارهایی در نظر دارید تا رای بیشتری ،ب کنید. مهم‌ترین اقدام این است که هدف‌گذاری صحیح و منطقی‌ای داشته باشید. اگر همین نکته‌ی ساده اما ضروری را رعایت نکنید قطعا در ادامه‌ی مسیر به مشکلات اساسی برخورد می‌کنید.

هدف گذاری کاندیداهای انتخاباتی برای ،ب رای حدا،ری از شرکت کنندگان

۲. با گفتن داستان خود با رای دهندگان ارتباط برقرار کنید

نامزد شما می‌تواند در میدان مبارزاتی انتخاباتی مقتدر ظاهر شود و هرگز شخصی را که در مقابل وی رقابت می‌کند را دست کم نگیرید. برای انجام این کار، شما باید چنان مبارزات انتخاباتی خود را پیش ببرید که در پایان چرخه‌ی انتخابات، از دانستن اینکه همه‌ی تلاش و اقدامات خود را انجام داده‌اید، احساس رضایت کنید.

نکات تکمیلی و پای،

تاثیری که گفتگو و صحبت ، بر روی فرد مقابل می‌گذارد از هر گونه تبلیغ آنلاین و یا وعده‌های انتخاباتی بیشتر است. رای دهنده نیاز دارد که از خود شما بشنود که برنامه‌ای برای پس از پیروزی در انتخابات دارید. بنابراین راه گفتگو را بر روی مخاطبان خود هرگز نبندید و به شهر‌ها و مراکز مختلف تجمعی بروید و با آن‌ها صحبت کنید.

۹. از تجربیات پیشین و نگرش‌های مختلف سیاسی استفاده کنید

پیشنهاد ما این است که از راهنمایی چون مطلب پیش‌رو استفاده‌ی دقیق کنید. با این کار شما اکنون برای مبارزات انتخاباتی خود یک بنیاد و برنامه‌ی جدی دارید. با توجه به هدف خود، از اصول حساب شده پیروی کنید تا پیروزی در انتخابات را بدست آورید.

اگر می خواهید در این رویداد سیاسی و پیچیده پیروز شوید، باید بد،د که در مقابل چه ،، برای رقابت قرار گرفته‌اید. شما در اصل باید بخواهید که همه چیز را در مورد آن‌ها بد،د، از تعداد بالای فالوورهای رسانه‌های اجتماعی گرفته تا موثر و جذاب بودن وب سایت مبارزات انتخاباتی آن‌ها. تمام اطلاعات موجود از پیشینه و برنامه‌ی رقبا باید بدست بیاید و تحلیل شود.

شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر مهم‌ترین نقش را در تبلیغات انتخاباتی دارند.

بسیاری از نامزدهایی که طی سالیان پیشین در انتخابات ش،ت خوردند، اغلب‌شان معتقدند که اگر زودتر یک مدیر تبلیغات استخدام می‌،د شاید این اتفاق برای‌شان نمی‌افتاد. زیرا آن‌ها متوجه شده بودند که سرمایه گذاری جدی در یک کارزار مبارزاتی نسبت به هر چیز دیگری رای بیشتری برای‌شان ،ب خواهد کرد. برنامه‌ریزی دقیق و یک استراتژی محکم و هدف‌دار از تأثیرگذارترین کارهایی است که می تو،د با انجام یک کمپین انجام دهید.

البته در مواردی نادر حتی اگر داده‌ها یا اطلاعات زیادی در مورد حریف خود نداشته باشید، شاید بتو،د در این جدال سیاسی پیروز شوید. اما توصیه ما این است که بد،د چند میتینگ حضوری یا آنلاین برگزار می‌کنند، چه مقدار پول برای بودجه در نظر می‌گیرند، حضور آن‌ها در شبکه های اجتماعی چگونه است یا چند حضور خاص دارند. سپس پس از بررسی این موارد ،ن بزنید که ممکن است بیش از این‌ها باشد. زیرا در چنین رقابت‌هایی اطلاعاتی اینچنینی به شکل کامل به بیرون درز نخواهد کرد.

پیش از هر زمان دیگری قطعا می‌د،د که شبکه‌های اجتماعی چه تاثیر شگرفی در زندگی مردم دارند. دسترسی به گوشی‌های هوشمند و عضویت در این رسانه‌ها برای ا،ر مردم امکان پذیر شده است. به همین دلیل در سال‌های اخیر کمپین‌های تبلیغاتی در این پلتفرم‌ها بیش از هر روش دیگر مورد استقبال قرار گرفته است. از رسانه‌های اجتماعی در سیاست به منظور انتشار پیام‌های سیاسی به رای دهندگان استفاده می‌شود که می‌تواند تجربه‌ی بسیار موفقی برای کاندیدها باشد.

به یاد داشته باشید که این شعار نباید زننده و یا غیر مرتبط با کاری که در آینده می‌خواهید انجام دهید باشد. همچنین به دلیل اینکه چنین شعاری تا سال‌های سال در ذهن همگان می‌ماند، باید چیزی نباشد که شما نتو،د انجام دهید.

ارزیابی اینکه این حزب و طرفدارانش چقدر قوی یا ضعیف است باید سوال بعدی شما باشد. شما می‌تو،د این کار را با پرسشنامه‌ها و نظرسنجی‌هایی که اصولا مقیاس اندازه‌گیری آن ۱ تا ۵ است انجام دهید. ۱ به م،ای کاملاً به حزب وفادارند و ۵ خیلی وفادار نیستند است. این پرس‌شنامه را می‌تو،د در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری به آن رجوع کرده و پاسخ دهند.

انتخابات فرصتی طلایی برای هر سیاستمداری است که بتواند خود را در عرصه‌ی جدی‌تر (ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس، نمایندگی شورای شهر و روستا) محک بزند. اما همانطور که اشاره کردیم چنین پروسه‌ی سخت و مهمی نیاز به پیروی از یک سری اصول اولیه دارد. اگر بدون هیچ برنامه‌ریزی قبلی و یا مشاوره از افراد خبره این کار را شروع کنید قطعا با ش،ت روبرو می‌شوید.

نکاتی برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰

در کنار تبلیغات آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، ارسال انبوه پیامک انتخاباتی سالیان سال است که بازخورد بشدت مهم و تاثیرگذاری داشته است. اغلب کاندیداها برای اطلاع‌رس،‌های مهم مربوط به کمپین خود از پیامک انبوه استفاده می‌کنند. ارسال کد انتخاباتی، در جریان گذاشتن مردم از زمان برگزاری کمپین‌ها، ارسال شعار تبلیغاتی و دیگر موارد مهم با پیامک انتخاباتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر است.

ممکن است فردی هزینه‌های هنگفتی برای تبلیغات انجام دهد و در نهایت رقابت را ببازد؛ و یا فرد دیگر تنها با چند روش ساده اما تاثیرگذار راز موفقیت در انتخابات را کشف کند و برنده شود.

دانستن سابقه رأی دادن افراد مختلف اطلاعات زیادی را در مورد عقاید آن‌ها و گرایش سیاسی‌‌شان و همچنین درباره اه، شما نشان می‌دهد. باید بد،د که این روش‌های تبلیغاتی که در پیش گرفته‌اید آیا منجر به جمع‌آوری رای از سوی مردم می‌شود؟ تا چه حد احتمال رای دادن به شما و حزبی که دارید وجود دارد؟ پاسخ به این سوالات مهم شانس شما برای پیروز شدن در انتخابات ،ن می‌زند.

  • احتمال داوطلب شدن؟

شما برای اینکه یک حضور رسمی و معتبر در فضای اینرنت داشته باشید، باید یک وب سایت کاربرپسند و کامل درباره‌ی خود در اینترنت ایجاد کنید. برخی از خبرگزاری‌ها و دیگر افرادی که در جریان انتخابات هستند نیاز دارند تا از منبعی قابل اعتماد به نام وب سایت شخصی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر بیشترین تاثیر را برای ،ب آرای انتخاباتی دارند

به ،وان بخشی از یک سازمان خوب تبلیغاتی، همیشه باید بد،د که کجا پول ،ج می‌شود. مواردی مانند هزینه درخواست باید در نظر گرفته شود، تمام موارد مربوط به تبلیغات، هزینه‌های رفت و آمد اعضای تیم، اجاره دفتر، دستمزد کارکنان، هزینه‌های خورد و خوراک، هزینه‌های پذیرایی برای رویدادها، تج،ات فنی و هر نوع ،یدی که در این دوران نیاز است. همه این‌ها ممکن است هزینه‌های لازم برای کمپین شما باشد.

بعضی از کاندیداها گمان می‌کنند که هر روشی که قبلا استفاده شده و منجر به پیروزی شده هنوز هم موثر است. آنچه البته مورد نیاز است، تجزیه و تحلیل نتایج انتخابات گذشته و مشخصات جمعیتی رای دهندگان است. با اینکه این نکته بسیار مهم است این فقط یک نقطه شروع است.

همه‌ی این‌ها محتوای خاص به حساب می‌آیند که در ذهن مخاطبان ممکن است سال‌ها بماند. از طرفی هر کدام از این شبکه‌ها اعم از اینستاگرام، توییتر، تلگرام و … یک سری متدهای مختلفی برای تولید محتوای تبلیغاتی دارند. لازم است که برای هر یک از آن‌ها استراتژی بخصوصی داشته باشید. با در نظر داشتن این نکات و همچنین راهنمایی گرفتن از یک مشاور تبلیغات انتخاباتی و دیجیتال مارکتینگ می‌تو،د از چنین ابزارهای آنلاین و اطلاع‌رس، رایگان به شکل بسیار کارآمد بهره ببرید.

پیامک نه تنها در این زمینه بلکه در دیگر کمپین‌های آنلاین و تبلیغاتی نیز بازخوردهای بشدت تاثیرگذاری از سوی مردم گرفته است. این روش در کم‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه، تضمین کننده‌ی به موفقیت رسیدن اغلب رویداهای تبلیغاتی است.

برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی از تیم تلبیغاتی خود بخواهید که ایده‌هایشان را با شما به اشتراک بگذارند. تلاش کنید که تمام شعارهایی که پیشنهاد می‌شود را بررسی کنید تا بهترین و درست‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. از این شعار در اغلب برنامه‌های تبلیغاتی استفاده کنید. باید این جمله در طی کمپین و ماه‌های برگزاری انتخابات در ذهن مردم جای بگیرد. شعار انتخاباتی شما از حیاتی‌ترین اقداماتی است که باید انجام دهید.

۸. بیرون بروید و شروع به برگزاری کمپین‌ها و دیدارهای حضوری کنید

این کار تا آنجا پیش رفته است که شبکه‌های اجتماعی در انتخابات نقش‌های کاملاً جدیدی را در سازمان‌های سیاسی ایفا می‌کند. اکنون صدها فرد مشتاق، باهوش و خلاق را می‌بینیم که پشت میزهای جهان نشسته‌اند و توییت می‌کنند، داده‌ها را تجزیه و تحلیل می کنند و فیلم‌های تبلیغاتی می‌سازند.

اینکه مردم متوجه شوند می‌توان روی رفتار و شخصیت کاندیدا حساب کرد و به او رای داد از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای بسیاری از مردم پیش از هر گونه تبلیغات عجیب و غریب و شعارهای جنجالی انتخاباتی ، خود فرد مهم است. شخصیتی که عمیق و تاثیرگذار باشد و بتواند مشکلات مردم را درک و حل کند. واقعیت این است که اگر مردم نتوانند با نماینده خود ارتباط برقرار کنند، خود را موظف نمی‌دانند که به او رأی دهند.

۳. تیم مبارزاتی انتخاباتی استراتژیک استخدام کنید

پرسیدن از افراد که طرفدار کدام احزاب هستند، اطلاعات مهمی است. با این کار به اه، جمع‌آوری رای از طرف شرکت‌کنندگان نزدیک می‌شوید. دیگر جنبه‌ی مثبت این پاسخ‌ها این است که ا،ر مردم مشکلی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات با شما ندارند. به این منظور که آن‌ها به شما اعتماد دارند.

  • ارزیابی احزاب

بسیاری از رأی دهندگان علاقه مند به شرکت در رأی گیری نخواهند بود مگر اینکه در شخصیت یک نامزد نکته و مورد خاص و متفاوتی را ببنید.

در همان ابتدا و پیش از شروع کار به شکل رسمی، فرد کاندیدا و تیم او باید بدانند که هیچ تضمینی برای برنده شدن وجود ندارد.

برای بالابردن شانس پیروزی در انتخابات باید به دقت برنامه‌ی رقبای خود را بررسی کنید.

کاندیداهای باتجربه‌ای که در گذشته در انتخابات شرکت کرده‌اند این واقعیت را تایید می‌کنند. جمع‌آوری داده‌های زیر می‌توانند در موفقیت فعالیت‌های تبلیغاتی به شما کمک کنند:

  • طرفداران احزاب

برای ارسال پیامک انتخاباتی نیاز به یک سرویس ارائه دهنده این خدمات دارید. اما پیش از آن بهتر است بد،د که چگونه باید به شکلی اصولی و دقیق از امکانات فرآوان این سیستم اطلاع رس، استفاده کنید. 

۷. یک شعار انتخاباتی تاثیرگذار در نظر بگیرید

امتیاز به این مطلب

هدف این است که مردم در مورد نامزد شما صحبت کنند زیرا، در یک رقابت تنگاتنگ و جنگ انتخاباتی، شناخت نام شما به م،ای همه چیز است. اگر عموم مردم درباره‌ی نامزدی شما چیزی نمی‌دانند یا به آن اهمیت نمی‌دهند، به احتمال بسیار کمتری در روز انتخابات به نفع شما رأی می‌دهند. بنابراین سعی کنید وب سایت خود و حضور آنلاین خود را فعال کنید تا رای دهندگان در مورد نامزدی و پیام انتخاباتی که در نظر دارید صحبت کنند.

۶. پیامک انتخاباتی ارسال کنید

وقتی صحبت از هرگونه کارزار سیاسی به میان می‌آید، کارآیی و نمایان بودن تلاش کاندیدا از اهمیت بالاتری برخوردار می‌شود. به این م،ا که ارتباطی دوجانبه و رو در رو با مردم و رای دهندگان برقرار شود. از نظر برخی از سیاستمداران، آن‌ها امید خود را برای پیروزی به جنبه و تاثیر تبلیغات “رودررو با مردم” می‌بینند. گفتگو با منتخبان شما ضروری است زیرا زمینه‌ای را برای بحث و بازخورد فراهم می‌کند، که در اصل همان چیزی است که سیاست به آن نیاز دارد. اتفاقی که به‌سادگی نیز رخ نمی‌دهد.

آنچه ممکن است در نگاه اول برای این رویداد سخت به نظر برسد این است که هیچ دیدگاهی نسبت به انتخابات نداشته باشید. برای اینکه بتو،د از این رقابت سربلند بیرون بیاید نیاز دارید که برنامه‌ای مشخص و هدف‌دار داشته باشید. انتخابات مانند مسابقات المپیک است؛ به همان اندازه طاقت‌فرسا و مهم. در بسیاری از مسابقات تنها یک مقام اول وجود دارد، اما رسیدن به آن رتبه می‌تواند یک موفقیت شگفت‌انگیز و جه، محسوب شود. به ،وان ،ی که خود را در این راه پر پیچ و خم قرار داده باید بد،م چگونه برای انتخابات برنامه ریزی کنیم و به چه چیزهایی احتیاج داریم که با موفقیت آن را به پایان برس،م. پس برای چگونگی آمادگی صد در صدی بهتر است موارد و نکات طلایی مربوط به پیروزی در انتخابات را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را به دقت مطالعه و بکار ببرید.

۱. برای ،ب تعداد آرای مورد نیاز هدف‌گذاری کنید

بنابراین با وجود راه‌های بسیاری که وجود دارد و روز به روز به آن اضافه می‌شود، پیروز شدن در این رقابت سخت کار دشواری است. اما اگر با علم به این نکته‌ی مهم و همچنین پیروی از یک سری اصول اولیه از سوی افراد و یا منابع با تجربه، به سراغ چنین رویداد مهمی بروید، می‌تو،د کمپینی موفق و نتیجه‌ای مورد انتظار را بدست آورید. در ادامه‌ی این یادداشت ما سعی داریم نکات و روش‌هایی که برای کاندیداهای انتخاباتی و اعضای تیم تبلیغاتی آن‌ها ضرورت بسیار دارد را به به طور کامل توضیح دهیم تا راهنمایی برای ،ب پیروزی در انتخابات برای آن‌ها باشد.

۱۰ گام مهم و تاثیرگذار برای پیروزی در انتخابات

با ارسال پیامک انتخاباتی می‌تو،د اه، و برنامه‌های خود را در سطح گسترده به اطلاع مردم برس،د.

داشتن چنین هزینه‌های بالایی مست،م خلاقیت در مورد چگونگی ایجاد جریان‌های مختلف ،ب درآمد است. اطمینان حاصل کنید که هنگام انجام امور مربوط به پیش بینی مالی، طول، ترین ج، زم، ممکن را در نظر بگیرید زیرا در دوران انتخابات استرس شما را از بین می‌برد. باید نسبت میزان بودجه‌ای که برای هریک از این موارد در نظر می‌گیرید برنامه‌ریزی صحیح داشته باشید. با توجه به هزینه‌های جاری تلاش کنید بیشترین سود را از بودجه‌ی در نظر گرفته شده ببرید.

۵. ساخت وب سایت و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

در این مسیر ممکن است بخواهید افراد زیادی از طرق مختلف از شما حمایت کنند. اما اگر هنوز کاملاً از داوطلب شدن در مبارزات انتخاباتی خود مطمئن نباشید این تلاش‌ها بی‌فایده خواهد بود. به همین دلیل این داده‌هایی که به آن اشاره کردیم مهم است. اگر شما نیاز به افزایش طرفداران خود یا برگزار کنندگان رویدادها دارید، می‌تو،د از این مجموعه افراد مشتاق برای همکاری استفاده کنید.

۱۰. رقبای خود را دست کم نگیرید

با ظهور شبکه‌های اجتماعی و چرخه اخبار بیست و چهارساعته، رای دهندگان بیش از هر زمان دیگری درگیر و علاقه‌مند به این مسئله مهم هستند. این بدان م،است که حتی پیروزی در انتخابات کوچک و محلی نیز در سال‌های اخیر دشوارتر شده است. در نتیجه، مدیران کمپین و دیگر چهره‌های مهم کمپین باید سخت کار کنند تا بر مهارت پیروزی در مسابقات سیاسی تنگاتنگ تسلط داشته باشند.