یکی از ویژگیهای همهگیر رسانههای جمعی، امکان ثبت بازخورد از تجربههای مختلف مشتریان محسوب میشود؛ بنابراین اگر تا به امروز اهمیتی به مدیریت تجربه مشتری نمیدادید، خطر بزرگی در انتظار جایگاه برندتان است. یکی از بهترین کانالهای فروش برند، مشتریان خشنود هستند. معمولا افراد مختلف، نظر، انتقاد، پیشنهاد و هر نکتهای راجع به تجربه ،ید از یک برند یا دریافت خدمات را به اشتراک میگذارند؛ بنابراین رسانههای مورد علاقه مشتریان خود را بشناسید تا رفتار مشتریان را زیر نظر بگیرید.
بعد از ارسال کالا با اطلاع دادن مشتری از وضعیت مرسوله به بهبود کیفیت تجربه مشتری در ،ید از برندتان کمک کنید. ارسال نظرسنجی، فاکتور ،ید و کد رهگیری مرسوله کاربردهای مهم اس ام اس مارکتینگ محسوب میشوند. این روشها ساده، کمهزینه و منطبق بر بهروزترین روشهای بازاریابی است که تصویرسازی از برند و ایجاد مشتریان ثابت با این روشها انجام میشود.
معمولا روشهای افزایش فروش آنلاین به راههای کلیشهای و ایدههای کلی مثل تخفیف دادن و حضور در شبکههای اجتماعی ختم نمیشود؛ استفاده محدود از این روشها، ش،ت شما را به دنبال خواهد داشت! شناخت و استفاده از ابزارهای جدیدی مثل گوگل ادز، ارسال اشانتیون، حضور در شبکههای اجتماعی و پنل sms سکوی پرتابی برای فروش بیشتر محسوب میشوند. امروزه با دسترسی همه افراد به موبایلهای هوشمند، از روشهای قابل اجرا در تلفنهای همراه استفاده کنید. پنلهای پیامکی، تبلیغات کلیکی گوگل و فعالیت در شبکههای اجتماعی با این وسیله الکترونیک همیشه همراه، قابل انجام است. بااینحال اگر هنوز روشی برای بیشتر ، فروش اینترنتی پیدا نکردهاید، این متن برای شما نوشته شده است.
1. افزایش فروش آنلاین با پیشنهادات لحظهای به مشتری از طریق پنل پیامکی
نیش مارکتینگ به،وان یکی از روشهای بازاریابی اختصاصی به شمار رفته که برای تدوین استراتژی جذب گروههای خاصی از مشتریان استفاده میشود. در این روش بازاریابی یک گروه مشخص از مشتریان بالقوه را برای محصولات جدید یا تغییر در محصولات پیشین هدف قرار میدهیم.
4. افزونههای تبلیغاتی برای کلیک بیشتر؛ راهکار افزایش حضور در موتورهای جستجو
5. توجه به بازخورد مشتریان؛ از بهترین کانالهای افزایش فروش
با بهدست آوردن اطلاعات میتو،د تاثیر بهتری از تبلیغات دیجیتال بگیرید. از این اطلاعات میتوان به علاقهمندی و راههای جلب نظر مشتریان نیز دست پیدا کرد. برای مثال، از علاقهمندی مشتریان در اجرای کمپینهای تبلیغاتی و ارسال کالاهای رایگان به،وان هدیه یا اشانتیون استفاده کنید.
از ابزارهایی با سازوکار مشابه lookalike audiences (مخاطبان مشابه) در فیسبوک برای یافتن مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان ثابت استفاده میشود. در فیسبوک افراد فعال بسیاری هستند که دیتابیس اطلاعات برند شما را ذخیره کرده و در کمپین تبلیغاتی با دیگر کاربران فیسبوک به اشتراک میگذارند. مخاطبان علاقهمند به این اطلاعات توسط ابزار «مخاطبان مشابه» جذب ،بوکار شما میشوند. با lookalike audiences پتانسیلهای موجود در بازار و نیاز مشتریان را خواهید شناخت تا به وسیله آن تعداد مشتریان بالقوه را افزایش دهید؛ بنابراین از این ابزار برای نیچ مارکتینگ نیز میتوان استفاده کرد.
فعالیت در این رسانهها شما را از نقاط قوت و ضعف ،بوکارتان از دید مشتریان آگاه میکند. تولید محصول جدید، ارائه خدمتی تازه، تغییر در محصول و اضافه، پیشنهادات ویژه به خدمات یا محصولات یک استراتژی جدید برای بیزینس شناخته میشود. اگر بازخورد مطلوبی از مخاطبانتان نمیگیرید، با ارسال پرسشنامه یا نظرسنجیهای دورهای از طریق پنل اساماس، آنها را به تدوین استراتژی جدیدی برای فروش آنلاین دعوت کنید.
توجه به بازخورد مشتریان را بعد از اتمام ،ید فراموش نکنید
قرار دادن شمارش مع، در هدر وبسایت، جایی که به محض ورود به سایت در دیدرس قرار میگیرد، ایدهای من، برای القای حس اورژانسی بودن پیشنهادات فروش است. پنلهای پیامکی و ارسال پیام کوتاه فقط برای ترغیب مشتری به ،ید از برند نیست؛ گاهی برای نظرسنجیهای هفتگی و ماهیانه نیز میتوان این روش را به کار برد. همچنین از pop-up استفاده کنید؛ مشتری به محض ورود به سایت پیشنهادات لحظهای متعددی دریافت میکند. بااینحال برای استفاده از pop-up باید به مدت زمان نمایش آن توجه کنید. این ابزار نباید در بازههای زم، طول، روی سایت باقی بماند چرا که کیفیت تجربه کاربری را کاهش میدهد.
یک اشتباه رایج برای ،بوکارها، فراموشی مشتریان بعد از ،ید است؛ این کار پتانسیل بیزینس برای ایجاد مشتریان ثابت و ایجاد وفاداری در آنها را کاهش میدهد. یک راهکار رایج و ساده، ارسال اطلاعات ،ید از طریق پنلهای پیامکی و ایمیل است؛ به محض ثبت سفارش، اطلاعات کالا و هزینه آن را بههمراه قدرد، از ،ید برای مشتری ارسال کنید.
افزونههایی که برای کمپین تبلیغاتی کلیکی استفاده میشوند، شانس حضور برند را در صدر موتورهای جستجوی افزایش میدهند. نرخ کلیک بر اثر استفاده از تبلیغات کلیکی افزایش یافته و باعث بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو و درنتیجه افزایش فروش میشود.
تبلیغات کلیکی یکی از ترندترین روشهای فروش بیشتر است که در دیجیتال مارکتینگ استفاده میشود. برای مثال گوگل ادز یکی از روشهای بهینه برای افزایش فروش آنلاین است. این تبلیغات در مدت زمان کوتاه اجرا میشود و در این ایام فروش را به حدود ۵ برابر روزهای عادی میرساند. بااینحال تبلیغات کلیکی در گوگل با هزینه بالایی همراه است؛ ولی بهدلیل افزایش چشمگیر فروش یک راهکار ایدهآل تبلیغاتی محسوب میشود.
پیشنهادات موقت و محدود، ایدهای عالی برای فروش در لحظه است. عبارتهایی مثل «کد تخفیف با تعداد محدود ۵ عدد» یا «همین حالا ،ید کنید تا از تخفیف ۵۰۰ هزار توم، بهرهمند شوید.» در ذهن مخاطبان حس اضطراری بودن ،ید را ایجاد میکنند؛ درحالیکه این افراد برنامهای برای ،ید یا استفاده از یک محصول به سبب قیمت بالا را نداشته یا اکنون احساس نیازی برای ،ید آن ندارند؛ با کدهای تخفیف یا پیشنهادات لحظهای از طریق پنل پیامکی فراز، افراد به ،ید در لحظه ترغیب میشوند.
اگر از روشهای سنتی برای افزایش فروش آنلاین خسته شدهاید، وقت آن رسیده تا سامانههای پیامکی برای اجرای انواع بازاریابی و تبلیغات کلیکی را در برنامههای آتی بیزینس خود قرار دهید.