به چینش کلمات نمونههای بالا و ارتباط کپی رایتینگشان با شخصیت برند دقت کنید. متن تبلیغاتی شما باید منجر به فروش بیشتر شود. لازمهی فروش بیشتر، متقاعد ، مخاطب با ارائهی ویژگیهای منحصربهفرد محصول است.
کپیرایتینگ نوعی نوشتن تجاری است که با چینش جذاب و اصولی کلمات و عبارات کنار هم، مخاطبان را تشویق و ترغیب به ،ید محصول یا خدمات شما میکند. در واقع در کپیرایتینگ هدف شما تاثیرگذاری بر تفکر، رفتار و احساسات افراد برای ،ید محصول یا خدمت است؛ این تاثیرگذاری از طریق قدرت کلمات صورت میگیرد. در نهایت هدف اصلی ما از تبلیغنویسی جذب مخاطبان و مشتری ها به ،بوکار خود و فروش بیشتر محصول است. یکی از روشها برای جذب مخاطب، ارسال متن تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود از طریق پنلهای پیامکی به دست افراد است.
برای نوشتن یک کپی رایتینگ خوب باید نیازهای مخاطب را در اولویت قرار دهیم. یک متن تبلیغاتی خوب متنی است که به نیازهای مخاطب خود پاسخ دهد. در ادامه انواع مختلف کپی رایتینگ را با هم بررسی میکنیم:
- کپی رایتینگ شبکههای اجتماعی: در این روش متنهای تبلیغاتی را در شبکههای اجتماعی مانند: اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و… در قالب پست یا استوری به اشتراک میگذاریم.
- کپی رایتینگ سئو: به کپی رایتینگی میگویند که بر اساس کلمات کلیدی و با هدف بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجو و ،ب جایگاه در نتایج جستجوی گوگل انجام میشود.
- کپی رایتینگ محصول: هدف از کپی رایتینگ محصول نمایش ویژگیهای منحصر به فرد محصول شما به مشتریان است تا در نهایت به فروش بیشتر محصول منجر شود.
- کپی رایتینگ پاسخ مستقیم: در این شیوه از کپی رایتینگ تمرکز بر «لحظه» و «فوریت» است. در کپی رایتینگ پاسخ مستقیم با لحنی ترغیبکننده و ایجاد حس اضطرار، مخاطب را دعوت به اقدام سریع میکنند.
- کپی رایتینگ ،بوکار به مصرفکننده (B2C): به تبلیغ نویسی حرفهای میگویند که یک ،بوکار (مانند: فروشگاهها، سوپرمارکتها و شرکتها) برای مخاطب هدف خود (افرادی از جامعه) مینویسد.
- کپی رایتینگ ،بوکار به ،بوکار (B2B): به تبلیغ نویسی حرفهای میگویند که یک ،بوکار برای ارائهی خدمات یا محصولات خود به ،بوکاری دیگر مینویسد.
انواع کپی رایتینگ کدام است؟
یکی از راهها برای رساندن شعار تبلیغاتی خود به دست مخاطب بازاریابی پیامکی است. شما میتو،د با ،ید پنل اس ام اس، متنهای تبلیغاتی خود را از طریق اس ام اس مارکتینگ، بهصورت انبوه به دست مخاطبان خود برس،د.
قدم دوم شناختن علاقهها، ویژگیها و رفتار مخاطب هدف ما است که در دنیای بازاریابی آن را به،وان پرسونای مخاطب میشناسیم. متن تبلیغاتی شما برای مخاطب هدف و مشتریان آینده نوشته میشود. پس برای تاثیرگذاری متن تبلیغاتی باید مخاطب خود را بهدرستی بشناسیم تا دید واضحی از واکنش رفتاری او داشته باشیم.
قدم سوم تبلیغنویسی؛ نوشتن متنی ساده، شفاف، عاری از ابهام
برای نوشتن یک کپی رایتینگ حرفهای باید متن تبلیغاتی شما ساده، شفاف، عاری از ابهام و در عین حال جذاب باشد. کپی رایتینگ باید بهگونهای باشد که کنجکاوی مخاطب را برانگیزد. یکی از راهکارها برای اینکه شعار تبلیغاتی خود را به دست مخاطب هدف برس،د استفاده از پروموشن است. پروموشن به مجموعه فعایتهایی میگویند که هر ،بوکار برای اعلام حضور خود به مشتریان انجام میدهد. یکی از این راهها ایجاد صفحات وبسایت یا درست ، کاتالوگ است.
چهارمین قدم شعارنویسی تبلیغاتی؛ عدم استفاده از عبارات تخصصی
نوشتن کپی رایتینگ حرفهای، کار حساسی است که اصول خاص خود را دارد. کپیرایتینگ همانطورکه میتواند باعث رشد ،بوکار شما شود؛ قابلیت ضرر رساندن به ،بوکار شما را هم دارد. فقط با رعایت صحیح اصول تبلیغنویسی است که به هدف نهایی کپی رایتینگ (جذب مشتری و فروش محصول) میرسیم. یکی از موثرترین روشها برای اثربخشی بالای کپی رایتینگ در ذهن مخاطب، استفاده از اس ام اس مارکتینگ به همراه پنلهای حرفهای است. درصورتیکه سوالی دربارهی فروش پنل اس ام اس و بازاریابی پیامکی دارید، در ،مت نظرات پاسخگوی سوالات شما هستیم.