با این نوع بازاریابی شما میتو،د مشتریان بالقوه خود را در مورد انواع محصولات یا بهروزرس، آنها مطلع و همچنین خبرنامههای مختلف را با ایمیل یا سامانه پیامکی برایشان ارسال کنید.
برنامههای وفاداری در ریفرال مارکتینگ
در این روش شما باید محتوایی (ع،، فیلم و متن) جذاب و خلاقانه تولید کنید که بهسرعت در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. برای مثال اگر در زمینه آرایشی فعالیت دارید، با ایجاد یک ویدئو، محتوا یا متن تبلیغ آرایشگاه و به اشتراکگذاری آن، قطعاً مخاطبان زیادی را جذب خواهید کرد.
تاثیر بالای بازاریابی وابسته را برای ریفرال مارکتینگ فراموش نکنید
ریفرال مارکتینگ روشها و انواع متفاوتی دارد و باید براساس نوع تجارت خود، یکی از آنها را به کار بگیرید. در زیر به شرح این موارد میپردازیم.
بازاریابی دهان به دهان و مستقیم؛ مهمترین روش ریفرال مارکتینگ
ازآنجاییکه ارجاع باعث ایجاد حس اعتماد در افراد میشود، به سرعت آنها را به مشتریان وفادار تبدیل میکند. بر اساس تحقیقات انجمن بازاریابی آمریکا و Deloitte مشتریان ارجاعی بیشتر از سایر افراد در ،بوکار شما باقی میمانند و احتمال وفاداری آنها نسبت به مشتریان دیگر 37 درصد بیشتر است.
جذب مشتریان جدید با کمترین هزینه
در کنار همه مزایا، ریفرال مارکتینگ نکات منفی متفاوتی نیز دارد که بهتر است حتماً از آنها اطلاع داشته باشید.
این گزینه مهمترین و موثرترین روش بازاریابی ارجاعی است و در آن شما باید افراد را با ارائه انواع پاداشها، تشویق به معرفی خود کنید. برای ارائه این نوع خدمات پیشنهاد میکنیم با استفاده از دستگاه ثبت شماره به ایجاد بانک اطلاعات مخاطبان ،بوکارتان اقدام کنید. بهاینترتیب همیشه به لیست جامعی از مخاطبان برای تبلیغات و اطلاعرس، دسترسی خواهید داشت.
استفاده از ارجاع ایمیلی؛ یکی از روشهای ریفرال مارکتینگ
چالشهای پیش روی ریفرال مارکتینگ؛ نگاهی به معایب این استراتژی
با بازاریابی ارجاعی ترافیک و بازدید فروشگاه (حضوری یا آنلاین) شما افزایش زیادی خواهد داشت و در نتیجه فروش بیشتری را رقم میزنید.
ارتقای برند و افزایش اعتبار
اندازهگیری دقیق اثربخشی بازاریابی ارجاعی کمی چالشبرانگیز است؛ زیرا مشتریان از کانالهای متفاوتی مانند رسانههای اجتماعی مختلف و ایمیل به وبسایتتان مراجعه میکنند و ردیابی دقیق هر یک از آنها دشوار است. از طرفی ابزارهای زیادی نیز برای اندازهگیری ارجاعها وجود ندارد.
برند شما به نحوه ارائه خدمات یا محصولات به مشتریانتان بستگی دارد. گاهی اوقات یک مشتری ناراضی، به جای تبلیغ و ارجاع افراد دیگر، به ،بوکار شما آسیب وارد میکند.
در این روش، ،بوکارها با فرد یا شرکت دیگری همکاری و در ازای معرفی و تبلیغ محصولات یا خدماتشان، کمیسیون و مقداری هزینه پرداخت میکنند.
مشتریان شما با معرفی ،بوکارتان به دیگران، نوعی مهر تایید بر کیفیت محصولات یا خدماتتان میزنند؛ همین کار باعث افزایش اعتماد و اعتبار شما در بین افراد میشود.
مزایای ریفرال مارکتینگ؛ چرا این روش بازاریابی برای شما مفید است؟
ریفرال مارکتینگ نوعی بازاریابی زمانبر است و به اندازه تبلیغات پولی، خیلی فوری شما را به نتیجه نمیرساند. البته بااینوجود قطعاً سرمایهگذاری زم، روی آن ارزشش را دارد و درآمد زیادی را در طی طول،مدت برایتان رقم میزند.
احتمال سوءاستفاده و تقلب؛ یکی از معایب رفرال مارکتینگ
با وجود همه این موارد، انجام استراتژیهای بازاریابی ارجاعی قطعاً کار عاقلانهای است. درصورتیکه در کنار آن از انواع بازاریابیهای دیگر مانند تبلیغات ریتارگتینگ نیز استفاده کنید، قطعاً شانس تبدیل بازدیدکنندگان وبسایتتان به مشتری را افزایش میدهید.
نیاز به زمان و صبر برای مشاهده نتایج را در ریفرال مارکتینگ جدی بگیرید
برای اجرای ریفرال مارکتینگ از کانالهای تبلیغاتی ارزان و در دسترس استفاده کنید
ریفرال مارکتینگ فواید زیادی برای انواع تجارتها دارد که در این بخش متوجه دلایل اهمیت و مزایای استفاده از آن در ،بوکار خود میشوید.
ایجاد حس وفاداری در مشتریان
برخی از برنامههای ارجاع در صورت عدم مدیریت صحیح، در معرض سوءاستفاده یا کلاهبرداری قرار میگیرند. ایجاد حسابهای کاربری جعلی، استفاده از رباتها و ،ید ریفرال از وبسایتها تعدادی از روشهای تقلب در بازاریابی ارجاعی هستند.
یکی از معایب ریفرال مارکتینگ چیست؟ دشواری در اندازهگیری دقیق اثربخشی
احتمال نتیجه مع، ریفرال مارکتینگ؛ یکی از چالشهای این تکنیک
علاوهبر این توصیه میکنیم حتماً از افراد متخصص و باتجربه نیز در این زمینه کمک و بهترین استراتژیها را در پیش بگیرید. بهطورکلی با وجود همه معایب و ریسکها، قطعاً ریفرال مارکتینگ ارزشش را دارد؛ نظر شما در مورد ریفرال چیست؟ در بخش زیر نظراتتان را بنویسید.