به مسیری که مخاطب از لحظه آشنایی با سازمان شما تا ،ید محصول یا استفاده از خدماتتان طی میکند، نقشه سفر مشتری میگویند. شما باید برای تمامی مراحل سفر مخاطبان هدف، از ابتدا تا انتها، برنامهریزی داشته باشید تا آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. یکی از راهکارها برای اینکه مشتری را در نقشه سفرش همراهی کنید، استفاده از نرمافزارهای ارسال انبوه است. به،وان مثال با استفاده از نرم افزار ارسال انبوه واتس اپ از مخاطبان نظرسنجی کنید تا نیازهای آنها را بهتر شناخته و آن را در بیزینس خود عملی کنید؛ در نتیجه آنها را به مشتری، وفادار تبدیل کنید.
مرحله هفتم گردآوری استراتژی محتوا؛ ایجاد تقویم محتوایی
هدف از استراتژی محتوا تدوین و ایجاد محتوا منسجم و ارزشمند است تا مشتریان هدف را جذب سازمان کند. در کل همه ،بوکارها به دنبال جذب مخاطب و افزایش فروش هستند و استراتژی محتوا در این زمینه برای بیزینسها اثرگذاری بسیاری دارد. در ادامه دو مورد از اه، استراتژی محتوا را بررسی کردهایم.
هدف اول استراتژی محتوا؛ جذب مخاطب
دومین هدف استراتژی محتوا بهبود تجربه کاربری است که برای درک بهتر مثالی را مطرح میکنیم. برای مثال دو سایت را در نظر بگیرید؛ در سایت اول سرعت لود شدن ع،ها بالا است و در محتوای خود از ج،ها و ویدیوهای آموزشی استفاده کرده است. درحالیکه در سایت دوم سرعت لود شدن ع،ها و صفحه پایین بوده و محتوای صفحه فقط شامل متن و ع، است. مسلما سایت اول تجربه کاربری بهتری نسبت به سایت دوم دارد؛ در نتیجه کاربران در آینده برای پاسخ گرفتن به سوالات خود به محتوا سایت اول مراجعه میکنند.
یکی از مهمترین بخشهای تدوین استراتژی محتوایی تحلیل رقبا است. در این مرحله تحقیق کنید که بیزینسهای مشابه شما چه محتوایی را در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشتهاند. برای مثال اگر رقبای شما از طریق واتساپ با کاربران در ارتباط هستند، شما نیز میتو،د برای تعامل با کاربرانتان، استفاده از نرم افزار ارسال انبوه واتس اپ را در استراتژی محتوایی خود قرار دهید. همچنین در این مرحله باید رتبه رقبای بیزینس را در نتایج جستجوی گوگل بررسی کرده و درباره نقاط قوت و ضعف آنها نیز تحقیق کنید.
مرحله پنجم طراحی برنامهریزی محتوا؛ شناخت پرسونا مخاطب
در استراتژی محتوایی با در نظر گرفتن ویژگیهای رفتاری، نیازهای مخاطبان میتو،م به بهبود تجربه کاربری کمک کنیم. در واقع تجربه کاربری شبیه به نحوه برخورد با مشتری هنگام پاسخگویی در بخش پشتیب، بیزینس است. ازاینرو هرچه بهتر و سریعتر نیاز کاربر را پاسخ دهیم، شانس تبدیل مخاطب هدف به مشتری وفادار افزایش بسیاری پیدا میکند.
پس از بررسی ، موقعیت بیزینس، ،ت تعیین اه، ،بوکار شما است. هدف ،بوکار شما از تبیین استراتژی محتوا چیست؟ آیا به دنبال فروش بیشتر هستید؟ آیا هدف شما برندسازی است؟ با پاسخگویی به این سوالات هدف از طراحی استراتژی محتوا را برای خود شفاف کنید. در این مرحله معمولا نقشه کلی برای استراتژی تعیین میشود و ممکن است تصمیمگیری برای داشتن پیامک تبلیغاتی یا سایر روشهای تبلیغ، SEO و سایر موارد گرفته شود.
بهکارگیری استراتژی محتوا؛ کمک به رشد و توسعه ،بوکار
شناخت ویژگیهای رفتاری، شخصیتی و نیازهای مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی شما سکوی پرتابی برای رشد سازمان شما است؛ چرا که با در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان هدف خود و بهکارگیری آن در استراتژی محتوا، به اه، سازمان خود نزدیک میشوید. یکی از راهکارها برای شناخت پرسونا مخاطب نظرسنجی از آنها است؛ با داشتن پنل پیامک، نظرسنجی انبوهی ارسال کنید تا با دریافت جوابها نیازهای مخاطب را بهتر بشناسید. انواع و قیمت پنل پیامکها متفاوت است که میتو،د براساس نیاز خود آنها را انتخاب کنید.
ششمین مرحله تهیه استراتژی محتوایی؛ مشخص ، نقشه سفر مشتری
جذب مخاطب هدف و مشتری برای هر ،بوکاری اهمیت بسیاری دارد. برای جذب مخاطب هدف از طریق محتوا ابتدا باید نیازهای مخاطب خود را بشناسیم تا پاسخی من، به آنها داده شود. با دانستن نیازهای مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی، استراتژی محتوایی من،ی طراحی میکنیم که همسو با نیازهای ،بوکار و همچنین نیازهای مخاطبان باشد.
چرا به استراتژی محتوا نیاز داریم؟
کریستینا هالورسون (مدرس و مشاور استراتژی محتوا) درباره استراتژی محتوا گفته است: «استراتژی محتوا، شیوه استفاده از محتوا برای دستیابی به اه، ،بوکار و تامین نیاز مشتری است»؛ اما تعریف استراتژی محتوا فقط همین یک جمله نیست. در استراتژی محتوا با دانستن نیازهای اولیه مخاطبان یا ایجاد حس نیاز در آنها، شروع به برنامهریزی برای تولید محتوا من، با بیزینس خود میکنیم. تولید محتوا بدون داشتن برنامه جامع از پیش تعیین شده، عملا کاری بیهوده است. مطالب گفته شده در این مقاله به سوال «چگونه استراتژی محتوا بنویسیم» پاسخ میدهد تا من، ،بوکارتان استراتژی محتوایی بنویسید.
استراتژی محتوا؛ برنامهریزی برای تولید محتوایی ارزشمند
با طراحی استراتژی محتوا مسیر رسیدن به موفقیت در سازمان خود را هموار کنید. جذب مخاطب و مشتری و ارتقا تجربه کاربری، دو مورد از مهمترین پیامدهای تدوین استراتژی محتوا متن، با سازمان شما است. با تدوین و بهکارگیری استراتژی محتوا من، با بیزینس، به فروش بیشتر محصولات یا خدماتتان کمک کنید. چنانچه تجربهای درباره تدوین استراتژی محتوا دارید، در ،مت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.