واتساپ مارکتینگ چیست؟ ۷ نکته کلیدی افزایش فروش از واتساپ

قابلیت لیبل‌گذاری واتساپ، امکان سازماندهی مکالمات با مشتریان را برای بسیاری از ،ب‌وکارها در واتساپ مارکتینگ فراهم می‌کند. به‌علاوه، لیبل‌گذاری حس ارزشمند بودن به مشتریان منتقل می‌کند و سبب شکل‌گیری رابطه‌ای عمیق میان آن‌ها با ،ب‌وکارها می‌شود. این اتفاق نیز فرصت‌های من،ی پیش‌روی ،ب‌وکارها به‌منظور افزایش فروش قرار می‌دهد.

دریافت بازخورد به این ،ب‌وکارها کمک می‌کند تا هنگام نوشتن متن تبلیغات صنایع چوبی به‌منظور تبلیغ محصولات خود، نکاتی را برجسته‌تر کنند که مشتریان بیشتر به آن‌ها اهمیت می‌دهند. همچنین این ،ب‌وکارها با تبلیغ محصولاتی که نقش مهمی در رفع بسیاری از مشکلات مشتریان دارند، افزایش چشمگیری در میزان فروش آن مشاهده خواهند کرد.

برای مثال، ،ب‌وکاری را تصور کنید که برای برگزاری همایش به اطلاعات هویتی برخی از مشتریان خود نیاز دارد؛ بنابراین اگر این ،ب‌وکار برای دریافت چنین اطلاعاتی از بستر امن واتساپ اقدام کند، راحت‌تر می‌تواند اطلاعات هویتی موردنظر را از مشتریان دریافت کند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر متن پیامک تبلیغاتی همایش کمی حالت صمیمانه داشته باشد، شما شانس بیشتری برای ترغیب مشتریان به‌منظور شرکت در این همایش خواهید داشت.

اهمیت بازخورد گرفتن از مشتریان برای ارتقا کیفیت محصولات و خدمات

در واتساپ مارکتینگ استفاده از نرم‌افزارهای ارسال پیام انبوه را درنظر داشته باشید

اگر ،ب‌وکارها از طریق پروفایل تجاری واتساپ اطلاعات کلی فعالیت خود را به مشتریان نمایش دهند، به‌راحتی قادر به جلب اعتماد مشتریان و افزایش اعتبار برند خواهند بود؛ زیرا دیدن اطلاعات این حس را به مشتریان منتقل می‌کند که پروفایل متعلق به ،ب‌وکاری واقعی است. همچنین اگر از ابزارهای ارسال پیام مانند پنل پیام کوتاه استفاده می‌کنید، قابلیت ارائه خدمات پشتیب، کارآمد و ارسال پیام خودکار و همچنین رسیدگی به امور مشتریان در سریع‌ترین زمان ممکن را خواهید داشت. این موضوع، به جلب رضایت مشتریان و افزایش فروش منجر می‌شود.

دسترسی ،ب‌وکارها به ابزاری قدرتمند به‌منظور ارائه کارآمدترین خدمات پشتیب،، نقش مهمی در ایجاد تجربه فوق‌العاده برای مشتریان هنگام ،ید و افزایش فروش برای ،ب‌وکار ایفا می‌کند. پروفایل تجاری واتساپ همان ابزار قدرتمندی است که با داشتن قابلیت‌های زیر به بسیاری از ،ب‌وکارها در دستیابی به چنین هدفی کمک می‌کند:

  • نمایش اطلاعات کلی ،ب‌وکار
  • ارسال پیام خودکار
  • برقراری ارتباط با مشتریان در بستری امن
  • ارائه خدمات پشتیب، کارآمد
  • امکان اجرای کمپین‌های بازاریابی

اگر به دنبال راهکار موثرتری برای پاسخ سریع به سوال مشتریان و جلب رضایت آن‌ها هستید، استفاده از نرم افزار بیزینس سندر را توصیه می‌کنیم؛ این نرم‌افزار مشابه بات‌های تلگرامی، از هوش مصنوعی و پاسخگوی هوشمند بهره می‌برند و کار رسیدگی و پاسخ به سوالات مشتریان را برای ،ب‌وکارها ساده‌تر می‌کنند.

۴- لیبل‌گذاری؛ به‌منظور سازماندهی مکالمات و ارتباطات با مشتریان

در این مقاله به برخی از قابلیت‌های واتساپ نظیر ارائه خدمات پشتیب، کارآمد، ارسال پیام انبوه و لیبل‌گذاری اشاره کردیم که ،ب‌وکارهای بسیاری هنگام استفاده از آن‌ها به مشکلاتی دچار شوند. برای مثال، از جمله رایج‌ترین چالش‌های پیش‌روی ،ب‌وکارها حین استفاده از قابلیت لیست برود،ت واتساپ، مسدود شدن پروفایل ناشی از ارسال بیش‌از‌حد مجاز پیام است؛ بنابراین استفاده از نرم‌افزارهای ارسال پیام انبوه شرکت فراز را به‌،وان روشی جایگزین توصیه می‌کنیم تا با پرداخت هزینه اندک برای تعرفه پیامک، به امکاناتی برای پشتیب، و رسیدگی به امور مشتریان نیز دسترسی داشته باشید.


منبع: https://farazsms.com/whatsapp-marketing/

البته ریسک مسدود (Ban) شدن پروفایل‌های تجاری ،ب‌وکارها به دلیل استفاده بیش‌ازحد مجاز از قابلیت لیست برود،ت واتساپ بسیار بالا است؛ بنابراین علاوه‌بر ارسال پیام انبوه از طریق این قابلیت واتساپ، ،ید پنل پیامکی ارزان را توصیه می‌کنیم تا با دسترسی به امکاناتی فراوان، هزینه کم‌تری نیز بابت تعرفه ارسال پیام به مشتریان پرداخت کنید.

۳- با قابلیت پیام خودکار واتساپ به سوال مشتریان سریع پاسخ دهید

آیا می‌د،د واتساپ مارکتینگ تا چه اندازه در ایجاد تجربه ،یدی موفق برای مشتریان و افزایش فروش ،ب‌وکارها نقش دارد؟ نقش واتساپ مارکتینگ در اینجا کمک به ،ب‌وکارها برای برقراری روابطی عمیق با مشتریان است. در واقع واتساپ مارکتینگ نوعی بازاریابی پیام رسان بوده که به م،ای تبلیغ یک برند و همچنین برقراری رابطه موثر از طریق واتساپ است. این کانال به برندها یا ،بوکارها کمک می کند تا به مخاطبان هدف بسیاری دست پیدا کرده و روابط قوی با مشتریان خود ایجاد کنند که نتیجه آن افزایش فروش خواهد بود. در این مقاله، ۷ نکته کلیدی افزایش فروش از واتساپ را معرفی خواهیم کرد تا بازاریابان و صاحبان ،ب‌وکارها، با رویکردی مدرن تجربه فوق‌العاده‌ای از ،ید به مشتریان ارائه دهند.

۱- ارائه خدمات پشتیب، کارآمد از طریق پروفایل تجاری کامل واتساپ

افراد بسیاری هنگام ارسال اطلاعات هویتی خود به ،ب‌وکارها، دغدغه دسترسی برخی افراد سودجو به این اطلاعات، به دلیل امنیت پایین برخی پیام‌رسان‌ها را دارند. اما از طریق واتساپ، هرگز شخصی خارج از فضای گفتگو (چت) اجازه دسترسی به آن را ندارد. با این ویژگی، مشتریان نگر، کم‌تری بابت افشای اطلاعات خود دارند و با خیالی آسوده اطلاعات هویتی یا حتی اطلاعات مربوط به فعالیت خود را در اختیار ،ب‌وکارها قرار می‌دهند.

سازماندهی مکالمات مشتریان از طریق واتساپ با قابلیت لیبل‌گذاری

۵- پیام‌های تبلیغاتی همراه با المان‌های گرافیکی جذاب با واتساپ ارسال کنید

،ب‌وکارهای بسیاری به‌منظور اطلاع‌رس، یا ارسال پیامی ی،ان به انبوهی از مشتریان، با چالش‌های فراو، مواجه هستند. اما قابلیت لیست برود،ت واتساپ، انجام چنین کاری را برای آن‌ها بسیار ساده کرده است. برای مثال ،ب‌وکارهایی را تصور کنید که می‌خواهند خبر مربوط به عرضه محصولی جدید را به مشتریان اطلاع دهند. از طریق قابلیت لیست برود،ت واتساپ، ،ب‌وکارها قادر به انتخاب مشتریان موردنظر و ارسال پیام حاوی خبر معرفی یا عرضه محصول جدید به آن‌ها خواهند بود. البته لیست برود،ت واتساپ مزایای دیگری برای ،ب‌وکارها دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برقراری ارتباطی مستقیم و شخصی‌سازی شده با مشتریان
  2. دریافت بیشترین نرخ تعامل از سمت مشتریان
  3. ارسال پیام در قالب‌های محتوایی متنوع
  4. اطلاع‌رس، سریع برای رویدادها و اخبارهای حساس به زمان
  5. ارسال پیام به مشتری، با پتانسیل بالای تبدیل شدن به مشتری

برای مثال برقراری رابطه‌ای عمیق با مشتریان در بسیاری از ،ب‌وکارها مانند مشاور املاک برای افزایش فروش و ترغیب مشتریان نقش مهمی ایفا می‌کند؛ زیرا این مدل ،ب‌وکارها بسیار به مکالمه یک به یک نیاز دارند تا مشتریان را به دریافت خدمات ترغیب کنند. همچنین مالکان ،ب‌وکارهای مشاور املاک اگر هنگام ارسال پیام به مشتریان، پیام تبلیغاتی را با استفاده از متن زیبا تبلیغ مشاور املاک بنویسند، شانس بیشتری برای برقراری رابطه عمیق با آن‌ها خواهند داشت.


آشنایی با ۷ نکته کلیدی موثر در افزایش فروش ،ب‌وکارها
راهنمای مطالعه

دریافت بازخوردها و دیدگاه‌های مشتریان در مورد محصول یا خدماتی خاص، برگ برنده‌ بسیاری از ،ب‌وکارها خواهد بود. با این کار، ،ب‌وکارها دید من،ی نسبت به نیاز و خواسته واقعی مشتریان پیدا می‌کنند و متن، با آن‌ها، محصولات یا خدمات خود را تغییر می‌دهند تا موفق به جلب رضایت آن‌ها شوند. برای مثال، دریافت بازخورد مشتریان برای ،ب‌وکارهایی که در زمینه فروش محصولاتی مانند صنایع چوبی فعالیت می‌کنند، بسیار مفید خواهد بود؛ چون این موضوع، به ارائه محصولاتی متن، با نیاز مشتریان منجر می‌شود.

در واتساپ مارکتینگ، اگر پیام‌های تبلیغاتی همراه با المان‌ها و تصاویر گرافیکی جذاب ارسال شوند، مشتریان بسیاری را به ،ید محصول ترغیب می‌کنند. همچنین اگر روزانه براساس اطلاعات تماسی ثبت شده در دستگاه شماره گیر مشتری باید به انبوهی از مشتریان پیام ارسال کنید، استفاده از قابلیت‌های واتساپ برای ارسال پیام‌هایی جذاب همراه با المان‌های گرافیکی بسیار مفید خواهد بود. باتوجه‌به نرخ بازدید بالای این مدل پیام‌های تبلیغاتی، ،ب‌وکارها شانس بیشتری برای افزایش فروش خواهند داشت.

۶- ارتباط با مشتریان در بستری امن به‌منظور حفظ حریم خصوصی آن‌ها

یکی از موارد مهم در واتساپ مارکتینگ، پاسخگویی و رسیدگی سریع به امور مشتریان است. با این کار، ،ب‌وکارها قادر به پاسخ دادن به سوالات یا برطرف ، مشکل مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند. همچنین این قابلیت زمان‌هایی که شما درحال استراحت هستید، به رایج‌ترین سوالات مشتریان پاسخ می‌دهد.

گفتگو با مشتریان در بستر امن فضای چت واتساپ

۷- دریافت بازخوردهای مشتریان برای بهبود محصولات و خدمات

جلب اعتماد مشتریان با ارائه کارآمدترین خدمات پشتیب،

۲- قابلیت لیست برود،ت واتساپ؛ امکان ارسال پیام انبوه به مشتریان