تنظیم apn همراه اول در گوشی‌های اندروید و آیفون

مراحل تنظیم apn همراه اول در آیفون

اینترنت همراه اول را با پیامک فعال کنید

با طی ، سه مرحله بالا، تنظیمات اینترنت همراه اول شما فعال خواهد شد و تا زم، که آن را تغییر ندهید، ثابت باقی می‌ماند. در این مقاله روش تنظیم apn‌ همراه اول را بررسی کردیم. اگر سیم‌کارت شما همراه اول است و سوالات دیگری مانند «چرا پیامک تماس از دست رفته همراه اول نمیاد» یا سایر موارد دارید، فقط کافی است نگاهی به بخش بلاگ فراز اس ام اس داشته باشید.

استفاده از کد دستوری؛ ساده‌ترین روش فعال سازی apn همراه اول

نحوه تغییر تنظیمات apn شیائومی و سامسونگ

فعال‌سازی سرویس اینترنت روی iOS؛ با 4 مرحله‌ آسان

اینترنت تلفن همراه با استفاده از کد دستوری گفته شده، به‌راحتی در کمتر از 5 دقیقه فعال خواهد شد که نتیجه آن با پیامک به شما اطلاع داده می‌شود. این پیامک از طریق سامانه پیامک مخصوص همراه اول با سرشماره Hamrahaval برای مخاطب، که درخواست فعال سازی apn همراه اول را دارند، ارسال می‌شود.

اگر به‌تازگی یک سیم کارت همراه اول ،یداری کرده‌اید یا تعویض گوشی داشته‌اید، تنظیمات اینترنت تلفن همراه شما به حالت اولیه برمی‌گردد. در این زمان مدت مجاز به استفاده از اینترنت نخواهید بود و تا وقتی که apn همراه اول درست نشود، اینترنت سیم کارت کار نمی‌کند. برای تغییر تنظیمات apn همراه اول نیازی نیست به مراکز فروش سیم‌کارت یا نمایندگی‌های همراه اول مراجعه کنید؛ زیرا خود شما می‌تو،د به‌راحتی، اینترنت همراه اول را تنظیم کنید. برای تنظیم apn همراه اول در گوشی‌های اندرویدی و آیفون در کمتر از دو دقیقه، فقط کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

فعال سازی اینترنت با کد دستوری؛ برای گوشی‌های اندرویدی و iOS

اولین و ساده‌ترین روش برای تنظیمات apn‌ همراه اول، استفاده از کد دستوری است که بسیار آسان خواهد بود. فرقی نمی‌کند سیم کارت خود را به تازگی ،یداری کرده‌اید یا سیم کارت را به گوشی جدید منتقل کرده‌اید، این روش برای هر دو موقعیت کاربرد دارد.

  1. وارد بخش تماس‌های گوشی خود شوید
  2. اعداد #231*10* را وارد صفحه کلید گوشی کرده و دکمه تماس را بفشارید
  3. پس از چند ث،ه یک پیام با ،وان « نتیجه فعال سازی اینترنت از طریق پیامک اطلاع رس، خواهد  شد» به شما نشان داده می‌شود
  4. تا 3 دقیقه بعدی، یک پیام با سرشماره همراه اول برای شما ارسال می‌شود که نشان می‌دهد اینترنت شما فعال شده است

در این مقاله تنظیمات نقطه دست‌یابی همراه اول را بررسی کردیم و 4 روش ساده و کاربردی برای تنظیم apn  همراه اول به شما گفتیم. بااستفاده از این روش‌ها apn همراه اول شما به‌راحتی و در کمتر از چند دقیقه تنظیم خواهد شد. ساده‌ترین روش برای تغییر apn همراه اول نیز استفاده از کد دستوری است که برای آیفون و اندروید قابل استفاده خواهد بود. اگر سوال‌های دیگری مانند استعلام سیم‌کارت یا فعالسازی پیامک تماس از دست رفته همراه اول دارید، فقط کافی است به بخش بلاگ فراز اس ام اس مراجعه کنید.


منبع: https://farazsms.com/apn-mci/

حال تنظیمات apn‌ همراه اول برای گوشی آیفون شما فعال شده است. پس از فعال شدن تنظیمات، پیامی به‌صورت خودکار از سامانه پیامکی همراه اول برای شما ارسال می‌شود که اهمیتی ندارد. سامانه‌های پیامکی معمولا پیام‌هایی از قبل تنظیم شده را ارسال می‌کنند اما قابلیت ارسال پیامک طول، را نیز دارند.

اگر اینترنت آیفون شما با استفاده از کد دستوری فعال نشده است، باید به‌صورت دستی نسبت به ست ، apn‌ همراه اول اقدام کنید. مراحل فعال سازی اینترنت آیفون با اندروید متفاوت است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  1. وارد بخش Settings با علامت چرخ دنده شوید
  2. بین گزینه‌های ابتدایی تنظیمات، عبارت Cellular را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید
  3. در صفحه جدید Cellular Data را روشن کنید تا امکان تغییر تنظیمات برای شما فعال شود. سپس روی Cellular data network کلیک کنید
  4. در صفحه جدید apn  را روی گزینه mcinet تنظیم کنید

اگر کد دستوری برای شما کار نکرد یا پیامی با ،وان «دستگاه شما نمی‌تواند تنظیمات اینترنت را دریافت کند» مواجه شده‌اید، یک روش جایگزین برای فعالسازی apn همراه اول وجود دارد. ابتدا به بخش پیام‌های گوشی خود بروید، و مدل گوشی را به شماره 8008 پیامک کنید. پس از بررسی درخواست شما و استعلام سیمکارت، سامانه همراه اول یک کد برای شما می‌فرستد که باید با طی ، مراحل زیر از آن استفاده کنید.

  1. وارد بخش Settings یا تنظیمات گوشی تلفن همراه اندرویدی خود شوید
  2. از میان گزینه های موجود عبارت Connection یا اتصالات را انتخاب کنید
  3. در زبانه جدید گزینه Mobile networks یا شبکه های تلفن همراه را برگزینید
  4. به پایین صفحه بروید و روی گزینه Access point name کلیک کنید
  5. در این صفحه شما باید با کلیک روی گزینه add تنظیمات apn‌ همراه اول را انجام دهید
  6. پس از باز شدن صفحه جدید، عبارت MCI-GPRS را در بخش name وارد کنید
  7.  در بخش APN  نیز عبارت mcinet را وارد کنید
  8. سپس روی سه نقطه بالا سمت راست کلیک کرده و از منوی کشویی باز شده عبارت save را انتخاب کنید.


بررسی نحوه تنظیم apn همراه اول در بلاگ فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

حال تنظیمات اینترنت apn همراه اول گوشی شما به‌صورت دستی فعال شده است و نیاز به اقدام دیگری نیست. این تنظیمات تا زم، که مجددا تغییر نکند یا سیم‌کارت عوض نشود، ثابت باقی می‌ماند.

فعالسازی APN همراه اول با کد دستوری

فعال سازی دستی اینترنت؛ روی گوشی‌های اندرویدی

ممکن است apn همراه اول گوشی شما به‌کلی تغییر کرده باشد که روش‌های بالا برای تنظیم آن فایده‌ای نداشته باشند. در این صورت باید با استفاده از روش پیامکی و ارتباط مستقیم با سامانه، apn‌ همراه اول برای اندروید یا آیفون را تنظیم کنید.

  1. وارد پیامک گوشی خود شوید و به بخش ایجاد پیام بروید
  2. در بخش شماره، عدد 8088 را وارد کنید و یک پیام خالی به این شماره بفرستید
  3. پس از چند دقیقه، یک پیام با سرشماره Hamrahaval برای شما ارسال می‌شود که نشان دهنده فعال شدن apn همراه اول است.