نمونه پیامک رستوران برای بازاریابی و تبلیغات اساماسی
در نوشتن متن پیام از کلمات تخصصی که دچار سردرگمی افراد شوند خودداری کنید. مگر اینکه مخاطبانتان در حیطه ،بوکار شما باشند؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که پیام واضح و روشن است و به زبان ساده نوشته شده است. از اختصارات و شکلکهای زیاد خودداری کنید. همچنین متن خود را چک کنید که غلط املایی نداشته باشد تا مخاطب منظور شما را دقیق متوجه شود.
اگر قصد استفاده از بازاریابی پیامکی دارید، شاید بد نباشد که قبل از استفاده از این روش نکات زیر را بررسی کنید.
متن، با مخاطبان خود بنویسید
همیشه در هر متنی یک سری کلمات از بقیه مهمتر هستند. ببینید در متن پیامکی که میخواهید ارسال کنید چه کلماتی را باید به مخاطب تأکید کنید و میخواهید به آن توجه ویژهای داشته باشند. آنها را با قرار دادن علامتهایی مثل * یا «» از بقیه متن متمایز کنید.
حس ضرورت را در پیام خود بگنج،د
بازاریابی پیامکی یا (SMS Marketing) به شکلی از بازاریابی گفته میشود که در آن، ،بوکارها با اجرای کمپینهای تبلیغاتی اساماسی اقدام به جذب مشتریان جدید یا راضی نگه داشتن مشتریان قدیمی میکنند. بدین ترتیب ،بوکارها میتوانند مشتریان قدیمی خود را تبدیل به مشتریان وفاداری کنند که به برند آنها اعتماد دارند. پیامکهای تبلیغاتی از نوشتههای کوتاهی تشکیل میشوند که از آنها برای ارسال پیشنهادهای ویژه با مدت محدود، اخبار و اطلاعات جدید و هشدارها استفاده میشود.
قرار دادن آدرس وبسایت یا لینک پیج اینستاگرام، شماره تماس و قرار دادن آدرس (اگر مکان فیزیکی دارید و افراد میتوانند به شما مراجعه کنند) همه میتوانند دسترسی افراد به شما را آسانتر کنند و اعتبار بیشتری به برند شما بیفزایند.
مروری بر چند نمونه پیامک رستوران
دقت در کلمات و محتوای ارسالی در نمونه پیامک رستوران اهمیت زیادی دارد. هرچند ارسال پیامک سادهترین و سریعترین راه ارتباطی با مشتریان و مخاطبان است اما اگر به افراد، پیامکهای اشتباه بفرستید ممکن است باعث شوید که آنها سرویس دریافت پیامک را غیرفعال نمایند. بنابراین همواره باید در انتخاب کلمات و محتوای خود هوشمندانه عمل کرده و متن، با مخاطبان خود بنویسید. تجزیه و تحلیل آمار مشتریان قدیمی اعم از سابقه ،ید و اطلاعات مبتنی بر مکان و ،ت به راحتی میتواند شما را با مخاطبان و سلیقه آنان آشنا کند که در نتیجه میتو،د به شکلی اثربخشتر برای آنان بنویسید.
جذاب شروع کنید
برای ایجاد شروعی صمیمانه که از همان ابتدا در مخاطب ایجاد اعتماد کند و حس همراهی را برانگیزد، خطاب قرار دادن او با اسم کوچک در ابتدای متن میتواند شروع جذابی باشد مثلاً دوست عزیز، مشتری همیشه همراه، محمد عزیز و غیره. مخصوصاً برای تبریکهای من،تی این روش بسیار من، است. کلمات دیگری که من، هستند در ابتدای متن بیاورید کلمات کلیدی و مهمی است که میخواهید مخاطب به آن توجه ویژهای داشته باشد. همینطور شعار تبلیغاتی برند خود نیز میتواند شروع خوبی باشد.
مختصر و مفید بنویسید
مقرونبهصرفه
پیامکهای تبلیغاتی هر روز به صندوق دریافت گوشیهای ما روانه میشوند. ،رت آنها به حدی است که بسیاری از ما به آنها توجه نکرده و حتی آنها را باز نمیکنیم. اما برخی پیامها هستند که به دلیل تفاوت در ماهیت خود، توجه ما را جلب کرده و ترغیب به باز ، آنها میکنند. با دیدن اولین کلمات ممکن است سریعاً جذب آنها شده و اقدامی در این خصوص انجام دهیم. مثلاً اگر در یک بعد از ظهر کاری، خسته از سر کار برمیگردید ممکن است با یک نمونه پیامک رستوران یا کترینگ روبرو شوید که خبر از آماده بودن غذا در نزدیکی محل زندگیتان میدهد. بدین ترتیب به احتمال زیاد این پیامک را باز کرده و اقدام به ،ید از آن خواهید کرد.
سعی کنید با حداقل کلمات و بهصورت موجز، اصل مطلب را در پیامک ارسالی ادا کنید. شما تا ۷۰ کاراکتر (۲۰ کلمه) میتو،د برای استفاده از تمام حروف، علامتها و فضای خالی بین کلمات استفاده کنید. اینکه در عین کوتاه بودن متن پیام، هم تبلیغ کنید و هم از بهترین کلمات برای همراه ، مشتری با خود استفاده کنید، به تکنیک شما در استفاده از بهترین کلمات برمیگردد. با کمی تمرین، تکرار و خلاقیت این کار شدنی است.
مید،م که دغدغه ا،ر ما به ،وان صاحبان ،بوکارها این است که چگونه بتو،م یک بازاریابی پیامکی مؤثر و مفید داشته باشیم. چگونه میتوان در این بازار رقابتی به حد مشخصی از اثربخشی در بین ،بوکارهای دیگر رسید؟ متن پیامک تبلیغاتی باید چه ویژگیهایی داشته باشد که بتواند به ،وان یک متن جذاب و تأثیرگذار شناخته شود؟ واقعیت این است که نکات متعددی در این خصوص وجود دارند که باید به آنها توجه کنیم. بدین ترتیب لازم است این نکات را در متن پیامک رعایت کرده و تبلیغات من،ی برای آن بنویسیم. در این مقاله به بررسی اهمیت بازاریابی پیامکی و نمونه پیامک رستوران و کترینگ پرداختهایم. اما پیش از هر چیز ببینیم بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی چیست؟
این خصلت همه ماست که وقتی حالا حالاها فرصت انجام کاری را داشته باشیم، آن را مدام به تأخیر میاندازیم. پس باید در متن پیامک تبلیغاتی سعی کنید آفرها، تخفیفها و هر ارزشافزودهای را که برای افراد در نظر میگیرید، در بازه زم، محدودی باشد تا واکنش بیشتری نسبت به پیام دریافت شده داشته باشند.
متن خود را شفاف و واضح بنویسید
بازدهی سریع و مؤثر بازاریابی پیامکی یکی از مزایای ارسال نمونه پیامک رستوران است. آمارها نشان دادهاند که حدود ۹۰ درصد از پیامکهای ارسال شده تا سه دقیقه پس از ارسال خوانده میشوند. به همین دلیل میتوان گفت که بازاریابی پیامکی و ارسال پیامکهای تبلیغاتی برای رستورانها و ،بوکارهای مشابه بازدهی نسبتاً سریع و بالایی دارد.
یافتن مشتریان وفادار
وقتی پیام خود را بدون هیچ امتیازی برای مخاطب ارسال میکنید، جنبه تبلیغاتی بودن آن باعث میشود افراد توجه چند، به آن نکنند. ولی اگر پیام شما حاوی امتیازی مثل کد تخفیف، استفاده از سرویس رایگان و هر چیزی باشد که میتو،د برای مشتریان خود در نظر بگیرید، مخاطب را درگیر میکند. این نوع پیامها بیشتر قابلیت ارسال و اشتراک با دیگران دارند.
خلاقیت را به متن پیامک خود بیفزایید
یکی دیگر از بزرگترین و مهمترین مزایای استفاده از پیامک تبلیغاتی، منعطف بودن این کانال بازاریابی است. از بازاریابی پیامکی میتوان برای برقراری ارتباط با مخاطبان به روشها و شیوههای مختلف استفاده کرد. برای مثال میتوان از آن برای اطلاعرس، در مورد غذاهای جدید منوی رستوران، تخفیفهای محدود و مدتدار، پیشنهاد ویژه و اخبار و اطلاعات جدید استفاده کرد.
،بوکارها برای دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان اقدام به استفاده از روشهای مختلفی میکنند. این راهکارها برای ،ب مخاطبان راغب یا (Leads) اهمیت زیادی دارند. بدین ترتیب میتوانند اقدام به افزایش فروش با کانالهای بازاریابی کرده و به شکل همزمان از چند راهکار و استراتژی مختلف استفاده نمایند. بازاریابی پیامکی یکی از استراتژیهای مهم در بازاریابی است که میتواند به تعداد زیادی از مخاطبان در آن واحد دسترسی پیدا کند. چرا که مخاطبان برای دریافت اساماس نیازی به اتصال به اینترنت و داشتن گوشی هوشمند ندارند.
بازدهی سریع و مؤثر
بازاریابی پیامکی برای رستورانها و ،بوکارهای مشابه مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. با وجود ظهور روشهای مدرنتر و جدیدتر در این حوزه، تبلیغات پیامکی همچنان توانستهاند بازدهی و اثربخشی خود را حفظ کنند. بدین ترتیب هنوز هم ،بوکارهای رستوران و غذاپزی از اساماس مارکتینگ به ،وان راهی برای یافتن مشتریان جدید استفاده میکنند. این روش مزایای زیادی به همراه دارد. مقرونبهصرفه و کمهزینه بودن، امکان دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان، بازدهی سریع، احتمال یافتن مشتریان وفادار به شکل گسترده و منعطف بودن این روش از مزایای آن به حساب میآیند.
در پاسخ به نمونه پیامک رستوران باید گفت که این روش مقرونبهصرفه و کمهزینه است. اگر به تازگی یک رستوران افتتاح کرده باشید یا ،بوکار کوچک خانگی دارید ممکن است نتو،د هزینه زیادی برای انجام تبلیغات و بازاریابی انجام دهید. بنابراین استفاده از روش ارسال پیامک به ،وان یکی از بهترین راهکارها برای جذب مشتریان جدید شناخته خواهد شد. بازاریابی از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی برای رستورانها از بسیاری از روشهای دیگر کم هزینهتر است.
دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان
بازاریابی پیامکی به ،وان یکی از بهترین و مؤثرترین روشها شناخته میشود. اگر صاحب رستوران، غذای بیرونبر یا کترینگ هستید میتو،د از این روش برای جذب مشتریان جدید و ،ب رضایت مشتریان قدیمی خود استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای استفادۀ هر چه بهتر از این روش برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که هر گونه سؤال در این زمینه دارید با ما در ارتباط باشید.
استفاده از کانال بازاریابی پیامکی برای تمامی ،بوکارها میتواند مفید باشد. برندهایی که از این روش استفاده میکنند میدانند که فعالیت و کمپینهای بازاریابی و تبلیغاتی لازم نیست حتماً پیچیده و پرهزینه باشند. ،بوکارهای کوچک مانند رستورانهای محلی و خانوادگی نیز میتوانند از این روشها با کمترین هزینه به نفع خود استفاده کنند. بدین ترتیب میتوان مشتریان جدید یافته و رضایت مشتریان قدیمی را بیش از پیش جلب کرد.