آنالیز SOWT مخفف کلمات strengths، weaknesses، opportunities و threats به م،ای نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها بوده و چارچوبی است که برای ارزیابی موقعیت یک شرکت در بین رقبا و توسعه برنامهریزی استراتژیک مورداستفاده قرار میگیرد. در واقع این آنالیز به هر ،بوکاری کمک میکند تا بر چالشها غلبه کرده و تعیین کنند که باید کدام کمپینهای بازاریابی مانند استفاده از پنل پیامک و لیدهای جدید را دنبال کنند. هدف اصلی آنالیز SWOT این است که سازمانها از همه عوامل دخیل در تصمیمگیری تجاری آگاه شوند.
نیروهای خارجی بر هر فرد، شرکت و سازم، تاثیر میگذارند. چه این عوامل بهطور مستقیم و چه بهصورت غیرمستقیم به فرصتها (O) یا تهدیدات (T) مرتبط باشند، توجه به هر یک و مستندسازی آنها اهمیت زیادی دارد. عوامل خارجی معمولا چیزهایی هستند که تحت کنترل شما و شرکتتان نیستند؛ مانند موارد زیر:
- روندهای بازار (محصولات جدید، پیشرفتهای فناوری و تغییر در نیازهای مخاطبان؛ در این زمینه باید به این مورد مسلط باشید که crm چیست)
- روندهای اقتصادی (روندهای مالی محلی، ملی و بین المللی)
- تامین بودجه از منابع خارجی (کمکهای مالی، قوه مقننه و سایر منابع)
- جمعیت شناسی
- روابط با تامینکنندگان و شرکا
- مقررات سیاسی، زیست محیطی و اقتصادی
قبل از اینکه هر فعالیتی مانند استفاده از پیامک تبلیغاتی در شرکت انجام دهید و تصمیم جدیدی بگیرید، باید از آنالیز SWOT استفاده کنید. گاهی اوقات نیز باید برای اینکه چشماندازی از موقعیت فعلی ،بوکارتان داشته باشید، آنالیز SWOT را انجام دهید. بهاینترتیب میتو،د عوامل کلیدی را که عملکرد مطلوبی داشته و عواملی که به تعدیل نیاز دارند را شناسایی کنید. در واقع اگر برای این آنالیز به اندازه کافی وقت بگذارید، تصویر کاملی از ،بوکارتان خواهید داشت و به تبع آن، راههایی برای بهبود یا حذف نقاط ضعف شرکت کشف کرده و بر نقاط قوت سرمایهگذاری کنید.
مهمترین اصل برای موفقیت در هر ،بوکاری، تجزیه و تحلیل منظم فعالیتهایی است که در آن بیزینس انجام میشود. بررسی اینکه آیا برنامههای فعلی بهترین راه برای سوددهی ،بوکار هستند یا نه، کمک میکند که در ذهن مشتریان باقی بم،د و از رقبای خود پیشی بگیرید. روشهای متعددی برای ارزیابی فعالیتهای شرکت وجود دارد و یکی از موثرترین آنها آنالیز SWOT است. در این مقاله به زبان ساده توضیح میدهیم که آنالیز SWOT چیست و چه فرصتهای بینظیری را برای ،بوکار شما فراهم میکند. از شما دعوت میکنیم مطالعه این مقاله کاربردی را از دست ندهید.
آنالیز SOWT؛ بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها
برای نوشتن SWOT ابتدا باید ج،ی را تهیه کنید که به چهار بخش نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها ت،یم میشود. نقاط ضعف و قوت معمولا به م،ای واقعی کلمه با فرصتها و تهدیدها برابر نیستند؛ با این حال قاعدتا باید با هم مرتبط باشند. در واقع با ارتباط دادن تهدیدهای خارجی با نقاط ضعف داخلی میتوان جدیترین مسائلی را که شرکت با آن مواجه است، شناسایی کرد. هنگامی که خطرات را شناسایی کردید، تصمیم بگیرید که ضعف داخلی را با اختصاص منابع شرکت برای رفع مشکلات از بین ببرید یا با رها ، منطقه در معرض خطر بیزینس و مق، با آن بعد از تقویت امکانات و نیروها، تهدید خارجی را کاهش دهید.
فاکتورهای داخلی آنالیز SWOT؛ نقاط قوت و نقاط ضعف
در این مقاله توضیح دادیم که آنالیز SWOT چیست و چه مواردی را دربرمیگیرد. شما میتو،د بعد از هر بار کمپین بازاریابی با استفاده از سامانههای ارسال پیامک انبوه فراز اس ام اس، نقاط قوت و فرصتهایی را که این روش مارکتینگ برای شرکت شما فراهم کرده است، شناسایی کرده و از تجربیات ارزشمندتان برای کمپینهای بعدی استفاده کنید. در پایان از شما دعوت میکنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی فراز اس ام اس به اشتراک بگذارید.