حالا که راهی برای متوقف ، پیامکهای تبلیغاتی مزاحم وجود ندارد و آنها بدون توجه به خواست شما برایتان کوهی از اس ام اس را ارسال میکنند، شاید راهی جز شکایت از پیامک های تبلیغاتی پیش روی شما نباشد. برای اینکه بتو،د از سامانههای ارسال اس ام اس مزاحم شکایت کنید چندین راه وجود دارد.
شکایت از سامانه های پیامکی با #800*
در این سامانه، شمارهها را با فرمتهایی مانند ********۰۲۱ و به شکل ***۱۰۰۰، ***۲۰۰۰ و ***۳۰۰۰ ارسال کنید. برای شکایت از سامانههای پیام کوتاه و برای شمارههای شخصی هم باید پیام با فرمت *********۰۹ برای سامانه ۱۹۵ ارسال شود. بعد از ارسال پیام، شکایت ثبت میشود تا پیگیری برای برخورد با ارسالکننده پیامک مزاحم انجام شود.
راهکار جلوگیری از شکایت پیامک های تبلیغاتی: ارسال عدد 11
وقتی قصد دارید از بازاریابی پیامکی برای پیشبرد اه، سازم، و ،بوکار خود استفاده کنید، برای جلوگیری از شکایت از پیامک تبلیغاتی، بهتر است با اصول این نوع بازاریابی آشنا باشید و بر اساس استانداردهای آن عمل کنید.
انواع پیامکهای ارسالی از طرف ،بوکارها
چگونه میتوان پیامک تبلیغاتی را مسدود کرد؟
بسیاری از شهروندان از پیامهای تبلیغاتی که برایشان ارسال میشود، راضی نیستند. از آن طرف بسیاری از ،بوکارها هم بدون توجه به اصول بازاریابی پیامکی در ساعات نامن، یا حتی بدون تمایل مشتری برای او مکرر پیام میفرستند. اگرچه اصول اس ام اس مارکتینگ همیشه روی ارسال پیامک با تمایل مشتری آن هم در ساعات من،ی از روز تاکید دارد، اما همچنان تعدادی از کاربران به این مسئله مهم بیتوجه هستند و در چنین شرایطی راهی جز شکایت از پیامک تبلیغاتی آنها نیست.
افراد دریافت کننده پیامک، میتوانند با ارسال عدد 11 به آن خط اختصاصی، دریافت پیامک از آن سرشماره را قبل از اقدام به شکایت، مسدود کنند. ممکن است بپرسید که چطور میتوان مجدداً دریافت پیامک سیمکارت را از آن سرشماره فعال کرد؟ راهکار آن، ارسال عدد 12 به همان سرشماره است.
سخن آ،
یکی از روش های حذف پیامک های تبلیغاتی، استفاده از سامانههای پیامکی #800* است. پس از شماره گیری گزینه قطع تبلیغات را انتخاب کنید. روش دیگر استفاده از سامانه پیامکی 195 است که در مقاله به آن اشاره کردیم.
ارسال پیامهای تبلیغاتی از طرف ،بوکارهاست و هزینهای برای مشتری ندارد. در واقع همانطور که از نامش پیداست، این پیامک کاملا جنبه تبلیغاتی دارد و تنها کالا یا خدماتی را معرفی میکند.
پیامکهای خدماتی و اطلاع رس،
یکی از سریعترین راههای شکایت از پیامکهای تبلیغاتی، استفاده از کد دستوری است. برای این کار میتو،د #800* را شمارهگیری کنید. بعد از شمارهگیری، گزینه قطع تبلیغات را انتخاب کنید تا دیگر برایتان پیام تبلیغاتی ارسال نشود. به همین راحتی!
شکایت از سامانه های اس ام اس از طریق 195
شمارهگیری 195 برای شکایت از سامانههای پیام کوتاه است. بنا به گفته معاون وزیر ارتباطات، سامانه رسیدگی به شکایت پیامکهای تبلیغاتی شخصی، سامانه پیامکی 195 را بهصورت آزمایشی از 24 مهرماه سال 1396 فعال کرده است. برای جلوگیری از دریافت پیامکهای تبلیغاتی که با شمارههای شخصی ارسال میشوند، کاربران میتوانند شماره ارسالکننده را به همراه کد به این سامانه ارسال کنند.
پنل پیامکی چیست؟
چطور از پیامک تبلیغاتی شکایت کنیم؟
اگر به درستی مراحل مسدود ، سرشمارههای پیامکی را انجام داده باشید، دیگر پیامکی دریافت نخواهید کرد. البته برخی از سازمانها بدون اجازه مشتری و بدون در نظر گرفتن مسدود بودن خط، همچنان اس ام اس های تبلیغاتی خود را ارسال میکنند که کار آنها تخلف محسوب میشود.