با استفاده از مدل قیف فروش میتوان رفتار مشتریان، میزان سرنخها، میزان مشتریهای بالقوه و مشتریان واقعی را بررسی کرد. در نتیجه از نیازها و خواستههای مشتریان مطلع خواهید شد. بهاینترتیب میتو،د موانع و مشکلاتی که وجود دارد را بهخوبی شناسایی کرده و برای رفع آنها قدمهای موثر بردارید. با برطرف ، موانع میزان فروشتان نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد.
اگر تصمیم به استفاده از قیف فروش برای افزایش میزان فروش ،بوکارتان گرفتهاید، انتخاب هوشمندانهای کردهاید؛ اما توجه داشته باشید که بهکارگیری این روش برای هر ،بوکاری متفاوت است؛ بنابراین منتظر تحویل گرفتن یک طرح جامعه و از پیش تعیینشده نباشید. باتوجهبه دانشی که نسب به محصولات و خدماتتان دارید و کمک گرفتن از متخصصان در حوزه بازاریابی میتو،د قیف فروش من، برای ،بوکارتان را طراحی کنید.
یکی از مهمترین مزایایی که قیف فروش دارد، بالا بردن میزان فروش است. برای رسیدن به این هدف میتو،د از راهکارهای زیر استفاده کنید.
1- برنامهریزی و بررسی بازار: برای اینکه استراتژی بهتری برای فروش و بازاریابی داشته باشید، ابتدا باید بازار هدف را بهخوبی بشناسید. با این کار قادر خواهید بود تا نقاط ضعف و قوت ،بوکارتان را شناسایی کنید. در نتیجه برنامهریزی من،ی برای ایجاد تغییرات و دستیابی به فروش بیشتر خواهید داشت.
قیف فروش یکی از مدلهایی است که در بازاریابی کاربرد دارد و منجربه پیدا ، مشتریهای واقعی میشود. بعد از ارسال پیامک انبوه یا استفاده از سایر روشهای تبلیغاتی بسیاری از افراد فقط از روی کنجکاوی یا نیاز، اقدام به مطالعه آگهی و محتوای تولیدشده در سایت شما میکنند. با بهکارگیری قیف فروش میتو،د این افراد را از مشتریان واقعی جدا کنید.
با قیف فروش بازاریابی موثرتری خواهید داشت
3- بهرهبردن از فناوری: یکی از مواردی که در قیف فروش به بهبود ،بوکارتان کمک میکند، استفاده از فناوریهای جدید است. به،وان مثال سیستمهای مدیریت موجودی و فروشگاه الکترونیکی از ابزارهایی هستند که بهکارگیری آنها در مدل قیف فروش منجربه بهبود مدیریت مشتریان و افزایش فروش میشود.
قیف فروش (Sales Funnel) مدلی برای درک بهتر فرایند فروش است. به کمک این قیف همه مراحل شناسایی تا تبدیل مخاطب به مشتری را میتوان مورد بررسی قرار داد. درواقع در این مدل همه چیز از یک سرنخ شروع میشود مرحله تبدیل مخاطب به مشتری ادامه پیدا میکند. این اصطلاح در بازاریابی کاربرد دارد. یکی از راهکارهای من، برای بالا بردن تعداد مخاطبان استفاده از پنل پیامک است.
5- مشتریمداری: به کمک قیف فروش و زیرنظر گرفتن مشتریان میتو،د ارتباط مستقیم و موثر با آنها برقرار کنید. درک نیاز مشتریان و مشتریمداری به شما در راستای افزایش میزان فروش کمک خواهد کرد.
پیشبینی بازار با استفاده از قیف فروش امکانپذیر خواهد بود
با قیف فروش ،بوکارتان را متحول کنید
برای درک بهتر قیف فروش علت نامگذاری آن را بررسی خواهیم کرد. در این مدل فروش، رفتار مخاطب از لحظه برقراری ارتباط تا تبدیل شدن به مشتری بررسی خواهد شد. در ابتدای مسیر تعداد مخاطبان بالا است و دهانه ورودی گنجایش بسیار دارد؛ اما تعداد ،،که به مشتری تبدیل میشوند اندک است و در نتیجه دهانه ،وجی تنگ میشود. این مدل کاملا به دهانه ورودی و ،وجی یک قیف شباهت دارد. بههمیندلیل برای این مدل بازاریابی نام قیف فروش انتخاب شده است. یکی از راههایی که ممکن است موجب جذب مخاطبان جدید و معرفی ،بوکارتان به آنها شود استفاده از کارت ویزیت الکترونیکی است.
شناسایی مشتری واقعی به کمک قیف فروش
قیف فروش یکی از مدلهای موفق بازاریابی برای تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان واقعی و وفادار است. با بهکارگیری این روش و مدلهای موفق تبلیغات میتو،د جامعه هدف موردنظر، محصولات و خدماتتان را به مشتریان جدید معرفی کنید. آیا شما نیز تجربه استفاده از مدل قیف فروش برای بازاریابی را داشتهاید؟ آیا بهکارگیری این روش منجربه افزایش میزان فروش شما شده است؟ خوشحال میشویم درصورت بهکارگیری قیف فروش برای ،بوکارتان تجربیات خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید.