محاسبه تعداد کاراکتر پیامک فارسی و انگلیسی


با اینکه این روزها استفاده از شبکه‌های اجتماعی متفاوت باعث شده تا میزان ارسال و دریافت پیامک کاهش پیدا کند، اما باز هم ،، هستند که به دلایل متفاوتی به ارسال پیامک اقدام می‌کنند. این افراد شاید بخواهند روش مح،ه تعداد کاراکتر پیامک را بدانند تا بتوانند هزینه ارسال پیامک را به خوبی مح،ه کنند. در این مطلب از وبلاگ ایده پردازان قصد داریم در خصوص مح،ه تعداد کاراکتر پیامک ،ی و ،یسی نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

کاراکتر پیامک چیست و مح،ه تعداد کاراکتر پیامک چگونه انجام می‌شود؟

کاراکتر پیامک چیست و مح،ه تعداد کاراکتر پیامک چگونه انجام می‌شود؟

هزینه پیامک‌ها بر اساس کاراکتر نوشته شده در پیام کوتاه مشخص می‌شود. اما کاراکتر پیامک چیست؟ زم، که افراد اقدام به نوشتن پیام کوتاه می‌کنند، هر حرف، علامت، فاصله و ایموجی‌ مورد استفاده به ،وان یک کاراکتر مح،ه می‌شود. پس باید بگوییم که تعداد پیامک در حقیقت تعداد دفعاتی است که با استفاده از کیبورد خود، چیزی را تایپ کرده‌اید. معمولاً خود گوشی تلفن همراه تعداد کاراکترهایی را نشان می‌دهند که در پیام کوتاه استفاده کرده‌اید پس بررسی آن به روشی آسان انجام می‌شود.

هزینه پیامک چگونه مح،ه می‌شود؟

هزینه پیامک‌ها با توجه به تعداد صفحات نوشته شده توسط افراد مح،ه می‌شود. تعداد کاراکتر‌های ،یسی که در یک صفحه می‌توان استفاده کرد با تعداد کاراکترهای ،ی فرق دارند. به همین دلیل باید به این نکته توجه داشته باشید تا هزینه هر پیامک را به درستی مح،ه کنید.

همچنین هزینه ارسال پیامک به زبان ،ی با هزینه ارسال آن به زبان ،یسی فرق دارد. هزینه هر پیامک به این شکل مح،ه می‌شود که تعداد صفحات پیامک را در قیمت پایه پیامک به آن زبان ضرب می‌کنند. با استفاده از این روش به راحتی می‌تو،د هزینه پیامک‌ ،ی یا ،یسی خود را به سادگی مح،ه کنید.

تعداد کاراکترهای مجاز پیامک لاتین

حال که متوجه شدید که کاراکتر پیامک چیست، ،ت به آن رسیده تا در خصوص تعداد کاراکترهای مجاز پیامک‌های لاتین نکاتی را بیان کنیم. همان‌طور که گفتیم هزینه هر پیامک با توجه به تعداد صفحات آن مشخص می‌شود. تعداد کاراکتر صفحات متفاوت پیامک ،یسی با یکدیگر فرق دارد.

در صفحه اول پیامک به زبان ،یسی یا لاتین می‌توان ۱۶۰ کاراکتر قرار داد. در صفحه دوم پیامک به زبان لاتین ۱۴۶ کاراکتر، در صفحه سوم آن ۱۵۳ کاراکتر و از صفحه چهارم به بعد در هر صفحه می‌توان ۱۵۳ کاراکتر استفاده کرد.

چرا محدودیت پیامک لاتین ۱۶۰ کلمه است؟

در سال ۱۹۸۵ فردی به نام هیلبراند که در آن زمان ریاست سیستم جه، ارتباطات سیار را بر عهده داشت، این عدد را انتخاب کرد. او با شمردن کاراکترهایی که افراد روی کارت پستال‌ها می‌نوشتند و برخی افکار تصادفی انسان‌ها متوجه شد که ۱۶۰ کاراکتر عددی من، برای صفحه اول پیامک است. این عدد از همان زمان به وجود آمد و هنوز هم محدودیت کاراکتر پیامک لاتین همان عدد است.

تعداد کاراکترهای مجاز پیامک ،ی

تعداد کاراکترهای مجاز پیامک ،ی

همان‌طور که گفتیم، تعداد کاراکتر مجاز در هر صفحه‌ای که به زبان ،ی تایپ می‌کنید، با تعداد کاراکتر مجاز به زبان ،یسی متفاوت است. در صفحه اول پیام کوتاه به زبان ،ی می‌توان از ۷۰ کاراکتر استفاده کرد. تعداد کاراکترهای مجاز در هر صفحه پیامک به زبان ،ی به شرح زیر است.

  • صفحه اول: ۷۰ کاراکتر
  • صفحه دوم: ۶۴ کاراکتر
  • صفحه سوم: ۶۷ کاراکتر
  • صفحه چهارم به بعد: ۶۷ کاراکتر

نکات مهم در مح،ه تعداد کاراکتر پیامک و هزینه آن

نکات مهم در مح،ه تعداد کاراکتر پیامک و هزینه آن

علاوه بر موارد گفته شده، نکاتی هستند که بی‌توجه به آن‌ها در هزینه تمام شده پیامک‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و باعث افزایش قیمت می‌شود. از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام ارسال پیامک باید به آن توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- مح،ه تعداد کاراکتر پیامک

باید بد،د که صفحات پیام کوتاه به طور دقیق مح،ه می‌شوند. بنابراین در هنگام نوشتن پیامک به این نکته توجه کنید. به ،وان مثال اگر قصد دارید پیامکی به زبان ،ی ارسال کنید، صفحه اول آن ۷۰ کاراکتر ظرفیت دارد. اما اگر ۷۱ کاراکتر وارد کنید، هزینه ارسال پیامک دو برابر خواهد شد. پس توجه به این نکته می‌تواند در مح،ه تعداد کاراکتر پیامک و هزینه آن مؤثر باشد.

۲- تفاوت هزینه ارسال پیامک به دو زبان ،ی و لاتین

برخی مواقع افراد در پیامک خود از دو زبان ،ی و لاتین استفاده می‌کنند. باید بدانند که مح،ه تعداد کاراکتر پیامک و صفحات آن‌ها در این زمان به زبان ،ی انجام می‌شود. با توجه به این نکته که تعداد کاراکتر مجاز در هر صفحه پیامک ،ی در حدود نصف تعداد کاراکتر مجاز پیامک به زبان ،یسی است، باید به تعداد کاراکتر و صفحات پیامک توجه کنید.

مح،ه تعداد کاراکتر پیامک و هزینه آن در هر اپراتور تلفن همراه

مح،ه تعداد کاراکتر پیامک و هزینه آن در هر اپراتور تلفن همراه

در حال حاضر چندین اپراتور متفاوت تلفن همراه در ایران فعالیت می‌کنند. درست است که نحوه مح،ه تعداد کاراکتر پیامک در تمام آن‌ها ی،ان است اما قیمت ارسال پیامک در هر کدام از آن‌ها با دیگری تفاوتی جزئی دارد. اما عدم توجه به این تفاوت ممکن است باعث خطا در مح،ه هزینه پیامک‌ها شود. هزینه ارسال پیامک در هر اپراتور به شرح زیر است.

۱- همراه اول

اولین اپراتور تلفن همراه ایران، همراه اول است. هزینه ارسال پیامک در سال ۱۴۰۱ در این اپراتور به شرح زیر است.

  • ارسال پیامک ،ی با سیم کارت دائمی همراه اول: ۸.۹ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با سیم کارت دائمی همراه اول: ۲۲.۲ تومان
  • ارسال پیامک ،ی با سیم کارت اعتباری همراه اول: ۱۰.۶ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با سیم کارت اعتباری همراه اول: ۲۶.۴

۲- ایرانسل

ایرانسل یکی از پرطرفدارترین اپراتورهای ایران است. این اپراتور هزینه ارسال پیامک در این شبکه را اعلام کرده که در ادامه آن‌ها را آورده‌ایم.

  • ارسال پیامک ،ی با سیم کارت دائمی ایرانسل: ۹.۹ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با سیم کارت دائمی ایرانسل: ۲۳.۲ تومان
  • ارسال پیامک ،ی با سیم کارت اعتباری ایرانسل: ۱۱.۶ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با سیم کارت اعتباری ایرانسل: ۲۷.۴ تومان
  • ارسال پیامک ،ی با انواع سیم کارت‌های ایرانسل به خارج از کشور: ۱۵۰۰ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با انواع سیم کارت‌های ایرانسل به خارج از کشور: ۱۵۰۰ تومان

البته باید بد،د که هزینه ارسال پیامک از طریق سیم‌ کارت‌های ایرانسل به کشورهای آلمان، سوریه، عراق، ارمنستان، ،یه، قزا،تان، استرالیا، ،منستان، آذربایجان، کویت، امارات، کانادا، پا،تان، ایالات متحده، چین، لهستان، ازب،تان، دانمارک، روسیه، سوئد و فنلاند، ۱۵۰۰ تومان مح،ه می‌شود. ارسال پیامک به خطوط سایر کشورها ۲۲۰۰ تومان هزینه خواهد داشت.

۳- رایتل

رایتل جدیدترین اپراتور تلفن همراه در ایران است. هزینه ارسال پیامک با سیم‌ کارت‌های متفاوت این اپراتور به شرح زیر است.

  • ارسال پیامک ،ی با سیم کارت دائمی رایتل: ۹.۸ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با سیم کارت دائمی رایتل: ۱۶.۹ تومان
  • ارسال پیامک ،ی با سیم کارت اعتباری رایتل: ۱۱.۵ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با سیم کارت اعتباری رایتل: ۲۳ تومان

نکته‌ای در خصوص هزینه ارسال پیامک با اپراتورهای متفاوت

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ازای هر صفحه پیامک، ۳ تومان مبلغ مابه‌التفاوت به ،وان درآمد عمومی ،ت مح،ه خواهد شد و به هزینه ارسال پیامک افزوده می‌شود.

جمع‌بندی

  • برای مح،ه هزینه ارسال پیامک باید تعداد کاراکتر موجود در هر پیامک را دانست.
  • باید بد،د که تعداد کاراکتر قابل استفاده در هر صفحه پیامک ،ی و ،یسی با یکدیگر تفاوت دارد.
  • با مح،ه تعداد کاراکتر پیامک و اطلاع از تعداد کاراکتر مجاز در هر صفحه پیامک، می‌تو،د هزینه ارسال پیامک را مح،ه کنید.
  • برای مح،ه هزینه ارسال هر پیامک باید تعداد صفحات را در قیمت هر صفحه پیامک ضرب کنید.
  • در هنگام مح،ه قیمت پیامک با این نکته توجه داشته باشید که وجود حتی یک کاراکتر بیشتر از میزان مجاز باعث می‌شود تا به پیامک شما صفحه جدیدی افزوده شود و هزینه ارسال افزایش یابد.
  • هر حرف، علامت نگارشی، فاصله و ایموجی در پیام کوتاه به ،وان یک کاراکتر مح،ه می‌شود.
  • در صفحه اول پیامک ،ی می‌توان از ۷۰ کاراکتر استفاده کرد. این میزان در صفحه دوم ۶۴ کاراکتر، صفحه سوم ۶۷ کاراکتر و صفحه چهارم و بعد از آن نیز ۶۷ کاراکتر است.
  • در صفحه اول پیامک لاتین می‌توان از ۱۶۰ کاراکتر استفاده کرد. این میزان در صفحه دوم ۱۴۶، صفحه سوم ۱۵۳ و صفحه چهارم به بعد نیز ۱۵۳ کاراکتر است.
  • قیمت ارسال هر صفحه پیامک ،ی و لاتین در اپراتورهای متفاوت تلفن همراه با یکدیگر تفاوت می‌کند.
  • باید بد،د هزینه ارسال پیامک از خطوط دائمی کمتر از خطوط اعتباری است.

پرسش‌های پرتکرار

۱- کاراکتر پیامک چیست؟

به هر حرف، علائم نگارشی، فاصله و ایموجی در پیام کوتاه یک کاراکتر می‌گویند. مجموعه کاراکترها پیامک‌ها و صفحات متفاوت آن‌ها را ایجاد می‌کند.

۲- هزینه پیامک چگونه مح،ه می‌شود؟

با مح،ه تعداد کاراکتر پیامک که صفحات متفاوت پیام کوتاه را تشکیل می‌دهند، می‌توان هزینه ارسال هر پیامک را مح،ه کرد. باید بد،د که در هر صفحه پیامک تنها می‌تو،د از تعداد محدودی کاراکتر استفاده کنید و برای مح،ه هزینه پیامک، تعداد صفحات را در قیمت ارسال آن ضرب کنید تا هزینه ارسال آن را متوجه شوید.

۳- تعداد کاراکتر مجاز در هر صفحه پیامک لاتین چقدر است؟

در صفحه اول پیامک لاتین می‌توان از ۱۶۰ کاراکتر استفاده کرد. این میزان در صفحه دوم ۱۴۶، در صفحه سوم ۱۵۳ کاراکتر و در صفحه چهارم به بعد نیز ۱۵۳ کاراکتر است.

۴- تعداد کاراکتر مجاز در هر صفحه پیامک ،ی چقدر است؟

در صفحه اول پیامک‌های ،ی می‌توان از ۷۰ کاراکتر استفاده کرد. صفحه دوم پیامک ،ی گنجایش ۶۴ کاراکتر را دارد. در صفحه سوم و بعد از آن نیز می‌توان از ۶۷ کاراکتر استفاده کرد.

امتیاز به این مطلب

[کل: ۰ میانگین: ۰]

نوشته مح،ه تعداد کاراکتر پیامک ،ی و ،یسی اولین بار در SMS.ir. پدیدار شد.


منبع: https://sms.ir/calculate-number-sms-characters/