در این ،مت میتو،د Sites can ask to send notifications را غیرفعال کنید تا دیگر از هیچ سایتی پوش نوتیفیکیشن دریافت نکنید.
بله درست است؛ حق انتخاب برای کاربران بسیار مهم است. با استفاده از پوش نوتیفیکیشن این امکان را به کاربران میدهید تا انتخاب کنند میخواهند از طرف سایت شما برایشان اعلان ارسال شود یا نه! این مزیت بزرگی است، چراکه به انتخاب کاربران احترام میگذارید و مثل روشهای دیگر تبلیغاتی مخاطب را هدف سیل بیشمار تبلیغات ناخواسته قرار نمیدهید.
آمار گرفتن!
حالا که با پوش نوتیفیکیشن آشنا شدید و مزایای استفاده از آن را دانستید وقت آن است که نکاتی را به شما بگوییم که قبل و بعد ساختن این پیامها باید رعایت کنید. باید بد،د که پوش نوتیفیکیشن یک پیام ساده نیست و نباید بهراحتی از کنار آن عبور کنید. در حقیقت این اعلانها مثل یک شمشیر ،به هستند؛ اگر بهدرستی استفاده شوند وبسایت شما را از این رو به آن رو میکنند و بازدید و نرخ تعامل آن را بالا میبرند و اگر در فرستادن آنها دقت لازم را به ،ج ندهید تاثیرات م،بی برای شما و وبسایتتان به همراه خواهند داشت!
- در مکان مورد نیاز حاضر باشید!
حالا در بخش Permissions روی Notifications کلیک کنید.
یکی از مهمترین نکات در پوش نوتیفیکیشن، پیامهای Opt–in هستند. حالا این پیام Opt-in چیست و چرا اینقدر اهمیت دارد؟ اولین پیامی یا اعل، که یک سایت برای شما ارسال میکند Opt-in نام دارد. همان پیامی که از شما میپرسد «آیا میخواهید از این سایت نوتیفیکیشن دریافت کنید؟» و دو گزینه موافقم و مخالفم در اختیار شما قرار میدهد. این پیام در حقیقت گرفتن تاییده از شما برای ارسال پوش نوتیفیکیشن است. اگر با آن موافقت کنید در ادامه سفرتان در آن سایت، نوتیفیکیشنهای مختلفی دریافت میکنید و اگر مخالفت کنید دیگر پوش نوتیفیکیشنها کاری به کارتان ندارند!
پوش نوتیفیکیشنها پیامهایی هستند که بدون اجازه کاربران راه به جایی نمیبرند. پس باید راه ورودی و ،وجی همیشه برای کاربران در دسترس و آسان باشد. پیام Opt-in مهمترین اعل، هست که برای کاربران ارسال میشود و محتوای آن باید آنقدر خوب باشد تا کاربران را به دریافت پوش نوتیفیکیشن ترغیب کند. از سوی دیگر کاربران شما باید بتوانند هروقت که دوست داشتند از دریافت این پیامها انصراف دهند. پس برای Opt-out هم باید استراتژی درستی داشته باشید.
- تعداد کلمات در پوش نوتیفیکیشن
سعی کنید در همه شبکههای اجتماعی مربوط به کارتان، حضور فعالی داشته باشید و شبکهای از مخاطبان فعال بسازید. حالا که این شبکه را دارید در بیوی پیجتان لینک صفحهای از سایتتان را بدهید که Opt-in را در آن فعال کردید. اینجاست که میتو،د با طراحی پوش نوتیفیکیشنها جذاب، تعامل کاربرانتان را با وبسایت بالا ببرید.
- پیام درست بفرستید!
برای غیرفعال ، پوش نوتیفیکیشن یک برنامه کافیست وقتی نوتیفیکیشن آن روی نوار اعلان شما ظاهر شد، دستتان را روی آن اعلان نگه دارید. حالا بسته به نسخه اندروید یکی از حالات زیر اتفاق میافتد:
- ظاهر شدن علامت i؛ با لمس این گزینه وارد تنظیمات نوتیفیکیشن آن برنامه شوید.
این یکی هم بسیار ساده است. کافیست وارد تنظیمات (Settings) شوید و Notification را لمس کنید. حالا به پایین صفحه بیایید تا لیست اپلیکیشنها برایتان نمایش داده شود. اپلیکیشنی که میخواهید نوتیفیکیشن آن را غیر فعال کنید انتخاب کنید و از کلید بالای صفحه (Allow Notifications) برای خاموش و روشن ، نوتیفیکیشن اپلیکیشن استفاده کنید.
سخن آ،
در صفحه جدید و در بخش Privacy and security گزینه Site Setting را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات سایت شوید.
با استفاده از پوش نوتیفیکیشن میتو،د بدون سرمایهگذاری برای ساخت اپلیکیشن اندروید و آیاواس بهراحتی برای مخاطبانتان پیام بفرستید؛ نتیجه کار دقیقاً مانند نوتیفیکیشنهای اپهای موبایلی است. فقط کافیست کاربر گوشی داشته باشد که از کروم یا فایرفا، پشتیب، کند که این هم این روزها مشکل بزرگی نیست.
نکاتی که قبل از ساختن پوش نوتیفیکیشن باید بد،د!
همانطور که گفتیم تعداد کلمات و نحوه بیان آن برای درگیر ، کاربر بسیار مهم است. تعداد کلمات نباید بیش از حد زیاد باشد و باید بتو،د با کمترین حرف، بیشترین مفهوم را برس،د. یک اصل کلی در این زمینه وجود دارد که هرچه تعداد کلمات بیشتر شود نرخ کلیک کاهش مییابد.
تعداد کلمات | کمتر از 10 | 11 تا 20 | بیشتر از 20 |
نرخ کلیک | 8.8 درصد | 4.9 درصد | 3.2 درصد |
بسیاری از ،ب و کارها آمار درستی از بازدیدکنندگان سایت خودشان ندارند یا بهتر بگوییم اطلاعات درستی از کاربرانشان ندارند. دلیل این هم ساده است. کاربران معمولاً علاقهای به پر ، فرمهای اطلاعاتی ندارند و با دیدن این سوالات سریع پا به فرار میگذارند. اما با پوش نوتیفیکیشن میتو،د بهراحتی و بدون مجبور ، کاربر به پر، فرم خاصی، آنها را با سایت درگیر کنید و اطلاعاتی که میخواهید را بدست آورید.
بازگشت همه به سوی ماست!
در آ، میمخواهیم به شما آموزش دهیم چطور پوش نوتیفیکیشن را در مرورگر کامپیوتر یا موبایل غیرفعال کنید. اول از همه مرورگر گوگل کروم را بررسی میکنیم و در ادامه غیرفعال ، این اعلانها در اندروید و آیاواس را آموزش میدهیم.
غیرفعال ، پوش نوتیفیکیشن در گوگل کروم
هرگز تاثیر یک محتوای خوب و کاربردی را دست کم نگیرید! اگر مطلبی که به کاربران پیشنهاد میدهید ارزشمند و مفید باشد قطعاً او را جذب میکند. پس هوشمندانه عمل کنید. با تحلیل دادههایی که از تجربه کاری کاربرانتان دارید سعی کنید سوالات و نیازهای آنها را پیدا کنید و با پوش نوتیفیکیشن به آنها اعلام کنید که جواب سوالشان را مید،د. دقیق و مختصر بنویسید. به جای سرهم ، کلمات زیبا و فریبنده کنار هم، سعی کنید با کمترین کلمات بیشترین اطلاعرس، را داشته باشید.
- بشتابید! بشتابید!
مطلب سئو چیست؟ و چه اصولی دارد؟ را از دست ندهید!
زمان در دست توست!
اگر جشنوارهای در پیش دارید یا قصد دارید برای مدت محدود تخفیف ویژهای برای برخی محصولات در نظر بگیرید، آن را از طریق پوش نوتیفیکیشن اطلاع دهید. حس موقعیت اورژانسی را برای مخاطب القا کنید تا او را به کلیک روی پیام شما ترغیب کند!
- شبکههای اجتماعی را فراموش نکنید!
دست شما برای ارسال پیام با پوش نوتیفیکیشن باز است. میتو،د اطلاعرس، کنید، پیامهای زمانبندی شده بفرستید یا صرفاً نکتهای را یادآوری کنید. با تست A/B، خواستهها و علایق کاربرانتان را بررسی کنید تا بهترین محتوا را در اختیار آنان قرار دهید. این نکته بسیار مهمی است چراکه باید پیامهایی ارسال کنید که برای کاربران جذاب باشد و به کارشان بیاید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید نوع محصول و خدماتی است که ارائه میدهید. پوش نوتیفیکیشن شما باید با کار شما همخو، داشته باشد.
- شخصیسازی کنید
اولین نکتهای که به آن میپردازیم موقعیت جغرافیایی کاربر است. سعی کنید در ساختن پوش نوتیفیکیشن، فرقی نمیکند نسخه وب یا اپلیکیشن موبایل، از موقعیت کاربر نهایت استفاده را ببرید. این کار باهث میشود پیام شما برای کاربر کاربردیتر و منطقیتر به نظر برسد. یکی از تکنولوژیهایی که در این زمینه میتو،د از آن کمک بگیرید ژئوفنسینگ است. این را با پوش نوتیفیکیشن ادغام کنید تا بتو،د با توجه به موقعیت کاربران، برایشان پیام بفرستید.
اگر هم میخواهید بعضی از سایتها را وارد لیست سیاه خودتان کنید در لیست پایین سایت را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که با آن چکار کنید! همین تنظیمات را میتو،د برای بخش Location هم انجام دهید تا اجازه گرفتن موقعیت را به سایتها ندهید.
غیرفعال ، پوش نوتیفیکیشن در اندروید
با توجه به آمار، میزان مشارکت کاربران با استفاده از پوش نوتیفیکیشن نسبت به ابزارهای دیگر دیجیتال مارکتینگ افزایش بیشتری دارد. برای مثال پوش نوتیفیکیشن نسبت به ایمیل مارکتینگ 4 تا 8 برابر بیشتر کاربران را به تعامل با وبسایت شما ترغیب میکند. همین ویژگی باعث میشود پوش نوتیفیکیشنها یکی از قدرتمندترین کانالهای دیجیتال مارکتینگ باشند! البته دلایل بیشتری هم برای استفاده از این فناوری جدید دیجیتال مارکتینگ هستند:
حق انتخاب!
پوش نوتیفیکیشن در دنیای دیجیتال مارکتینگ، مبحث تازه و نوپایی هست. این روش بازاریابی نسبت به روشهای دیگر سابقۀ کمتری دارد. هرچند چند سالی از ورود این اعلانها به دنیای اینترنت میگذرد ولی کارشناسان دیجیتال مارکتینگ هنوز در حال کشف کاربردهای جدیدی برای پوش نوتیفیکیشن هستند. نکتهای که همه کارشناسان به آن ایمان دارند این است که پوش نوتیفیکیشن باعث افزایش تعامل و نگهداری کاربران میشود و بازدید مجدد کاربران را بیشتر میکند.
پیام Opt-in چیست؟
در این مطلب سعی کردیم تمام نکات مربوط به پوش نوتیفیکیشن را برایتان یک جا جمع کنیم. نکاتی که هم به کار وبمسترها و توسعهدهندگان سایت و اپلیکیشن میآید و هم کاربر، که میخواهند بدانند پوش نوتیفیکیشن چیست و چگونه آن را غیرفعال کنند. مدیران سایت هم با نکاتی که گفتیم میتوانند فرق بین یک پوش نوتیفکیشن خوب از بد را تشخیص دهند و تجربه کاربری بهتری برای مخاطبانشان به ارمغان بیاورند.