یکی از روشهای تأثیرگذار تبلیغ، بعد از ساخت اپلیکیشن، قرار دادن آن در مارکتهای بزرگ است. به ،وان مثال جهت قرارگیری آن در دو مارکت بزرگ گوگل پلی و اپ استور، استفاده از گوگل ادز است.
از قابلیتهای تبلیغات اپلیکیشن گوگل میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
- تنظیم هزینه کمپین و بهینه سازی آن از نظر هزینه
- ایجاد کمپین مطابق با هدف اپلیکیشن و نصب با کیفیت
- جلوگیری از هدر رفتن هزینه جهت نصبهای هرز
- نمایش هوشمند تبلیغات اپلیکیشن در بهترین و من،ترین جایگاهها
هزینه تبلیغات اپلیکیشن
تبلیغات ویدئویی در جایگاه خود به ،وان یکی از بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن در نظر گرفته میشود. در تبلیغات ویدئویی شما میتو،د یک ویدئو جذاب و کوتاه در رابطه با اپلیکیشن خود بسازید. به طوری که نحوه کار و اه، اپلیکیشن به طور مختصر بیان شده باشد. با نمایش این ویدئو در آپارات، یوتیوب و اپلیکیشنهای دیگر امکان تبلیغ برای شما فراهم میشود. این نوع تبلیغات به سه دسته تبلیغات ویدئویی همسان، تبلیغات ویدئویی به همراه پاداش و ویدئویی ساده ت،یمبندی میشوند.
تبلیغ در سایت و شبکه های اجتماعی
همانطور که مید،د گوگل صاحب پلتفرم گوگل پلی است که به ،وان فروشگاه رسمی اپلیکیشنهای مربوط به سیستمعاملهای اندروید شناخته شده است. بنابراین از طریق تبلیغ اپلیکیشن در گوگل ادز با موج وسیعی از مخاطبان روبرو خواهید شد که هیچ پلتفرم دیگری توان رقابت با آن را نخواهد داشت.
احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام استفاده از یک اپلیکیشن با نمایش تبلیغات اپلیکیشن دیگر مواجه شده باشید. حتی ممکن است مشاهده بعضی از آنها برای شما خوشایند نباشد. با این حال خوب است بد،د، این روش، جزء کارآمدترین و بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن است که بازدهی بالایی در افزایش تعداد نصب دارد.
در روش پرداخت به ازای اقدام کاربر که به اختصار (CPA) گفته میشود، در ازای انجام هر عمل توسط کاربر، میزان هزینه از قبل تعیین شده، از حساب شما ،ر میشود.
پرداخت به ازای هر نصب (CPI)
تبلیغات در این دو اپ نسبت به همه پلتفرمهای موجود دیگر، از کیفیت نصب بالایی برخوردار است. چرا که همه افرادی که از این دو پلتفرم استفاده میکنند به دنبال اپلیکیشنهای دیگر هستند.
تبلیغات درون اپلیکیشن
در واقع میتوان گفت بعد از تولید اپلیکیشن، مهمترین کار شناخت بهترین روش تبلیغ و افزایش نصب اپلیکیشن است. بر این اساس در این مطلب از ایده پردازان همراه ما باشید تا شما را با مجموعهای از بهترین تبلیغات برای اپلیکیشن آشنا کنیم.
معرفی بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن
یکی از راههای دیگر برای این که بتو،د در معرفی اپلیکیشن خود موفق عمل کنید، داشتن سایت یا شبکه های اجتماعی است. در واقع حتی بهتر است قبل از ساخت اپلیکیشن نسبت به طراحی سایت و جذب مخاطبین اقدام کنید. در این صورت به راحتی میتوان در سایت یا شبکه اجتماعی موردنظر، لینک مربوط به اپلیکیشن خود را قرار داد تا در صورت ،وم مخاطب به راحتی به اپلیکیشن دسترسی داشته باشد.
این نوع پرداخت جزء روشهای متداول برای تبلیغات اپلیکیشن است، زیرا بیشتر تولیدکنندگان و ناشران اپلیکیشن به دنبال افزایش تعداد نصب هستند. نحوه پرداخت به این صورت است که به ازای هر نصب، مقدار هزینهای از شارژ شما کم میشود. بنابراین میتوان گفت هزینه مصرفی متن، با تعداد نصب تعیین خواهد شد.
پرداخت به ازای کلیک (CPC)
گوگل ادز این امکان را فراهم میآورد تا تبلیغات مربوط به اپلیکیشن شما برای افرادی که اپ مشابه نصب کردهاند یا به دنبال نصب اپلیکیشن مشابه هستند، نمایش داده شود. گوگل پلی و اپ استور بالاترین طیف وسیع مخاطبان را به خود اختصاص دادهاند. جهت تبلیغ به کمک این دو، ابتدا لازم است اپلیکیشن را در آنها ثبت کرد سپس در قدم بعدی برای تبلیغ اپلیکیشن اقدام کرد.
از قابلیتهای جذاب این روش، تنوع نوع تبلیغات است. به ،وان مثال تبلیغات ویدئویی، پاپ آپ و بنری انواع مختلفی از این تبلیغات هستند. در تبلیغات ویدئویی، هرچه ویدئو جذابتر باشد، امکان جذب مخاطب بیشتر است. در واقع ویدئو شما باید آنقدر جذاب و گیرا باشد که در همان چند ث،ه اول تأثیر خود را بگذارد و مخاطب را تحریک به نصب اپلیکیشن کند.
تبلیغ در نتایج جستجوی اپلیکیشن، جزء مؤثرترین و بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن است. با استفاده از این روش به راحتی، بدون صرف هزینه اضافی و در کوتاهترین زمان، میتوان میزان نصب باکیفیت اپلیکیشن را افزایش داد.
امتیاز به این مطلب