یکی از راههایی که باعث جذب مخاطبان به خدمات و محصولات و وبسایت شما میشود، تولید محتوایی است که به دغدغهها و سوالات آنها بهطور دقیق و شفاف پاسخ دهد. برای اینکه اطلاع دقیقی از دغدغهها و سوالات مشتریان داشته باشید، دادههای بازاریابی داده محور به کمک شما میآیند. تولید محتوایی که در آن از آمارها و اطلاعات ارزشمند استفاده کنید و امتیازات برندتان بهخوبی معرفی شده باشد، باعث ایجاد احساس رضایت و اطمینان در مخاطبان میشود. بهاینترتیب مشتریان متقاعد خواهند شد که خدمات یا محصولات شما برای آنها مفید است.
هدف از بازاریابی داده محور؛ تصمیمگیری آگاهانه برای جذب مشتریان
با تحلیل دادهها در این نوع از بازاریابی شرکتها به اطلاعاتی همچون بازدهی تبلیغات، ،بوکار آنلاین، رضایت مشتریان و سایر شاخصهای بازاریابی دست یابند و استراتژیهای خود را بهبود بخشند. قبل از استفاده از اطلاعات بازاریابی داده محور باید بد،د که بازاریابی چیست؟ و چگونه به ،بوکار شما کمک خواهد کرد.
زم،که اطلاعات دقیقی از مشتریان داشته باشیم، تبلیغات و تولید محصولات و عرضه خدمات را میتو،م منطبق با نیازها و سلایق مخاطبان طراحی کنیم. در ادامه خواهیم گفت که بازاریابی داده محور چگونه منجربه دریافت نتایج بهتر در انواع کمپینهای تبلیغاتی خواهد شد و چگونه به رشد ،بوکار ما کمک میکند. در بازاریابی داده محور معمولا دادههای دست سوم (Third parties) نقش موثری دارند.
بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) در بازاریابی داده محور؛ راهی برای افزایش فروش
باتوجهبه بازخورد بهتر مشتریان به تبلیغات هدفمند، با ارسال پیامک انبوه هدفمند براساس اطلاعات مشتریان و پیشنهادات من، با نیازهایشان میتو،د میزان فروش ،بوکارتان را افزایش دهید. قبل از تهیه سامانه پیامکی برای شرکت یا سازمانتان باید بد،د که پنل پیامکی چیست؟ بهاینترتیب میتو،د بهترین سامانه و خدمات را باتوجهبه نیازهایتان و سلایق مشتریانتان انتخاب کنید.
طراحی پرسونا مخاطب با کمک از اطلاعات بازاریابی داده محور
دو واحد بازاریابی و فروش در سازمان، نقش مهمی در افزایش درآمد و موفقیت یک ،بوکار دارند. یکی از انواع روشهای بازاریابی که برای ،بوکار شما نتایج مطلوبی به همراه میآورد، بازاریابی داده محور است. به وسیله این مدل از بازاریابی به نحو بهتری میتو،د با انگیزه، سلیقه و رفتار مشتریان آشنا شوید. بههمیندلیل بازاریابی داده محور به،وان یکی از بهترین روشها در دنیای مارکتینگ شناخته میشود. در این مطلب به شما خواهیم گفت که بازاریابی داده محور چیست و چگونه ،بوکارها میتوانند از آن استفاده کنند؛ بنابراین اگر بهدنبال یک راهکار من، برای افزایش سهم فروش و موفقیت خود در بازار هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
تعریف بازاریابی داده محور؛ برنامهریزی براساس دادهها و اطلاعات موثق
اولین قدمی که در همه فعالیتهای بازاریابی باید انجام دهید، شناخت مخاطب و نیازهای آن است. ترسیم پرسونا باعث میشود تا درک و شناخت دقیقتری درباره ویژگیهای رفتاری و جمعیتشناختی مشتریان داشته باشید. یکی از مهمترین مزایایی که استفاده از بازاریابی داده محور برای ،بوکارها دارد، امکان ترسیم پرسونای مخاطب با بهرهگیری از اطلاعات دقیق درباره مشتریان است. با استفاده از دادههای این نوع بازاریابی ت،یمبندی مخاطبان براساس عادتهای و ویژگیهای مش، راحتتر میشود.
در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که بازاریابی دادهمحور چیست و چه نقشی در موفقیت ،بوکارها دارد. یکی از راهکارهای مفید برای دستیابی به اطلاعات دقیق و موثق از مشتریان استفاده از پنل پیامکی است. به،وان مثال از طریق نظرسنجیهای پیامکی متوجه سطح رضایت مشتریان از خدمات و محصولات خود خواهید شد. از این اطلاعات میتو،د برای بهبود عملکرد و طراحی یا ارتقای خدمات و محصولاتتان متن، با نیازهای مشتریان استفاده کنید. اگر شما تجربهای در خصوص استفاده از پنل پیامکی و تاثیر آن بر موفقیت ،بوکارتان و دستیابی به اطلاعات مفید در این مدل از بازاریابی داشته باشید، خوشحال میشویم که نظراتتان را با ما و خوانندگان عزیز فراز اس ام اس به اشتراک بگذارید.