آنچه ممکن است در نگاه اول برای این رویداد سخت به نظر برسد این است که هیچ دیدگاهی نسبت به انتخابات نداشته باشید. برای اینکه بتو،د از این رقابت سربلند بیرون بیاید نیاز دارید که برنامهای مشخص و هدفدار داشته باشید. انتخابات مانند مسابقات المپیک است؛ به همان اندازه طاقتفرسا و مهم. در بسیاری از مسابقات تنها یک مقام اول وجود دارد، اما رسیدن به آن رتبه میتواند یک موفقیت شگفتانگیز و جه، محسوب شود. به ،وان ،ی که خود را در این راه پر پیچ و خم قرار داده باید بد،م چگونه برای انتخابات برنامه ریزی کنیم و به چه چیزهایی احتیاج داریم که با موفقیت آن را به پایان برس،م. پس برای چگونگی آمادگی صد در صدی بهتر است موارد و نکات طلایی مربوط به پیروزی در انتخابات را که در ادامه به آنها اشاره میکنیم را به دقت مطالعه و بکار ببرید.
۱. برای ،ب تعداد آرای مورد نیاز هدفگذاری کنید
بعضی از کاندیداها گمان میکنند که هر روشی که قبلا استفاده شده و منجر به پیروزی شده هنوز هم موثر است. آنچه البته مورد نیاز است، تجزیه و تحلیل نتایج انتخابات گذشته و مشخصات جمعیتی رای دهندگان است. با اینکه این نکته بسیار مهم است این فقط یک نقطه شروع است.
بسیاری از رأی دهندگان علاقه مند به شرکت در رأی گیری نخواهند بود مگر اینکه در شخصیت یک نامزد نکته و مورد خاص و متفاوتی را ببنید.
ارزیابی اینکه این حزب و طرفدارانش چقدر قوی یا ضعیف است باید سوال بعدی شما باشد. شما میتو،د این کار را با پرسشنامهها و نظرسنجیهایی که اصولا مقیاس اندازهگیری آن ۱ تا ۵ است انجام دهید. ۱ به م،ای کاملاً به حزب وفادارند و ۵ خیلی وفادار نیستند است. این پرسشنامه را میتو،د در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری به آن رجوع کرده و پاسخ دهند.
- احتمال رأی دادن طرفداران
این کار تا آنجا پیش رفته است که شبکههای اجتماعی در انتخابات نقشهای کاملاً جدیدی را در سازمانهای سیاسی ایفا میکند. اکنون صدها فرد مشتاق، باهوش و خلاق را میبینیم که پشت میزهای جهان نشستهاند و توییت میکنند، دادهها را تجزیه و تحلیل می کنند و فیلمهای تبلیغاتی میسازند.
تاثیری که گفتگو و صحبت ، بر روی فرد مقابل میگذارد از هر گونه تبلیغ آنلاین و یا وعدههای انتخاباتی بیشتر است. رای دهنده نیاز دارد که از خود شما بشنود که برنامهای برای پس از پیروزی در انتخابات دارید. بنابراین راه گفتگو را بر روی مخاطبان خود هرگز نبندید و به شهرها و مراکز مختلف تجمعی بروید و با آنها صحبت کنید.
۹. از تجربیات پیشین و نگرشهای مختلف سیاسی استفاده کنید
به ،وان بخشی از یک سازمان خوب تبلیغاتی، همیشه باید بد،د که کجا پول ،ج میشود. مواردی مانند هزینه درخواست باید در نظر گرفته شود، تمام موارد مربوط به تبلیغات، هزینههای رفت و آمد اعضای تیم، اجاره دفتر، دستمزد کارکنان، هزینههای خورد و خوراک، هزینههای پذیرایی برای رویدادها، تج،ات فنی و هر نوع ،یدی که در این دوران نیاز است. همه اینها ممکن است هزینههای لازم برای کمپین شما باشد.
بنابراین استراتژیک فکر کنید و یک تیم خبره و حرفهای برای مبارزات تبلیغاتی و انتخاباتی را جمعآوری کنید. این اتفاق باعث میشود با برنامهای دقیق و حساب شده به استقبال از رویداد انتخابات پیشرو بروید. همچنین مردم نیز متوجه میشوند که شما با هدفگذاری و اصولی از پیش تعیین شده به میدان آمدهاید.
۴. بودجه خود را مدیریت کنید
داشتن چنین هزینههای بالایی مست،م خلاقیت در مورد چگونگی ایجاد جریانهای مختلف ،ب درآمد است. اطمینان حاصل کنید که هنگام انجام امور مربوط به پیش بینی مالی، طول، ترین ج، زم، ممکن را در نظر بگیرید زیرا در دوران انتخابات استرس شما را از بین میبرد. باید نسبت میزان بودجهای که برای هریک از این موارد در نظر میگیرید برنامهریزی صحیح داشته باشید. با توجه به هزینههای جاری تلاش کنید بیشترین سود را از بودجهی در نظر گرفته شده ببرید.
۵. ساخت وب سایت و تبلیغ در شبکههای اجتماعی را جدی بگیرید
انتخابات فرصتی طلایی برای هر سیاستمداری است که بتواند خود را در عرصهی جدیتر (ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس، نمایندگی شورای شهر و روستا) محک بزند. اما همانطور که اشاره کردیم چنین پروسهی سخت و مهمی نیاز به پیروی از یک سری اصول اولیه دارد. اگر بدون هیچ برنامهریزی قبلی و یا مشاوره از افراد خبره این کار را شروع کنید قطعا با ش،ت روبرو میشوید.
نامزد شما میتواند در میدان مبارزاتی انتخاباتی مقتدر ظاهر شود و هرگز شخصی را که در مقابل وی رقابت میکند را دست کم نگیرید. برای انجام این کار، شما باید چنان مبارزات انتخاباتی خود را پیش ببرید که در پایان چرخهی انتخابات، از دانستن اینکه همهی تلاش و اقدامات خود را انجام دادهاید، احساس رضایت کنید.
نکات تکمیلی و پای،
هنوز و با گذشت زمانهای بسیار از برگزاری انتخابات در سراسر دنیا، انتخاب شعار انتخاباتی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین ،اصر پیروزی در انتخابات به حساب میآید. اگر به معروفترین رئیسجمهورهای دنیا و سیاستمداران دقت کنید، شعاری که برای کمپین خود انتخاب کرده بودند هنوز هم به یاد مردم مانده است. تاثیر کلمات شعاری که در راستای هدف نامزد و همچنین خواستهی مردم باشد در نتیجهی انتخابات غیرقابل انکار است.
همیشه در نظر داشته باشید که هیچ جایگزینی برای مکالمه متقابل به خصوص در انتخابات وجود ندارد.
در این مسیر ممکن است بخواهید افراد زیادی از طرق مختلف از شما حمایت کنند. اما اگر هنوز کاملاً از داوطلب شدن در مبارزات انتخاباتی خود مطمئن نباشید این تلاشها بیفایده خواهد بود. به همین دلیل این دادههایی که به آن اشاره کردیم مهم است. اگر شما نیاز به افزایش طرفداران خود یا برگزار کنندگان رویدادها دارید، میتو،د از این مجموعه افراد مشتاق برای همکاری استفاده کنید.
۱۰. رقبای خود را دست کم نگیرید
بسیاری از نامزدهایی که طی سالیان پیشین در انتخابات ش،ت خوردند، اغلبشان معتقدند که اگر زودتر یک مدیر تبلیغات استخدام می،د شاید این اتفاق برایشان نمیافتاد. زیرا آنها متوجه شده بودند که سرمایه گذاری جدی در یک کارزار مبارزاتی نسبت به هر چیز دیگری رای بیشتری برایشان ،ب خواهد کرد. برنامهریزی دقیق و یک استراتژی محکم و هدفدار از تأثیرگذارترین کارهایی است که می تو،د با انجام یک کمپین انجام دهید.
همهی اینها محتوای خاص به حساب میآیند که در ذهن مخاطبان ممکن است سالها بماند. از طرفی هر کدام از این شبکهها اعم از اینستاگرام، توییتر، تلگرام و … یک سری متدهای مختلفی برای تولید محتوای تبلیغاتی دارند. لازم است که برای هر یک از آنها استراتژی بخصوصی داشته باشید. با در نظر داشتن این نکات و همچنین راهنمایی گرفتن از یک مشاور تبلیغات انتخاباتی و دیجیتال مارکتینگ میتو،د از چنین ابزارهای آنلاین و اطلاعرس، رایگان به شکل بسیار کارآمد بهره ببرید.
در همان ابتدا و پیش از شروع کار به شکل رسمی، فرد کاندیدا و تیم او باید بدانند که هیچ تضمینی برای برنده شدن وجود ندارد.
پیشنهاد ما این است که از راهنمایی چون مطلب پیشرو استفادهی دقیق کنید. با این کار شما اکنون برای مبارزات انتخاباتی خود یک بنیاد و برنامهی جدی دارید. با توجه به هدف خود، از اصول حساب شده پیروی کنید تا پیروزی در انتخابات را بدست آورید.
برای ارسال پیامک انتخاباتی نیاز به یک سرویس ارائه دهنده این خدمات دارید. اما پیش از آن بهتر است بد،د که چگونه باید به شکلی اصولی و دقیق از امکانات فرآوان این سیستم اطلاع رس، استفاده کنید.
۷. یک شعار انتخاباتی تاثیرگذار در نظر بگیرید
با ظهور شبکههای اجتماعی و چرخه اخبار بیست و چهارساعته، رای دهندگان بیش از هر زمان دیگری درگیر و علاقهمند به این مسئله مهم هستند. این بدان م،است که حتی پیروزی در انتخابات کوچک و محلی نیز در سالهای اخیر دشوارتر شده است. در نتیجه، مدیران کمپین و دیگر چهرههای مهم کمپین باید سخت کار کنند تا بر مهارت پیروزی در مسابقات سیاسی تنگاتنگ تسلط داشته باشند.
بنابراین با وجود راههای بسیاری که وجود دارد و روز به روز به آن اضافه میشود، پیروز شدن در این رقابت سخت کار دشواری است. اما اگر با علم به این نکتهی مهم و همچنین پیروی از یک سری اصول اولیه از سوی افراد و یا منابع با تجربه، به سراغ چنین رویداد مهمی بروید، میتو،د کمپینی موفق و نتیجهای مورد انتظار را بدست آورید. در ادامهی این یادداشت ما سعی داریم نکات و روشهایی که برای کاندیداهای انتخاباتی و اعضای تیم تبلیغاتی آنها ضرورت بسیار دارد را به به طور کامل توضیح دهیم تا راهنمایی برای ،ب پیروزی در انتخابات برای آنها باشد.
۱۰ گام مهم و تاثیرگذار برای پیروزی در انتخابات
دانستن سابقه رأی دادن افراد مختلف اطلاعات زیادی را در مورد عقاید آنها و گرایش سیاسیشان و همچنین درباره اه، شما نشان میدهد. باید بد،د که این روشهای تبلیغاتی که در پیش گرفتهاید آیا منجر به جمعآوری رای از سوی مردم میشود؟ تا چه حد احتمال رای دادن به شما و حزبی که دارید وجود دارد؟ پاسخ به این سوالات مهم شانس شما برای پیروز شدن در انتخابات ،ن میزند.
- احتمال داوطلب شدن؟
وقتی صحبت از هرگونه کارزار سیاسی به میان میآید، کارآیی و نمایان بودن تلاش کاندیدا از اهمیت بالاتری برخوردار میشود. به این م،ا که ارتباطی دوجانبه و رو در رو با مردم و رای دهندگان برقرار شود. از نظر برخی از سیاستمداران، آنها امید خود را برای پیروزی به جنبه و تاثیر تبلیغات “رودررو با مردم” میبینند. گفتگو با منتخبان شما ضروری است زیرا زمینهای را برای بحث و بازخورد فراهم میکند، که در اصل همان چیزی است که سیاست به آن نیاز دارد. اتفاقی که بهسادگی نیز رخ نمیدهد.
هر کمپین انتخاباتی باید با این سوال شروع شود: “چگونه در انتخابات پیروز شویم؟” سوالی که نیاز به تحلیل و پاسخ قاطع از سوی فرد کاندیدا و تیم او دارد. تمرکز بر روی چرایی و چگونگی بردن در رقابت انتخابات باید مدتها پیش از شروع آن صورت بگیرد. متأسفانه، بارها شده که این تصمیم بر اساس شواهد موجود ناکافی یا صرفاً با فرض این که یک حزب سیاسی مسلط به پیروزی انتخابات است، اتخاذ شده است.
امتیاز به این مطلب
[کل: ۴ میانگین: ۳.۵]
منبع: https://sms.ir/،w-to-win-elections/شما برای اینکه یک حضور رسمی و معتبر در فضای اینرنت داشته باشید، باید یک وب سایت کاربرپسند و کامل دربارهی خود در اینترنت ایجاد کنید. برخی از خبرگزاریها و دیگر افرادی که در جریان انتخابات هستند نیاز دارند تا از منبعی قابل اعتماد به نام وب سایت شخصی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.
هدف این است که مردم در مورد نامزد شما صحبت کنند زیرا، در یک رقابت تنگاتنگ و جنگ انتخاباتی، شناخت نام شما به م،ای همه چیز است. اگر عموم مردم دربارهی نامزدی شما چیزی نمیدانند یا به آن اهمیت نمیدهند، به احتمال بسیار کمتری در روز انتخابات به نفع شما رأی میدهند. بنابراین سعی کنید وب سایت خود و حضور آنلاین خود را فعال کنید تا رای دهندگان در مورد نامزدی و پیام انتخاباتی که در نظر دارید صحبت کنند.
۶. پیامک انتخاباتی ارسال کنید
شبکههای اجتماعی در حال حاضر مهمترین نقش را در تبلیغات انتخاباتی دارند.