خط خدماتی چیست و چه کاربردی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها دارد؟

خط خدماتی اشتراکی مخصوص افرادی است که شرکت ثبت شده حقوقی نداشته و صرفاً صاحب یک وب‌سایت یا اپلیکیشن هستند. در صورتی که این افراد بخواهند به مشتریان خود پیامک بفرستند لازم است از خطوط خدماتی اشتراکی استفاده نمایند.

[کل: ۰ میانگین: ۰]


منبع: https://sms.ir/services-sms-line/

برای بسیاری از ما این سؤال پیش می‌آید که چگونه می‌توان پیامک‌هایمان را به لیست سیاه ارسال کنیم؟ چطور می‌تو،م به افرادی که شمارۀ ما را برای ارسال تبلیغات مسدود کرده‌اند پیامک بفرستیم؟ پاسخ این سؤال مشخص بوده و یکی از بهترین راه‌ها برای این کار، استفاده از خط خدماتی است. مطابق با ابلاغیۀ شرکت‌ مخابرات، سرشماره‌های ارسال پیامک به دو شاخۀ تبلیغاتی و خدماتی ت،یم‌بندی می‌شوند. شماره‌های تبلیغاتی را که همۀ ما می‌شناسیم. همان شماره‌هایی که اغلب روی گوشی‌های خود با دریافت پیامک تبلیغاتی شناخته‌ایم. این شماره‌ها برای ارسال پیامک‌ تبلیغاتی به کار می‌روند و می‌توانند توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مورد استفاده قرار بگیرند. در مقابل، شمارۀ خطوط خدماتی است که متعلق به شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و ،تی است.

خط خدماتی چیست؟

مراحل خدماتی ، خطوط تبلیغاتی

شماره‌های خدماتی متعلق به شرکت‌ها، دفاتر و سازمان‌هایی است که پیامک‌هایی با محتوای کلی و مشخص در حوزۀ تخصصی همان مجموعه ارسال می‌کنند. این افراد خود مخاطب و داوطلب دریافت چنین پیام‌هایی هستند. اگر صاحب یک ارگان تخصصی و حقوقی هستید مراحل زیر را برای دریافت این خط باید سپری کنید. برخی از کاربردهای خطوط خدماتی شامل موارد زیر هستند:

شرایط دریافت و استفاده از خطوط خدماتی

برای دریافت خط خدماتی باید به ،وان یک شخصیت حقوقی اقدام نمایید. به این ترتیب که لازم است شناسۀ ملی و شماره ثبت شرکت خود را وارد کرده و مبلغ معینی سفته را نیز تضمین بدهید. مبلغ سفته بستگی به نوع شماره و سرویس خدماتی شما داشته و ممکن است ارقام مختلف و متغیری را شامل شود. تقریباً دو تا شش ماه زمان لازم است تا خط تبلیغاتی شما تبدیل به خط خدماتی شود.

یکی از مهم‌ترین شرایط استفاده از خطوط خدماتی این است که پیامک آن تنها برای افرادی فرستاده می‌شود که خود داوطلب و خواهان دریافت پیام باشند. بدین ترتیب امکان ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به لیست سیاه یا شماره‌های مخابراتی وجود نخواهد داشت. در نتیجه ارسال پیام برای افرادی امکان‌پذیر است که قصد استفاده از سرویس‌ها و خدمات شرکت یا سازمان مورد نظرشان را دارند. برخی از کاربردهای خطوط خدماتی شامل موارد زیر است:

خطوط خدماتی اشتراکی

پیامک‌های خط خدماتی می‌تواند شامل موارد زیادی باشد. از تخفیف‌های فروشگاه‌ها گرفته تا اعلام ،ت درمانگاه و بیمه تا اطلاع رس، در مورد خلافی ماشین و بسیاری موارد دیگر. هرگونه ارسال پیامک که بدون رضایت صاحب شماره باشد و بدون اطلاع او صورت گیرد به ،وان پیامک تبلیغاتی شناخته می‌شود. به این ترتیب افراد می‌توانند خواستار لغو این پیام‌ها و عدم دریافت آن‌ها باشند. خط خدماتی در واقع حالتی از خطوط اختصاصی است که با دریافت مدارک حقوقی از اپراتورها تحویل می‌شوند. در خط خدماتی، ارسال تبلیغات و اس ام اس تخفیف و بسیاری موارد دیگر ممنوع است. در این پیام‌ها صرفاً باید اقدام به اطلاع رس، به کاربران نمود.

خط خدماتی چه کاربردی دارد؟

امتیاز به این مطلب

خط خدماتی برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی تعریف می‌شود که پیامک‌هایی برای اطلاع رس، و ارائه خدمت به افراد خود ارسال می‌کنند. مخاطب این نوع پیام‌ها همیشه افرادی هستند که با رضایت خود قصد دریافت پیامک دارند. مثلاً ممکن است به یک فروشگاه لباس رفته باشید و فروشنده از شما بخواهد که شماره تماس، تاریخ تولد و مواردی از این دست را به آن‌ها بدهید. وقتی چنین کاری می‌کنید به این م،است که با رضایت خودتان قصد دریافت برخی از پیامک‌ها را دارید.

حال بسته به اینکه شماره شما چه باشد و چه خدماتی را ارائه دهد، این خط در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در برخی موارد می‌تو،د با فعال ، ماژول خط خدماتی ایده پردازان، خط خدماتی سریع را دریافت نمایید. دقت کنید که در این موارد، خط خدماتی به صورت ام، و موقت تحویل شما داده می‌شود تا به وب‌سایت یا اپلیکیشن خود متصل کنید. نکتۀ مهم این است که ارسال پیامک تبلیغاتی با خط خدماتی ممنوع است.

شرایط استفاده از خط خدماتی چیست؟

پیام‌های مشخصی با محتوای اطلاع رس، از طریق مجموعه‌ها برای افرادی که خود قصد دریافت چنین پیام‌هایی دارند ارسال می‌شود. محتوای کلی پیامک‌های خط خدماتی نیز اطلاع رس، و ارائۀ خدمات به مخاطبین و مشتریان خود است. طبق ابلاغیۀ شرکت ارتباطات سیار ایران از اول اردیبهشت سال ۱۳۹۲، سرشماره‌های ارسال پیامک به دو شاخۀ خدماتی و تبلیغاتی دسته‌بندی شد.

برخی افراد تصور می‌کنند که سرعت ارسال پیامک از طریق سرویس خط خدماتی پایین‌تر از خطوط تبلیغاتی است. در حالی که به هیچ‌وجه این‌طور نبوده و سرعت ارسال و دریافت پیامک ربطی به نوع خط ندارد. همچنین لازم به ذکر است که شماره خطوط خدماتی ثابت بوده و تغییر نمی‌کند. سیستم م،تورینگ هوشمند آن نیز باعث می‌شود تا هیچ‌گونه مشکلی در روند ارسال پیامک ایجاد نشود. برخی از مزایای استفاده از پیامک خدماتی شامل موارد زیر است:

  • ارسال پیامک‌های اطلاع رس، به تمامی مخاطبین و حتی آنان که شمارۀ شما را بلاک کرده‌اند.
  • جلوگیری از نارضایتی مشتریان و اعلام وفاداری برند به آنان
  • امکان ارسال پیام کوتاه انبوه و بدون محدودیت در تعداد دریافت کنندگان
  • جلوگیری از طرف وقت زیاد و امکان استفادۀ آنی از سرویس‌های مختلف پیامکی

سؤالات متداول

خط خدماتی چیست؟

تا به اینجا گفتیم افرادی امکان دریافت پیام از خطوط خدماتی دارند که خود داوطلب دریافت آن شده باشند. مثلاً شما عضو یک سایت می‌شوید و برای تأیید هویت لازم است یک کد را در سایت وارد کنید. این کد از طریق اس ام اس به دست شما می‌رسد. بنابراین شما باید آن کد را از طریق موبایل خود دریافت نمایید. وقتی شماره موبایل‌تان را وارد می‌کنید یک کد به شما اس ام اس می‌شود.

خط خدماتی برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی تعریف می‌شود که پیامک‌هایی برای اطلاع رس، و ارائۀ خدمت به افراد خود ارسال می‌کنند. مخاطب این نوع پیام‌ها همیشه افرادی هستند که با رضایت خود قصد دریافت پیامک دارند.

کاربردهای خط خدماتی چیست؟

  • ارسال کد فعال‌سازی
  • ارسال کد تأیید هویت دو مرحله‌ای
  • ،ید از فروشگاه اینترنتی
  • یادآوری سررسید بیمه و ،ط
  • تبریک روز تولد از طرف فروشگاه
  • یادآوری ،ت دکتر یا آزمایشگاه
  • دانشگاه‌ها و مدارس
  • دریافت و واریز وجه به حساب بانکی

خط خدماتی اشتراکی چیست؟

خط خدماتی اشتراکی مخصوص افرادی است که شرکت ثبت شده حقوقی نداشته و صرفاً صاحب یک وب‌سایت یا اپلیکیشن هستند. در صورتی که این افراد بخواهند به مشتریان خود پیامک بفرستند لازم است از خطوط خدماتی اشتراکی استفاده نمایند. پیامک‌هایی مانند ثبت نام، ارسال کد تأیید، احراز هویت دو مرحله‌ای، ورود و پیگیری ،ید و ارسال کد مرسوله از می‌توانند این طریق صورت بگیرند. با داشتن خط خدماتی اشتراکی چنین مشکلاتی برای کاربران حل می‌شوند. این خطوط اختصاصی نبوده و همچنین امکان ارسال به لیست سیاه مخابرات را نیز دارند.

در این حالت شما خود داوطلب دریافت این پیامک شده‌اید. این اتفاق را همه‌مان در موارد مختلف تجربه کرده‌ایم. مثلاً هنگام ،ید اینترنتی از دیجی کالا چنین کدی به ما ارسال می‌شود. اتفاقی مشابه را در زمان مراجعه به بیمه، برداشت و واریز وجه از حساب بانکی و بسیاری موارد مشابه تجربه کرده‌ایم. اما ببینیم شرایط دریافت خط خدماتی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها چیست؟

سرویس پیامک خدماتی

اگر قصد استفاده از سامانۀ پیامکی برای ارسال پیامک خدماتی و اطلاع رس، به مشتریان دارید با ادامه این مطلب همراه باشید. اغلب فروشگاه‌های اینترنتی و بانک‌ها برای ارسال کد تأیید، اطلاع رس، برداشت و واریز وجه، رمز یکبار مصرف و بسیاری موارد دیگر از خطوط خدماتی استفاده می‌کنند. اخذ خطوط خدماتی صرفاً برای ارگان‌ها و سازمان‌های ،تی و خصوصی میسر است و فعال ، آن مست،م عبور از مراحل قانونی و تأییدیه‌های ،تی است. به همین دلیل فعال‌سازی آن برای افراد عادی امکان‌پذیر نیست.

برای خدماتی ، خطوط خود باید ارگان یا سازمان حقوقی را داشته باشید. سپس با پر ، یک سری فرم و وارد ، اطلاعات همراه با مهر و امضا، درخواست خود برای خدماتی ، خط را ارسال نمایید. با وارد ، شناسه ملی و شماره ثبت شرکت خود، خط پیامکی شما به خط خدماتی تبدیل می‌شود. همچنین که باید تعهدنامه‌ای را ارائه کرده و سفته با مبلغ مشخصی نیز تسلیم کنید تا قادر به دریافت خط خدماتی شوید. نکته قابل توجه این است که درخواست خط خدماتی برای افراد حقیقی از طرف اپراتورها به هیچ ،وان قابل قبول نیست.

اگر به ،وان یک شخصیت حقوقی تا کنون با سامانۀ پیامکی کار کرده باشید متوجه ارسال کد فعال‌سازی یا پیامک‌های مهم به افرادی که شماره را مسدود کرده‌اند شده‌اید. این حالتی است که سرویس پیامک تبلیغاتی شما از طرف این افراد بلاک شده است. در این حالت با تبدیل ، خط تبلیغاتی به خدماتی می‌تو،د نسبت به فعال‌سازی امکان ارسال پیامک به آنان اقدام نمایید.