پیام رس، کمپین باید در هر منطقه با اطلاعات پیش زمینهای، از جمله سوابق و رزومهی کاری نامزد در این زمینه و برنامهی او در سالهای آینده به گوش مردم برسد. پس اطلاعرس، این موارد، پیام کلی تبلیغات انتخاباتی که برندسازی شخصی نامزد را هم شامل میشود باید اجرا شود. به یاد داشته باشید که برای تاثیر هرچه بیشتر باید متمایز از دیگران باشید. پیام شما می تواند همانند مخالفان شما باشد اما باید به گونه دیگری ارسال شود.
انتخاب یک شعار انتخاباتی تاثیرگذار برای هر کمپینی مهم و ضروری است.
مشارکت رای دهندگان از طرف طیف گستردهای از آنها و با تجمعها و حضورهای عمومی، ایمیل یا ارتباطات دیجیتال و آنلاین شکل میگیرد. بنابراین این موضوع بسیار اهمیت دارد. هنگام ایجاد یک استراتژی ارتباط با رای دهندگان در نظر داشته باشید که در میزان ارتباطی که میتو،د با منابعی که در اختیار دارید داشته باشید تعادل برقرار کنید. برای مثال در روزهایی که استفاده از ارتباطات آنلاین مانند اسکایپ و یا ویدیو چت بهشدت از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته است، میتو،د کمپینها و رویدادهای زنده با هزاران نفر را به راحتی برگزار کنید.
هرچه اطلاعات بیشتری از رای دهندگان داشته باشید، مسیر صحیحتری برای تبلیغات انتخاباتی پیش روی قرار خواهد گرفت.
چنین دادههای مهمی مشخص میکند که چرا و برای چه ،، باید تبلیغ کنید. در واقع شما را با واقعیت موجود در رابطه با نظر مردم نسبت به این رویداد آشنا میکند. همچنین علاوه بر شناخت بهتر رای دهندگان، این دادهها این امکان را میدهند که اگر تا به الان مسیر اشتباهی برای ،ب رای بیشتر رفتهاید را اصلاح کنند.
۵. برای رأی دهندگان هدف گذاری کنید.
در حال حاضر ابزارهای دیجیتالی متنوع و شبکههای اجتماعی آنقدر پرطرفدار شدهاند که میتوانند کمک فرآو، به کمپین شما کنند. برخی از آنها معمولاً بر اساس شکل و سازماندهی بهتر به تیم شما، یا برای بهبود توانایی برقراری ارتباط موثرتر طراحی شدهاند. به موارد مهمی که در ادامه ذکر میشود دقت کنید. این ابزارها و شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر نقش پررنگی در ساختار کمپین انتخاباتی و چگونگی پیروزی در انتخابات داشتهاند.
پس توصیه ما این است:
ایدههای خود را به روی کاغذ بیاورید.
تیم اجرایی و تبلیغاتی خود را جمع آوری کنید.
بودجهی مالی کافی و به اندازه در نظر بگیرید.
موضع و هدف اصلی خود را از شرکت در انتخابات تعیین کنید.
با ایجاد روابط و مشاوره برنامهای جامع و کامل برای کارزار انتخاباتی در نظر بگیرید.
از تمام ،اصری که میتواند مردم را متقاعد به رای دادن به شما کند استفاده کنید.
۲. تحلیل رقبا را فراموش نکنید.
۱۲ نکتهی مهم برای موفقیت در کمپین انتخاباتی
حضورهای عمومی یکی از ،اصر اصلی مبارزات سیاسی است. خواه مصاحبه با رسانهها باشد، یا مناظرههای سیاسی و یا فقط جلسات سخنر،، شما م،م به برقراری ارتباط منظم با گروههایی از افراد هستید. چند نکته ساده وجود دارد که باید از همان روز اول در استراتژی خود روشن کنید.
چقدر میتو،د از طریق حضورهای عمومی با مردم ارتباط برقرار کنید؟
آیا مید،د هنگام دریافت واکنشهای مختلف از طرف آنها چه کاری باید انجام دهید؟
اندازهی تیم مبارزاتی شما تأثیر قابل توجهی در توانایی شما بر انجام موفقیت آمیز کمپین خواهد داشت. هدف اصلی داشتن بیشترین تعداد داوطلب و کارمند در کمپین شما است که البته یک ،صر استراتژیک به حساب میآید و باید تمام جوانب آن را در نظر بگیرید. به ،وان مثال باید از خود بپرسید که آیا توانایی پرداخت هزینه یا توانایی مدیریت آنها را دارید یا خیر. تصور کنید که برنامههای متعددی برای تبلیغ خود در نظر دارید. اگر نیاز است که به استانهای دیگر بروید و یا رویدادهای آنلاین زیادی داشته باشد باید تیمی منسجم و قوی در پشت صحنهی آن فعالیت داشته باشند. نمیتوان با هزینهای اندک و کمک گرفتن از تعداد افراد کم، موفقیتی بزرگ را به دست آورد.
این روزها تبلیغ کنندگان سیاسی به شدت فرصتهای ظهور رسانهها را برای دستیابی و جلب رای دهندگان در نظر میگیرند. سرمایهگذاری در یک سیستم مدیریت مبارزات سیاسی خوب میتواند اقدامی من، برای هر کاندیدایی باشد. نامزدها نباید از ریسک ، و انجام فعالیتهای متفاوت در این دوران بترسند. هرچه بیشتر و زودتر بر روی برنامهریزی تبلیغات و روند اجرایی کمپین تمرکز کنمد، قطعا نتیجهی بهتری میگیرند.
استفاده از چهرههای شناخته شدهی فضای مجازی میتواند بهترین تبلیغ برای کمپین انتخاباتی شما باشد.
واتساپ: در حال حاضر مهمترین ابزار ارتباطی در ایران واتساپ است. با اینکه تیمهای تبلیغاتی واتساپ را به ،وان یک ابزار ارتباطی و تبلیغی ثانویه در نظر میگیرند اما میتوانند در ارسال پیامها و فایلهای مهم از آن استفاده کنند. همچنین ساخت گروههای بحث و گفتگو در رابطه با انتخابات در این شبکهی اجتماعی میتواند به شما در پیشبرد مسیر تعاملی کمپین کمک کند.
تلگرام: کانالهای تلگرامی هنوز طرفداران خود را دارند. اطلاعرس، از طریق این اپلیکیشن در رابطه با زمان برگزاری دیدارهای حضوری یا آنلاین، پخش ویدیوهای تبلیغاتی، پوسترها و ساخت کانالی که خبرهای مهم مربوط به کمپین شما را به گوش مردم برساند قطعا تاثیر مثبتی در تبلیغات شما خواهد گذاشت.
پیامک انتخاباتی: به صرفهترین و سریعترین رسانهی ارتباطی هنوز پیامک است. در سالهای گذشته بسیاری از کاندیداهای انتخاباتی از این طریق مهمترین اخبار و اطلاعات مربوط به برنامههای خود را به مردم و در سطح انبوهی از مخاطبان ارسال کردهاند. این روش همچنان موثر است و میتواند به ،وان ابزاری که همه به آن دسترسی دارند مورد استفاده قرار بگیرد.
امتیاز به این مطلب
منبع: https://sms.ir/election-campaign/
نتایج بدست آمده از رأی دهنده خود را از نظر وجود تمایل به رأی دادن و سابقه رأی قبلی یا سطح حمایت از نامزدی خود بررسی کنید. اگر این موارد به اندازه کافی نبود، به جای ترغیب آنها، وقت زیادی را در تبلیغات خود صرف یادگیری در مورد رای دهندگان خود کنید و هدف را جلب رضایت آنها قرار دهید.
۶. بودجهبندی مالی را فراموش نکنید.
یک سوال بزرگ برای هر نامزد یا کارزاری این است که “چه ،ی را برای کمپین انتخاباتی باید استخدام کرد؟” پس از آنکه بودجه مالی خود را در نظر گرفتید، باید بر اساس معیارهایی مشخص افراد و تیم تبلیغاتی و اجرایی را انتخاب کنید. ممکن است شما یک کمپین انتخاباتی برای منطقهای خاص (انتخابات شورای شهر) را اجرا کنید که به شخصی با دانش محلی و ارتباطات خوب نیاز دارد؛ یا ممکن است یک کمپین بزرگتری (انتخابات ریاست جمهوری) را در پیش بگیرید که نیاز به یک مهارت سطح بالاتر مبتنی بر حضور در رسانهها و نظرسنجی رای دهندگان دارد. سمتهای اصلی که شما به آن نیاز دارید شامل موارد زیر است:
مدیر کمپین انتخاباتی
مشاور کمپین انتخاباتی
مدیر دیجیتال مارکتینگ
مدیر حوزههای انتخاباتی
مدیر روابط عمومی
مدیر امور مالی
هرچه زودتر کمپین خود را شروع کنید. این کار در نهایت به نفع شماست. به یاد داشته باشید که بهترین سیاستمداران همیشه زودتر از دیگران برای انجام کارهای مهم اقدام میکنند. حتی اگر ایدهی شرکت در انتخابات هم فقط در ذهن شما شکل گرفته، آن را کمکم شروع به پیادهسازی کنید. برنامهریزی استراتژی مبارزات انتخاباتی نیاز به زمان دارد. نمیتو،د در مدتی کوتاه این کمپین مهم را آغاز کنید و انتظار برنده شدن داشته باشید.
در مورد ایجاد نقشه راه برای پیروزی، اجرای مکرر یک استراتژی در گذشته صحیح نیست. شاید بسیاری از کاندیداها قبلا هم در این رقابت شرکت کرده و ش،ت خورده باشند و هنوز بخواند از همان مسیر قبلی رقابت کنند. آنها باید بدانند که نیاز به یک تغییر جدی در برنامههای خود دارند و نباید تا زم، که فرصتی برای پیروزی دارند ناامید شوند و از این رقابت انصراف ندهند.