مشتریان دوست دارند با مشاغلی کار کنند که زندگی را برای آنها راحتتر میکنند. زم، که آنها متوجه شوند فعالیت شما در این راستا در حرکت است بدون شک رضایت بیشتری از شما خواهند داشت. آنها نمیخواهند هیچ موقعیتی را فراموش کنند، پس پیامک یادآوری شما میتواند مانعی برای از دست دادن چنین موقعیتهایی باشد. از طرفی پیامکها نسبت به شیوههایی مثل تماس تلفنی، آزاردهندگی کمتری دارند. زیرا آنها میتوانند بدون استرس از پاسخگویی به شما پیامک خود را در هر زم، بررسی کنند. تمامی این موارد ارزش پیامکها را بالا میبرند.
نتیجهگیری
- بازاریابی پیامکی شما به همان اندازه مهم است که روی سایر شیوههای بازاریابی سرمایهگذاری میکنید. این امر در اطلاعرس، به مشتریان، در جریان نگهداشتن آنها از آ،ین اخبار ،بوکار و برند، دریافت بازخورد از آنها و یادآوری بسیار مفید است.
- ارسال پیامک یادآوری راهی عالی برای آگاه ، مشتریان به منظور پرداخت ا،اط، رفتن به جلسات مهم، رویدادهای مختلف یا رسیدن به قرارهای ملاقات محسوب میشود.
- این شیوه میتواند مزایای متعددی را برای ،بوکارها به دنبال داشته باشد که شاید مهمترین آنها صرفهجویی در وقت و هزینه باشد.
- شما میتو،د با توجه به نوع ،بوکار یا نیاز خود، مشتریان را با ارسال پیامک از یک روز قبل از قرار ملاقات آگاه کنید.
- یادآوریهای پیامکی میتواند در افزایش اعتبار برند، بهبود تجربه مشتری و البته رشد درآمد یک ،بوکار خاص بسیار موفق عمل کنند.
پرسشهای پرتکرار
- یادآوری پیامکی چیست؟
۸۶ درصد از بازاریابان رویداد معتقدند که فناوری، از جمله یادآوری پیامکی، میتواند تأثیر مثبت زیادی بر موفقیت رویدادهای آنها داشته باشد. پس چرا به ،وان صاحب یک ،بوکار شما نباید از این فرآیند سود ببرید؟ در اینجا چند نمونه یادآوری پیامکی را برای آگاهی از رویدادها با شما به اشتراک میگذاریم.
- دوست خوبم سلام. از شرکت ، شما در قرعهکشی برند (نام ،بوکار) متشکریم. برنده تا تاریخ (زمان مورد نظر) مشخص و اطلاعرس، خواهد شد.
- با تشکر از حضور شما در رویداد سالانه (نام رویداد). منتظر حضور گرمتان هستیم.
- تأییدیه رزرو درخواست شما با موفقیت ثبت شد. قرار ملاقات ما فردا در تاریخ (زمان مورد نظر).
- شرکتکنندگان جشنواره (نام رویداد) یادآوری زمان اجرای مراسم متعاقباً اعلام خواهد شد.
- با تشکر از ثبتنام شما برای دریافت پیام از گا،ی (نام برند)! در مورد یادآوریها و تأییدیههای قرار ملاقات، سورپرایزهای ویژهها و کوپنها با شما در ارتباط خواهیم بود. ما همچنان منتظر حضور مجازی شما در تاریخ (زمان مورد نظر) هستیم.
اینها تنها چند مثال از مواردی هستند که میتوانند برای ما دردسرساز باشند، فقط به خاطر اینکه از یادآوری پیامکی استفاده نمیکنیم. یادآوریهای خودکار در دنیای پرمشغله امروز برای بسیاری از مشاغل کارآمد خواهد بود. در این راهنما قصد داریم درباره این سری از پیامکها و کاربرد آنها صحبت کنیم و البته چندین نمونه پیامک یادآوری را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتو،د از آنها ایده بگیرید.
این شیوه ارسال پیامک راهی ساده برای کاهش تعداد افرادی است که در قرارهای جلسات یا ملاقاتها حاضر نمیشوند و یا پرداخت ا،اط خود را فراموش میکنند.
- از یادآوری پیامکی برای چه مواردی استفاده میشود؟
یادآور پیامکی نوعی پیام خودکار است که میتواند موعد رسیدن رویدادهای مهم، قرارهای ملاقات و زمان پرداخت ا،اط را به مشتریان و کاربران اطلاع دهد. یک یادآور من، میتواند به مشتریان کمک کند که چنین مواردی را فراموش نکنند. بنابراین تنها یک پیام یادآوری ساده میتواند از مشکلات پیش روی مشتریان و صاحبان ،بوکار جلوگیری کند.
استفاده از یادآوریهای پیامکی خودکار میتواند مجموعهای از مزایای متعدد مثل صرفهجویی در هزینهها، بهرهوری بیشتر کارمندان، افزایش اعتبار، بهبود تجربه مشتری و رشد درآمد را در پی داشته باشد.
- چرا باید از پیامکهای یادآوری خودکار استفاده کنیم؟
شما با استفاده از یادآوری پیامکی یک قدم جلوتر از سایر برندها یا فعالیتهای مشابه هستید. زم، که بتو،د از تمام امکانات موجود برای رضایت مشتریان خود استفاده کنید، شاهد اعتمادسازی مشتریان خواهید بود که این موضوع به صورت مستقیم اعتبار برند شما را افزایش خواهد داد.
بهبود تجربه مشتری
بر اساس آمارهای دریافتی استفاده از یک متن پیام یادآوری میتواند میزان پرداخت ا،اط را افزایش دهد. اما به یاد داشته باشید که نباید پیامکی بنویسید که باعث ایجاد احساسات منفی در مشتری شود، زیرا این کار میتواند اوضاع را ،ابتر کند. در ادامه به چند نمونه از این پیامها اشاره میکنیم. شما هم میتو،د با کمی خلاقیت از این نمونهها ایده بگیرید.
- سلام (نام مشتری) جان. مایلیم به شما یادآوری کنیم که برای پرداخت ا،اط خود نیازی به حضور مستقیم در شرکت ندارید. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت ما مراجعه کنید.
- شما به ،وان یکی از مشتریان خوشحساب ما هستید. به همین دلیل شاید دوست داشته باشید که از سررسید پرداخت ا،اط خود در (روز مورد نظر) دیدن کنید. برای این کار روی لینک زیر کلیک کنید.
- (نام مشتری) عزیز ما اینجا هستیم تا به شما یادآوری کنیم که مبلغ (میزان ،ط) برای پرداخت در تاریخ (زمان) سررسید میشود. شما میتو،د برای آگاهی بیشتر با ما تماس بگیرید یا وارد حساب کاربری خود در سایت مؤسسه شوید.
بهترین نمونه پیامک یادآوری برای قرار ملاقات
گاهی یک پیامک یادآوری میتواند در بالا بردن بهرهوری کارکنان تأثیر ویژهای داشته باشد. برای مثال زم، که با تعداد زیادی از کارمندان مواجه هستید، بهترین شیوه برای آگاهسازی آنها از یک موقعیت یا رویداد، میتواند استفاده از پیامکهای یادآوری خودکار باشد. استفاده از این شیوه نه تنها میتواند اعتبار ،بوکار شما را نزد کارمندان بالا ببرد، بلکه منجر به بهرهوری و افزایش راندمان آنها نیز خواهد شد.
یادآوری پیامکی با نرخ باز و دیده شدن بیش از ۹۸ درصد، میتواند به ،وان یکی از بهترین و مطمئنترین شیوههای آگاهسازی مشتریان و کاربران از یک رویداد، قرار ملاقات و یا اتفاق خاص باشد. این حالت برای هر دو طرف معامله بسیار سودمند است. هم مشتری از زمان قرار ملاقات خود آگاه خواهد بود و هم صاحب ،بوکار از خدمترس، سر وقت به مشتری رضایت خواهد داشت.
مقرونبهصرفه
از این شیوه میتوان برای یادآوری پرداخت ا،اط بانکی و غیربانکی، قرارهای ملاقات با پزشک، جلسات کاری، قرار سخنر،، رویدادهای مهم مانند تاریخ تحویل و موارد این چنینی استفاده کرد.
- پیامکهای یادآوری چه مزایای دارند؟
یادآوری پیامکی یک شیوه کاملاً مقرونبهصرفه در آگاهسازی مشتریان است که میتواند سودآوری خوبی هم برای بسیاری از ،بوکارها داشته باشد. برای مثال پزشکی را تصور کنید که به طور منظم یادآوری پیامکی را برای بیماران خود ارسال میکند. در این حالت هیچ بیماری ،ت رزرو شده خود را فراموش نمیکند و از آن سو پزشک میتواند از بودجهای که بیمار برای درمان خود صرف میکند استفاده کند.
بسته به نوع ،بوکار خود میتو،د از پیامهای متعددی استفاده کنید. اما قبل از ارسال پیام، خود را به جای مشتری قرار دهید و ببینید دوست دارید که ،بوکار شما چه ،ی باشد؟ لحن پیام آن آرام باشد، رسمی یا صریح؟ شوخ و سرگرمکننده یا جدی؟ پاسخ به این سؤالات میتواند ایدهای از لحن کلی پیام به شما ارائه دهد که با کمک آن میتو،د پیام متنی قرار ملاقات من، ،بوکار خود را تولید کنید.
- سلام همراه گرامی، این یک یادآوری دوستانه برای قرار ملاقات آینده شما با (نام مشاور) در (تاریخ و ساعت) است. لطفاً برای تأیید با عبارت «بله» پاسخ دهید یا برای زمانبندی مجدد با (شماره تلفن) تماس بگیرید. با تشکر، (نام ،ب و کار).
- سلام (نام) عزیز، مشتاقانه منتظر دیدار شما در (تاریخ و ساعت) هستیم! قرار ما باشد برای تاریخ (زمان و ساعت)، در غیر این صورت عبارت «کنسل» را برای ما بفرستید. با تشکر (نام برند).
- سلام (نام)، لطفاً قرار ملاقات خود را با (نام تجاری) در (تاریخ و ساعت) با پاسخ «بله» تأیید کنید. در غیر این صورت لطفاً جهت هماهنگی مجدد با (شماره تلفن) تماس بگیرید.
- برای تأیید قرار ملاقات خود با (نام تجاری) در (تاریخ و زمان)، لطفاً روی پیوند: (لینک تأیید قرار ملاقات) کلیک کنید. سپاس از همراهی شما.
بهترین نمونه یادآوری پیامکی برای رویدادهای مختلف
زم، که شما یک پیام یادآوری برای مشتری یا کارمند خود ارسال میکنید، در او حالتی را ایجاد کردهاید که برای حضور در زمان مقرر تعهد بیشتری داشته باشد. برای مثال دانشجویی که در یک دوره آموزشی شرکت کرده باشد، با دیدن یک پیام یادآوری که وی را مخاطب قرار داده است، انگیزه بیشتری برای شرکت در ک، مورد نظر خواهد داشت. بنابراین نرخ بالای خواندن پیام یادآوری میتواند انگیزه افراد برای حضور در قرارهای ملاقات برنامهریزی شده، پرداخت ا،اط یا حضور در رویدادها را افزایش دهد.
استفاده بهینه از منابع ،بوکار
یا یک مثال واضحتر میتواند برای بانکها باشد. شما به ،وان کارمند یک بانک میخواهید که مشتریان در اسرع وقت و درست در موعد مقرر ،طهای خود را پرداخت کنند. فراموش ، پرداخت ،ط وام از جمله معضلاتی است که اغلب مردم به دلیل مشغلههای زیاد با آن درگیر هستند. حالا زم، را تصور کنید که این فراموشی در حجم بالایی اتفاق بیفتد.
هزینههای مربوط به قرارهای ملاقات از دست رفته یا ا،اط پرداخت نشده و شرکت ن، در جلسات مهم، همگی میتوانند باعث اتلاف منابع، زمان و پول شوند که با یادآورهای پیامکی کاهش پیدا میکنند.
شاید ارسال یک پیام یادآوری، راهی ساده به نظر برسد، اما این پیامک میتواند مزایای زیادی را برای مشاغل مختلف به دنبال داشته باشد. در ادامه به معرفی مزایای استفاده از این پیامکها میپردازیم. شما هم میتو،د پس از درک بیشتر فواید این سری از پیامکها، سرویسهای مورد نظر خود را بر اساس نیازتان سفارش دهید و پنلهای اختصاصی را ،یداری و راهاندازی کنید.
حتی یک روز فراموشی میتواند زیان بالایی را به بانکها وارد کند. در نتیجه بهترین شیوه استفاده از یک یادآوری پیامکی است تا بانکها و مؤسسات مالی بتوانند در زمان زودتری به پول خود دست پیدا کنند. بنابراین حتی اگر در این بین هزینهای هم صرف شود، میتواند به شکل بهتر و حتی بیشتری به ،انه شرکت یا ،بوکار مورد نظر برگردانده شود.